Pagina 2 van de 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 41
    Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2013
    6maanden binnen zitten?

hoeveel boeken en condooms je ook hebt, je draait waarschijnlijk door van verveling.
    Vind mij ook op preppers-shelter.nl

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Mar 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FincaInSpanje Bekijk Berichten
    Het zal zo ver niet komen, denk ik. Er worden nu al "ouderwetse" maatregelen genomen in landen als Sierra Leone. Het leger knalt regelmatig Ebola lijders af door ze een genadeschot te geven. Ook krijgen ze direct een uitvaart (zonder rituele wassen waarmee Ebola ook kan worden overgedragen).

Dat zul je niet in het nieuws horen of zien, maar het gebeurt al. Een mensen leven is gewoon veel minder waard in dat soort landen.
    Ik ben het ook absoluut niet eens om op deze manier met Ebola patienten (mensen dus!) om te gaan. Ik kan me aan de andere kant goed voorstellen dat bij gebrek aan middelen en kennis dit de enige manier is om op deze manier de ebola epidemie te stoppen. Het ligt in lijn met de moeilijke beslissingen die [MENTION=805]Stuudje[/MENTION] zou nemen bij dat tehuis.....

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Mar 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door luna1988 Bekijk Berichten

Water zou ik enkel.drinken uit bronnen, en dan ook direct bij de plaats waar het water uit de grond komt. Better safe than sorry.

Ik zou mijn boeltje pakken en een boerderij in de omgeving zoeken.
    Proberen vee te vinden en een moestuin op te zetten.
    De eerste tijd zal het vooral overleven zijn totdat je eerste voedsel van het land komt.
    Dat water direct uIt een bron? Welke bron in NL is veilig en schoon bij jou in de regio? Misschien een Lifesaver filter gebruiken of een goede van de www.prepshop.nl zo'n Sawyer point zero two (haalt ook virussen eruit)?
    En denk jij dat ze op een boerderij op jou zitten te wachten? Jij dus als Ebola patient......(zij weten niet dat je niet ziek bent)..... En stel die 6maanden eindigen net half november? Welke moestuin ga jij starten en met welke groentes etc?

Zomaar wat vragen die bij me opkomen....
    Laatst gewijzigd door prepass; 04-09-14 om 20:38.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jun 2012
    De grootste problemen worden alweer overgeslagen.

Hoe denk je zelf dat je gestelijke toestand is als je mag aannemen dat je familie er niet meer is, de angst om besmet te worden, de angst om alleen over te blijven, enz...

Als dit gebeurt draaien vele processen uit op een ramp.
    Wie houd de energy centrales draaiende en dus dat 3/4 van Nederland droogt blijft.
    Wie zorgt errvoor, en hoe, dat alle kencentrales niet in een meltdown gaan.
    Chemische fabrieken die ontploffen..

Het zal simpelweg teotwawki zijn.....

K a n s
    Kennis zonder wijsheid is (zelf)vernietiging.

Het is helaas gevaarlijk om gelijk te hebben, als de meerderheid het fout heeft.

Het gaat niet zozeer om te zien wat nog niemand heeft gezien.
    Maar om te bedenken wat nog niemand heeft bedacht over datgene dat iedereen kan zien !

Survivor
    Ingeschreven
    Apr 2014
    wat de lucht in huis betreft, er zijn verschillende planten die erg goed zijn voor de kwaliteit van de lucht, zuiveren en geven zuurstof af.

http://disastermedicine-christine.bl...-can-save.html.

'NASA suggested that there should be at least two plants per 100 square feet, or two plants per a small room/office. The results recommended 15 to 18 houseplants, grown in 15cm containers or larger, to filter an average home of less than 2,000 square feet. My grandma seems to apply the more is better rule: her kitchen looks like the rain forest.'

plantjes zijn niet alleen heel gezellig maar ook heel nuttig bij een bug in.

Banned
    Ingeschreven
    May 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MyronPrps Bekijk Berichten
    6maanden binnen zitten?

hoeveel boeken en condooms je ook hebt, je draait waarschijnlijk door van verveling.
    Gebruik geen condooms Een bevalling thuis en een pasgeboren kind daarna zorgt ervoor dat je je enkele maanden absoluut niet zult vervelen

Survivor
    Ingeschreven
    Nov 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kans Bekijk Berichten
    De grootste problemen worden alweer overgeslagen.

Hoe denk je zelf dat je gestelijke toestand is als je mag aannemen dat je familie er niet meer is, de angst om besmet te worden, de angst om alleen over te blijven, enz...

Als dit gebeurt draaien vele processen uit op een ramp.
    Wie houd de energy centrales draaiende en dus dat 3/4 van Nederland droogt blijft.
    Wie zorgt errvoor, en hoe, dat alle kencentrales niet in een meltdown gaan.
    Chemische fabrieken die ontploffen..

Het zal simpelweg teotwawki zijn.....

K a n s
    Iemand had een tijdje terug een filmpje geplaatst in het draadje over Ebola, dat was een aflevering over een wereldwijde uitbraak van een besmettelijke ziekte (geen ebola) en hoe professionals het verloop zagen. Ik kan het filmpje niet vinden, anders had ik een link geplaatst.
    Het geestelijke aspect wat het gene wat op mij het meeste indruk maken. Dat je je nergens meer veilig voelt, nergens. Tijdens de uitbraak niet, maar ook daarna niet. Altijd angst. Als er bv georganiseerde bendes ontstaan.
    Je bent alleen nog maar bezig met overleven, de kwaliteit van leven vond ik beangstigend laag. Pas later, na jaaaren, als er weer enigszins rust en structuur gaat ontstaan. Maargoed, dit was ook maar een voorspelling en het speelde zich af in de USA.
    Toch ben ik er nog minder rooskleurig naar gaan kijken. Misschien wil ik een teotwawki wel helemaal niet overleven, maar waarschijnlijk zegt op dat moment je eigen overlevingsdrang iets anders.

Banned
    Ingeschreven
    May 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door daisy Bekijk Berichten
    Iemand had een tijdje terug een filmpje geplaatst in het draadje over Ebola, dat was een aflevering over een wereldwijde uitbraak van een besmettelijke ziekte (geen ebola) en hoe professionals het verloop zagen. Ik kan het filmpje niet vinden, anders had ik een link geplaatst.
    Het geestelijke aspect wat het gene wat op mij het meeste indruk maken. Dat je je nergens meer veilig voelt, nergens. Tijdens de uitbraak niet, maar ook daarna niet. Altijd angst. Als er bv georganiseerde bendes ontstaan.
    Je bent alleen nog maar bezig met overleven, de kwaliteit van leven vond ik beangstigend laag. Pas later, na jaaaren, als er weer enigszins rust en structuur gaat ontstaan. Maargoed, dit was ook maar een voorspelling en het speelde zich af in de USA.
    Toch ben ik er nog minder rooskleurig naar gaan kijken. Misschien wil ik een teotwawki wel helemaal niet overleven, maar waarschijnlijk zegt op dat moment je eigen overlevingsdrang iets anders.
    Dit filmpje?

Survivor
    Ingeschreven
    Nov 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door phaelin Bekijk Berichten
    Dit filmpje?
    Ja! Bedankt!

PS.Mocht iemand andere goede filmpjes over dit onderwerp hebben, graag!

Adventurer
    Ingeschreven
    Aug 2014
    Eťn van de eerste regels van overleven of survival is... De wil hebben om te leven, ongeacht wat dan ook. Als dat wegvalt heb je niks aan al je voorbereidingen.

Vergelijkbare onderwerpen

1. Ebola Virus
    Door Charlie in forum EpidemieŽn/PandemieŽn
    Reacties: 2530
    Laatste Bericht: 24-11-15, 18:34
  2. Een nood scenario wat ga jij doen
    Door Lindaja in forum Koffiecorner
    Reacties: 24
    Laatste Bericht: 30-08-14, 21:49
  3. Nood scenario
    Door Kans in forum Survival Algemeen
    Reacties: 1