Ga naar inhoud
GENEGEERD

Hulp gevraagd bij watertank-reparatie


Ron Doe

Aanbevolen berichten

Beste allen,

 

Ik heb 2 stuks 1000-liter IBC tanks staan, speciaal voor drinkwater. Toen ik ze net had neergezet heb ik in de zijkanten een gaatje geboord met een overloop-pijpje eraan, wat er tegelijk voor zorgt dat de tank niet indeukt als ik er water uithaal.

 

Aangezien ik nu een beter systeem heb bedacht wil ik die gaten eigenlijk dichtmaken. Ik weet alleen niet goed hoe. Kan ik er met PVC-lijm gewoon een ander stuk plastic op plakken? Kan ik beter een soort polyester-reparatie uitvoeren? Heeft iemand dat al eens bij de hand gehad?

 

Ik kijk uit naar de reacties...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@Geert

 

Het gat is pakweg 16 mm. doorsnede, ik heb aan de bovenkant zo'n zelfde gat zitten om het water erin te laten stromen, er zit dus een tyleen(?)-slang op aangesloten. Aan de zijkant zit zo'n gat om het teveel aan water weg te laten lopen. Ik ga (wil) nu zowel de aanvoer als overloop/ontluchter in de deksel zetten omdat een losse deksel zo te koop is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Het gat is pakweg 16 mm. doorsnede, ik heb aan de bovenkant zo'n zelfde gat zitten om het water erin te laten stromen, er zit dus een tyleen(?)-slang op aangesloten. Aan de zijkant zit zo'n gat om het teveel aan water weg te laten lopen. Ik ga (wil) nu zowel de aanvoer als overloop/ontluchter in de deksel zetten omdat een losse deksel zo te koop is...

 

Met een beetje moeite zal er toch wel een kurk in passen van een wijnfles, kunststoffen of van echte kurk.

Voor waterleidingen heb je ook einddoppen: http://www.beslist.nl/products/main_sanitair/r/Viega_Pexfit_pers_afsluitkap_16_mm_brons_492106/

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Geert

 

Het gat is pakweg 16 mm. doorsnede, ik heb aan de bovenkant zo'n zelfde gat zitten om het water erin te laten stromen, er zit dus een tyleen(?)-slang op aangesloten. Aan de zijkant zit zo'n gat om het teveel aan water weg te laten lopen. Ik ga (wil) nu zowel de aanvoer als overloop/ontluchter in de deksel zetten omdat een losse deksel zo te koop is...

Je neemt een bout M12 met moer . Liefst in rvs ook 2 rondellen ( of hoe noemen jullie die ronde schijfjes met een gat in ) . Je knipt 2 ronde schijfjes van een fiets binnenband met daar in een gat met een diameter van 10mm een voor binnen en een voor buiten . Je schoeft de bout door het gat met een rubber aan bijde zijden . Span dit goed aan en het gat is dicht .

Link naar reactie
Delen op andere sites

@lonely wolf

ik vond de opmerking over HB echt heel vermakelijk :)

 

ik denk dat ik het in eerste instantie ga proberen met een plak dik pvc en dan met PVC-lijm vastplakken

 

Ik heb nog niet bij die van mij gekeken (als ze al van hetzelfde materiaal zijn gemaakt) maar als die IBC's van PE zijn dan werkt dat niet. Te meer omdat de tanks bollen naar mate ze voller of leger zijn.

Ringen en bouten zijn nog de beste oplossing. Op een rubberen stop na dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...