Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 21 tot 21 van de 21
    Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mrsjones Bekijk Berichten
    Die zijn basis Krav Maga,ik zie niet hoe het gevaarlijk kan zijn om na te Kijken, maar vechten ga om trainen.dus als je blut Ben zoek iemand in de buurt om mee te meppen.je kun mischien ook online training vinden.krav Maga is niet moelijk ,je leer het in ong 1 1/2 mand bij je basis training van IDF.leren je zelf zelf om te zetten ,van rustig tot hoog adrenaline in korte Tijd is belangrijk.en onder ogen zien dat lief zijn niet help tegen fysieke agresie.trouwens ook met tecniek is het niet makkelijk te winnen van iemand die veel zwarder is.plus hij is al een tijdje klaar om aanvallen.je zelf leren correct te reageren in minder dan een seconde is de grooste uitdaging.als je oeffen ,probier ook echt dat onderbuik woede te voelen.

[MENTION=1847]carismo[/MENTION],ik lig op jouw met mijn stijfe pik tussen je benen, wrug je erbij......nťe dan moet je niks doe wat tot escalatie zou kunnen Lijden.wie weet wat de volgende stap Zou zijn.just destroy the MF.
    bij anval vecht je terug met alles wat je heb.
    Ik zit zelf meer dan 25 jaar in de krijgskunsten en gevechtsporten, oosterse wapentraining en bezig met anatomie en ergonomie...
    In de loop van mijn ervaringsperiode veel mensen zien komen en ook zien gaan, heb mensen geweten die meer dan 10 jaar trainen alsnog in het ziekenhuis zijn beland door een geŽscaleerde banale ruzie.. --> Ik heb zelf ook verwondingen opgelopen 16 jaar geleden toen 8 mensen het gemunt hadden op een kennis van me en daar mee tussen ben gesprongen. Ik heb instructeurs op hun bek zien gaan (waaronder ook enkele KM mensen) omdat ze tegenover iemand stonden die ze onderschat hadden.

Krav maga is niet moeilijk.... kan best zijn, maar ook niet onfeilbaar. Verklaren dat iedereen KM op anderhalve maand de basis onder de knie kan hebben... ik blijf er altijd mijn vraagtekens bij hebben (of
    je moet anderhalve maand minimum 8 uur per dag trainen, maar dan ook weer niet realistisch ivm spierverzuring, mogelijke verrekkingen en andere kleine blessures). KM kan best wel doeltreffend zijn maar imo als er reeds een deftige basis is van krijgskunsten, vechtsport of millitaire gevechtstraining, dan is anderhalve maand misschien haalbaar maar iemand dat nog nooit gevochten heeft dit proberen wijs te maken is nog gevaarlijker dan te denken dat je van instructiefilmpjes een paar procenten meer kans hebt.

Maar zoals ik al zei wie ben ik om kritiek te hebben op die filmpjes.

edit: ik heb niet beweerd dat mensen zich ineen moeten laten slaan of aanrandingen moeten ondergaan, maar bewustzijn van de omgeving en actie ondernemen voor de aanval of de aanranding gaat plaatsvinden is belangrijker dan ervan uitgaan dat je bij zo'n situatie plots gaat denken aan wat je in die filmpjes hebt gezien...
    Laatst gewijzigd door carismo; 03-09-14 om 14:07.
    If it looks stupid and it works, it ain't stupid.

Don't blame it on the tool while the user is a fool.

Vergelijkbare onderwerpen

1. Zelfverdediging
    Door Charlie in forum Survival Algemeen
    Reacties: 381
    Laatste Bericht: 22-11-15, 13:07
  2. Zelfverdediging voor mensen in een rolstoel
    Door contact combat in forum Gezondheid, medisch en verzorging
    Reacties: 5
    Laatste Bericht: 02-04-14, 16:22
  3. zelfverdediging in shtf
    Door joepen in forum Survival Algemeen
    Reacties: 4