Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 21
    Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AWOL Bekijk Berichten
    Ik begrijp wel dat mensen zeggen dat filmpjes als deze ook gevaarlijk kunnen zijn en dat training een must is...maar...de filmpjes tonen wel aan dat er mogelijkheden zijn en dat je altijd iets kunt proberen om uit een penibele situatie te komen. Met name begrijpen dat de oogballen zeer kwetsbaar zijn en natuurlijk het kruis kan al een "oplossing" bieden of iig een mogelijkheid om weg te komen.
    En als de poging mislukt gaat de persoon in overdrive en is het zeker game over...
    If it looks stupid and it works, it ain't stupid.

Don't blame it on the tool while the user is a fool.

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loreen Bekijk Berichten
    Een goed gesprek ga ik sowieso niet uit de weg
    M'n open tarpshelter en een ketel warm water (voor thee of koffie) zal daarvoor ter beschikking staan.

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door carismo Bekijk Berichten
    En als de poging mislukt gaat de persoon in overdrive en is het zeker game over...
    Da's allemaal duidelijk maar de meeste filmpjes gaan over een wurging, hoeveel keus heb je dan iets te proberen of anders sowieso te creperen?
    Iedere persoon op deze aarde heeft evenveel recht op alles wat de aarde te bieden heeft als iedere andere persoon.
    Ongeacht etniciteit, ongeacht locatie, ongeacht grenzen, ongeacht cultuur, ongeacht politiek, ongeacht maatschappelijke positie.
    Forumregels

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AWOL Bekijk Berichten
    Da's allemaal duidelijk maar de meeste filmpjes gaan over een wurging, hoeveel keus heb je dan iets te proberen of anders sowieso te creperen?
    De meeste wurging- aanvallen zijn niet doorgezet en imo ook niet realistisch of toch niet hoe ik een wurging zou inzetten...

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jun 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door carismo Bekijk Berichten
    of toch niet hoe ik een wurging zou inzetten...
    Dat ga je toch niet voordoen in je open tarpshelter met een ketel warm water hŤ?

Er is geen vervanging voor training met een goede instructeur. Filmpjes kunnen een goede tool zijn. Als naslagwerk, bewustwording etc. Er is echter meer bagger te vinden op youtube dan nuttige filmpjes.
    Wat ook een nuttig middel is voor momenten dat ''live'' training niet mogelijk is, is visualisatie. Stel je een scenario voor en bedenk oplossingen. ''wat zou ik kunnen doen als...'' . Bedenk wat de uitkomst zou kunnen zijn als je niets doet ( beroving loopt uit op fatale steek met mes, of hersenschudding door een dreun op je kop ), en stel je daarna voor hoe de beste en meest realistische oplossing er voor jou zou uitzien. Hou het simpel. Wegrennen, bukken, afweren met je handen enz... stel jezelf niet voor als ninja.
    Over verschillende scenario's nadenken helpt je betere beslissingen te nemen als het er in het echt op aan komt.
    CONTACT COMBAT - KRAV MAGA

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Tutorials zijn van alle tijden

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Leuk, die filmpjes. Kun je gebruiken om te trainen en als je dŠt wil kun je net zo goed een verdedigings- of vechtsport gaan beoefenen - krijg je meteen professionele begeleiding. Alleen kijken is zinloos en zelfs gevaarlijk, het kan een vals gevoel van veiligheid geven en dan ben je nog verder van huis ...
    Two roads diverged in a wood, and I -
    I took the one less traveled by,
    And that has made all the difference.

Robert Frost

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Niet echt de meeste logische technieken maar ik zou maar zeggen beter iets dan niets. Maar als je echt wat wilt leren ga dan een women defense cursus doen. Een echte aanrader.
    Disclaimer: Prepping is addictive so don't trust my "objective" opinion

"You never know how strong you are untill being strong is the only choice you have"

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jun 2012
    In holland stond een huis, een eiland heb ik nu.
    Die zijn basis Krav Maga,ik zie niet hoe het gevaarlijk kan zijn om na te Kijken, maar vechten ga om trainen.dus als je blut Ben zoek iemand in de buurt om mee te meppen.je kun mischien ook online training vinden.krav Maga is niet moelijk ,je leer het in ong 1 1/2 mand bij je basis training van IDF.leren je zelf zelf om te zetten ,van rustig tot hoog adrenaline in korte Tijd is belangrijk.en onder ogen zien dat lief zijn niet help tegen fysieke agresie.trouwens ook met tecniek is het niet makkelijk te winnen van iemand die veel zwarder is.plus hij is al een tijdje klaar om aanvallen.je zelf leren correct te reageren in minder dan een seconde is de grooste uitdaging.als je oeffen ,probier ook echt dat onderbuik woede te voelen.

@ johnny bravo,ik kan zwemen zonder zwemles,mijn kinderen idem ditto.je kun prima je kinderen leren zwemen.je hoef niet op les om iets te leren.puppy cursus,zwemles,skiles. Het is makellijk maar zeker niet de enige manier.
    Ik ken weinig landen met zwemles.
    [MENTION=1847]carismo[/MENTION],ik lig op jouw met mijn stijfe pik tussen je benen, wrug je erbij......nťe dan moet je niks doe wat tot escalatie zou kunnen Lijden.wie weet wat de volgende stap Zou zijn.just destroy the MF.
    bij anval vecht je terug met alles wat je heb.
    Proud member of MAG

Vergelijkbare onderwerpen

1. Zelfverdediging
    Door Charlie in forum Survival Algemeen
    Reacties: 381
    Laatste Bericht: 22-11-15, 13:07
  2. Zelfverdediging voor mensen in een rolstoel
    Door contact combat in forum Gezondheid, medisch en verzorging
    Reacties: 5
    Laatste Bericht: 02-04-14, 16:22
  3. zelfverdediging in shtf
    Door joepen in forum Survival Algemeen