Pagina 2 van de 76 EersteEerste 12341252 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 751

Onderwerp: Eigen bosperceel

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FincaInSpanje Bekijk Berichten
    Ja, dus beter door sparen had ik erbij moeten zeggen en\of kijken of je kunt uitbreiden door aangrenzende percelen later erbij te kopen. Straks zit je met een perceel van 1000m helemaal ingebouwd of onverkoopbaar.

Overigens steun ik MP om een bosperceel aan te schaffen, maar dan gelijk goed. Liever een tijdje door sparen.
    ik zit hierbij dus met twee dingen:

een is simpelweg gewoon geld en de andere is bereikbaarheid, ik woon in groningen en wil eigenlijk niet verder weg dan 2uur rijden zodat het nog kan dat ik er bijv. elk weekend even heen ga dus als iemand dan wat heeft, graag
    Vind mij ook op preppers-shelter.nl

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Dec 2012
    1000m2 is inderdaad niet bijzonder groot . Mij eerste lapje grond dat ik eigenaar van werd was maar 4m2 groter . Ik was toen nog jonger dan MP. nu is . Het is een begin en ik denk dat je het gaat maken in jou leven .
    Shelter Camping Vlaanderen
    De afwezigen hadden ongelijk .

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Wow @ Dwingelderveld? Ik kom bij je logeren daar!

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2013
    [MENTION=1469]Geert[/MENTION] heel erg bedankt je reactie en enthousiasme
    [MENTION=2688]AndyJ_NL[/MENTION] als alles doorgaat, kom je maar gelijk haha kun je mooi helpen met een soort basecamp plekje bouwen.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Jul 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MyronPrps Bekijk Berichten
    [MENTION=3988]Rataplan[/MENTION],

ten eerste dankjewel

er staat een beetje van alles wat eigenlijk, een paar eiken, hier en daar wat essen, ik zag volgens mij ook wat iepen staan en achterin begint een stuk met dennen en ik geloof ook lariksen.

er zijn bijna geen struiken en andere plantsoorten, het is eigenlijk alleen maar bomen haha, er ligt ook een dikke laag bladeren op de bodem dus misschien hierdoor.

ik wou sowieso wat hazelaars planten voor natuurlijk de noten maar inderdaad ook voor de vlechtschermen, het perceel ligt redelijk dicht bij een weg maar er zit nog een perceel voor, zouden rozemarijn en lavendel de winters overleven?

ik heb het liefste dat anderen dan niet bij mijn fruitbomen kunnen althans niet zo makkelijk dus dat is een heel goed idee, zal denk ik wel erg lang duren.

ik wou groenblijven struiken planten om een soort grens te creeren en dat je er bijv. maar bij een kant in kunt, maar het liefste doe ik dit met eetbare struiken dus ik zat te denken aan bramen maar weet niet of deze groen blijven?
    Eiken zou ik persoonlijk niet kappen, essen wel, brand zeer goed, weinig as en kliefd makkelijk , ook zeer geschikt voor stelen van gereedschappen, iepen is zwaar hout , brand lang , klieven is wel lastiger. Lariksen zou ik niet veel aan doen denk ik.
    veel blad op de grond betekent zorgt voor hoge zuurgraad, vandaar dat er weinig onderbeplanting staat waarschijnlijk. Licht speelt ook een rol, dus als je wat bomen kapt ,blad ruimt en wat grondverbetering toepast kan je er prima een wild(moes) tuintje maken.
    Hoogstam fruitbomen kan je op kwekerijen direct op al behoorlijke hoogte kopen, bijv de onderste takken beginnen dan rond de 2 m hoog, om te plukken heb je dan toch al een laddertje nodig en ik loop daar nou niet echt mee door een bos
    koop in de juiste tijd bomen najaar begin winter is de planttijd en kan je losse wortelgoed kopen direct van het land, dit is goedkoper dan uit een plastic container/pot.
    kijk maar eens bij www.bomenonline.nl, daar hebben heel veel bomen voor leuke aanbiedingen met foto's, kan je ff een idee op doen van de kosten.
    rozemarijn en lavendel hebben bij mij elke winter overleefd in de volle grond, nu woon ik in zeeland dus zit verschil in de winterkou met jou omgeving, maar anders beschermen stro bijv(luchtisolatie).
    bramen zijn niet groenblijvend, maar houden altijd wel enige beschutting over, intoom houden wordt wel iets dat je in de gaten moet blijven houden, want op die humusrijke bosgrond groeien ze als kool. Jonge planten zijn vorst gevoelig en kan je ook met stro beschermen.
    veel succes en lees en zie wel of het gelukt is.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MyronPrps Bekijk Berichten
    ik zit hierbij dus met twee dingen:

een is simpelweg gewoon geld en de andere is bereikbaarheid, ik woon in groningen en wil eigenlijk niet verder weg dan 2uur rijden zodat het nog kan dat ik er bijv. elk weekend even heen ga dus als iemand dan wat heeft, graag
    2 uur reistijd vanaf Groningen is best een groot zoekgebied. Gezien de prijzen in NL die belachelijk hoog zijn, zou ik als ik jou was toch overwegen ook richting Duitsland te gaan zoeken. Daar zijn de prijzen veel aangenamer.

Survivor
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Ik wil geen domper zijn maar je koopt een BOS. geen landbouw of tuingrond. in het slechste geval mag je er niets meer dan wachten tot de bomen oud genoeg zijn om te kappen. en dat mag ook nog niet zelf en zonder vergunning.

bedenk dat je ook in je "eigen" bos niet mag doen wat je wilt.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Mag er kamperen en vuur hebben voor koken,

Weet niet of planten mag maar denk niet dat daar op gecontroleerd word.

ik mag 40% van de bomen kappen en minimaal 60% moest dus blijven staan. het is jammer dat ik er niks mag biouwen maar daar hebben [MENTION=2688]AndyJ_NL[/MENTION] en ik waarschijnlijk wat op gevonden. Maar ik denk niet dat ze het erg vinden als je een natuurlijk shelter maakt daar.

voor mij is dit meer dan genoeg en zeker voor een begin.
    [MENTION=2646]logan 1202[/MENTION]

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Ik adviseer je toch de boswet en hoe daarop gecontroleerd wordt eerst goed door te nemen. Zowel Nederlands als Duits, want zoals eerder gezegd, Duits stukje bos kan wel eens veel beter voor je uitpakken. Praat eens met een boswachter bijvoorbeeld.
    Je enthousiasme is super, maar je moet jezelf wel goed voorbereiden, ook op een aankoop van een stuk bosgrond. Ik heb nu af en toe het idee dat je enthousiasme je verblindt.
    So Long, and Thanks for All the Fish

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Misschien kun je een stuk bos huren voor een klein bedrag per jaar. Aan de eigenaren aangeven dat jij het wilt onderhouden en wat je van plan bent met het aanplanten van eetbare struiken\bomen. Wellicht worden ze enthousiast en kun je er gebruik van maken als huurder\pachter.

Daarna kun je zelf op zoek gaan naar een stuk geschikt bos, dan wel andere grond. Ik zou voor liever voor landbouwgrond\recreatiegrond gaan en hier eventueel zelf bomen aan planten. Een neef van me heeft een stukje grond met bomen en omringt door water en er mag hooguit een caravan opstaan, maar hij kan er recreŽren, vissen en als het moet slapen\wonen.

Vergelijkbare onderwerpen

1. Hoe maak je je eigen B.O.B.
    Door Preppy in forum Rugzakken en tassen
    Reacties: 5
    Laatste Bericht: 29-01-15, 14:58
  2. 1e ontwerp eigen mes...
    Door tom666 in forum Do it yourself (DIY)
    Reacties: 29
    Laatste Bericht: 03-01-15, 23:18
  3. Je eigen benzinepomp?
    Door Johnny BravoNL in forum Vuur, verwarming en energie
    Reacties: 12
    Laatste Bericht: 04-05-14, 21:47
  4. Eigen roem
    Door prepper053 in forum Binnenland
    Reacties: 12
    Laatste Bericht: 25-05-13, 22:41
  5. Je eigen BOL aan de Costa Del Sol?
    Door Rodin in forum Huisvesting