Pagina 2 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 38
    Adventurer
    Ingeschreven
    Jun 2012
    @Simurgh

Zoek een ras uit waarvan de eigenschappen jou bevallen en koop daar gewoon 10 normale (met THC) zaden van en plant deze in het voorjaar buiten uit (let erop dat ze NIET gefiminiseerd zijn, anders krijg je enkel vrouwelijke planten). Van de plantjes zullen er gemiddeld 5 mannelijk en 5 vrouwelijk zijn. Zodra je de geslachten kunt zien haal je de kleinste mannetjes weg en laat enkel de mooiste staan. Eventueel haal je ook nog het zwakst groeiende vrouwtje weg zodat je op het wettelijk maximaal gedoogde aantal zit van 5 planten (in dat geval dus 1 mannetje en 4 vrouwtjes). Zit je mooi afgelegen kan je ook dat extra vrouwtje wel laten staan.

Het mannetje zal vervolgens de vrouwtjes bestuiven met zijn sporen en de vrouwen zullen zaden gaan vormen (wanneer je dus voor de cannabis gaat dien je alle mannetjes weg te halen zodat de vrouwtjes niet bestoven worden). Van elke plant zul je gemakkelijk 500 zaden kunnen krijgen. Vervolgens heb je er dus op een goedkope manier genoeg om daarna veel meer te kunnen poten (tijdens een SHTF dan want om in deze tijd zoveel planten te poten....)

Spambot hunter
    Ingeschreven
    Mar 2012
    dit schoot me trouwens te binnen,
    niet echt een toevoeging maar wel humor opzich
    http://www.nu.nl/algemeen/2074272/wi...versiteit.html

Moderator
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 12gauge Bekijk Berichten
    dit schoot me trouwens te binnen,
    niet echt een toevoeging maar wel humor opzich
    http://www.nu.nl/algemeen/2074272/wi...versiteit.html
    Geeft toch eigenlijk wel aan hoe triest we zijn niet? Dat gewapende overheidsmensen (politie) een veld onschuldige planten ruimt. Wat is de reden waarom de overheid zo fel tegen deze plant is? Gevaarlijk? Deze plant werd al eeuwenlang verbouwd! Er is nog nooit een bewezen sterfgeval geweest welke te wijten is aan deze plant! Alcohol daarin tegen... Alcohol wordt trouwens ook genoeg aan verdient dus waarom zou dat niet kunnen met wiet? Als iedereen het gewoon in de supermarkt kan kopen net als sigaretten is er ook geen criminaliteit. Ik zie grote tabaks-industrieŽn namelijk niet met wapens lopen en dergelijke eerlijk gezegd (terwijl tabak daarin tegen wel degelijk dodelijk+verslavend is) Nog niet eens te spreken over de diverse verkeersongevallen te wijten aan alcohol.
    "Fuck voting, fuck protesting, fuck writing letters to your congressmen. I will protest silently, with my wallet."
    ''You know when you're a Survivalist/prepper If you have ever been caught in the tub playing with your Katadyn''
    ''Whether through force (war) or democratic means, we subject ourselves to the order of governments.''

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    May 2012
    ik weet dat hennep medicinaal te gebruiken is, dat je er erg goed touw van kan maken en dat het gerookt kan worden. verder heb ik geen verstand ervan, maar als het inderdaad zo veelzijdig als wordt beweerd dan is het zeker iets om onderzoek over te doen als prepper zijnde. ik zeg niet dat we met zn allen een kwekerij moeten beginnen (dat laten we wel aan de politie over) maar zowiezo informatie verzamelen over welk soort we zouden kunnen gebruiken, waar we het kunnen krijgen, waar het goedkoopste is en natuurlijk hoe men de planten moet verzorgen, want dat wordt tijdens een shtf de grote uitdaging.

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    May 2012
    Heeft er iemand een link naar hoe dat allemaal moet, hoe maak ik er een medicijn van, hoe een touw of draad. Als ik die kennis heb word het echt interessant. Iemand die me op weg kan helpen met een goede link?

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Simurgh Bekijk Berichten
    Heeft er iemand een link naar hoe dat allemaal moet, hoe maak ik er een medicijn van, hoe een touw of draad. Als ik die kennis heb word het echt interessant. Iemand die me op weg kan helpen met een goede link?

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
    Net wat ik ook wilde vragen Simurgh je haald de woorden uit mijn mond.
    Maar heb het even opgezocht en het touw/vlas wel gevonden.
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Vezelhennep Link naar linnen.
    Medicinaal is het roken volgens mij.
    Stealth Stealth Stealth

We few, we happy few, we band of brothers.

KNOWLEDGE SPEAKS BUT WISDOM LISTENS

jolanda
    Guest
    ik heb 1 struik staan

en deze zomer stond de tuin vol slaapbol = beschermd klaproos *opium * wildsla is ook heel leuk

ik bestel zaden hier http://www.wietzaadjes.nl/shop/medical-seeds-c-522.html

Groet Jolanda

Survivor
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Een toepassing van hennep die hier nog niet genoemd is, namelijk het eten van de zaden. Hennepzaad schijnt een 'superfood' te zijn, het bevat in hoge concentraties Omega 3,6 en 9 vetzuren. De verhouding zou nagenoeg precies aansluiten bij de menselijke behoefte, en hiermee een bijna perfecte vlees en visvervanger.

Vandaag heb ik een zakje biologisch hennepzaad gekocht van 250 gram (5 euro). Zojuist heb ik het geproefd, en het blijkt een prettige noot-achtige smaak te hebben. De zaden kunnen warm en koud gebruikt worden, waardoor de toepassingen in de keuken bijna oneindig zijn. Zo zou ik me voorstellen dat traditionele pesto met hennepzaad als vervanging voor pijnboompitten erg lekker zou kunnen zijn, of al dan niet vermalen in brood verwerkt, salades, muesli, desserts, noem maar op.

De verpakking geeft een houdbaarheidsdatum aan van 23 augustus 2012, maar ik kan me niet voorstellen dat ze koel en donker bewaard niet veel langer houdbaar zouden moeten zijn. Het lijkt me dat hennepzaad in geen enkele voedselvoorraad zou mogen ontbreken!

Senior Prepper
    Ingeschreven
    May 2012
    Ik weet dat ze hennepzaad ook veel toevoegen aan vogelzaad. Een vriend van mij heeft een aantal siervogels (parkieten), en die krijgen ook hennepzaad.
    Hij brengt de afval van zijn kooien nog al eens mee, en ik geef dat aan mijn kippen, het bevat nog veel zaad omdat die parkieten er nog al mee morsen.
    En elk jaar groeien er links of rechts wel een aantal hennep plantjes in de tuin. Meestal verwijder ik die echter.
    De meeste mensen kunnen nog geen appel van een perenboom onderscheiden, maar het blad van de Cannabis Sativa kennen ze wel allemaal, dus dat moet je net niet in je tuin hebben staan als je een beetje low-profile wil blijven. En leg dat maar aan een of andere 'smurf' uit dat je dat niet moedwillig kweekt...
    Hopenlijk verandert dat nog in de toekomst...

Moderator
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Nu wist ik al dat de hennepplant helemaal geweldig was maar nu las ik tot mijn verbazing dat je er ook nog MELK van kunt maken net als rijst, kokosnoot, walnoot en havermelk!

''Try Making Your Own:

While hemp milk can be found in stores, mainly health food stores, if you are feeling adventurous, you can try making your own hemp milk. This will also allow you to try out the milk in small quantities if you are not sure if you will like it. To make the hemp milk you will need 1/2 cup of raw organic, shelled hemp seeds and 2 cups of purified water. To finish you will need a piece cheesecloth or a nut-milk bag. Blend the water and hemp seeds in a blender for about 3 minutes or until they are well blended. Once you are done blending, strain the milk through the cheesecloth and enjoy. Of course, it always tastes better cold so you might want to chill it first. This mixture should store in the fridge for about 3 days.''

http://www.collective-evolution.com/...-of-hemp-milk/
    "Fuck voting, fuck protesting, fuck writing letters to your congressmen. I will protest silently, with my wallet."
    ''You know when you're a Survivalist/prepper If you have ever been caught in the tub playing with your Katadyn''
    ''Whether through force (war) or democratic means, we subject ourselves to the order of governments.''

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten