Pagina 3 van de 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 41
    SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Suburbian Bekijk Berichten
    Eťn van de eerste regels van overleven of survival is... De wil hebben om te leven, ongeacht wat dan ook. Als dat wegvalt heb je niks aan al je voorbereidingen.
    Zo strikt ligt het niet bij mij. Er zijn situaties die ik liever niet overleef, nee niet wil overleven.
    Voor de andere situaties prep ik.
    So Long, and Thanks for All the Fish

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Zorg voor een hobby, of wat cursusses die je kunt doen. Een half jaar is verdomd lang om in huis te zitten.

Zorg voor spullen om plantjes te kweken in huis, achter een raam. Verre van optimaal maar zeker wel te doen.

Als 't financieel haalbaar is, een kleine off-grid zonnepanelen installatie waar je een laptop op kunt draaien met muziek e.d.; je hebt een hoop tijd, lees boeken over het verbouwen van groente e.d., genoeg te leren voor de komende lente.

Zorg ook voor een (of meerdere) goede scheppen; na een ebola uitbraak (of wat voor pandemie dan ook) zullen er vele doden zijn en die zullen zo snel mogelijk begraven moeten worden. Ongedierte moet ook bestreden worden om de uitbraak van andere ongein zoals de pest te voorkomen.

Een echte pandemie zal een enorme SHTF of inderdaad zelfs TEOTWAWKI zijn, de drang om te overleven is erg groot, prep niet alleen voor 't overleven op zich, maar ook voor daarna. Wederopbouw zou wel eens deels van ons maffe preppers af kunnen hangen...

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door prepass Bekijk Berichten
    Dat water direct uIt een bron? Welke bron in NL is veilig en schoon bij jou in de regio? Misschien een Lifesaver filter gebruiken of een goede van de www.prepshop.nl zo'n Sawyer point zero two (haalt ook virussen eruit)?
    En denk jij dat ze op een boerderij op jou zitten te wachten? Jij dus als Ebola patient......(zij weten niet dat je niet ziek bent)..... En stel die 6maanden eindigen net half november? Welke moestuin ga jij starten en met welke groentes etc?

Zomaar wat vragen die bij me opkomen....
    Ik heb 6 mineraal waterbronnen in de buurt waarvan er 4 van zijn erkend, de dichtstbijzijnde is amper 500m van mijn huis voor de anderen moet ik een half uurtje lopen. Ik heb overigens niet gezegd dat ik het water niet zal filteren, dat is een aanname.
    Waarom bronwater? Bronwater is 1 van het weinige water wat je kunt drinken bij een nucleaire ramp! Een filter zal je ook niet helpen deze deeltjes eruit te halen!
    Alhoewel ik ver van een kerncentrale afzit, zal de wind de falout meenemen en de rotzooi met en met dumpen.

Omdat ik in 1 van de meest verstedlijkste gebieden van nederland woon, zal het sterftecijfer nagenoeg 100% zijn. Door het wegvallen van de medische voirzieningen, hulpdiensten, voedsel enz zullen maar een paar mensen overleven.
    Ebola zal ook op boerderijen huishouden, er zal er best wel 1 (vermoedelijk bijna allemaal) leeg staan.

Als de winter eraan komt, moet je achter de ramen wat gaan fabriceren zodat het groeit en verder is het dan maar eten wat je vinden kunt.
    Maar dat probleem zal iedereen hebben, inclusief jij.
    [MENTION=261]Kans[/MENTION]
    Ik ben het niet vergeten maar ik acht me redelijk veilig, 150m bover nap en ver van een kerncentrale vandaan.
    Het enigste wat hier 25km verder ligt is een mega chemische fabriek van dsm, het enigste wat je kunt doen is hopen dat de wind goed staat op het moment dat het misgaat.

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Ik weet helemaal niet wat ik zou doen, ligt geheel en al aan de situatie af, op dat moment.
    Ben ik met ons gezin, of met nog meer overlevenden, of alleen over ?
    Stel dat je op een wonderbaarlijke manier als enigste van je groep overleeft ?
    Nou, denk dat ik dan niet meer zo nodig hoef, ben ik met meer, waar ik voor kan zorgen, zal ik alles doen, om onze overlevingskansen stabiel te houden, en proberen deze te vergroten.
    Het moeilijkste zal zijn, bij bug-in, om de moraal hoog te houden. Half jaar binnen blijven, nou, dat is bijna de hel.
    Er zullen er altijd zijn, die helemaal doordraaien, misschien draai je zelf wel door, wie zal het zeggen.........
    then came the lawyers and then came the rules, by Dire Straits

Samenlever

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Aug 2014
    Lijkt me in eerste instantie wel even lekker een poosje verplicht thuis (drukke baan), maar ben me er goed van bewust dat een half jaar erg lang is. Zeker voor de kids... Leg ze dat maar eens uit als ze jong zijn.

Daaraan denkend lijkt het me zinnig ook te zorgen voor lesmateriaal oid voor de kinderen. Denk dat intellectuele uitdaging heel erg kan helpen om door zo'n lange periode heen te komen. Geldt uiteraard ook voor volwassen. lijkt me een goede suggestie om naast de dozen voedselvoorraad ook een doos boeken te leggen voor de SHTF / TEOTWAWKI van daarna. Met alleen het SAS-boek zal ik er wel niet komen.
    Tip: zorg voor genoeg lampolie

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Saved Bro Bekijk Berichten
    maar ben me er goed van bewust dat een half jaar erg lang is. Zeker voor de kids... Leg ze dat maar eens uit als ze jong zijn.
    Dat valt volgens mij nog wel mee... Als ik naar mijn eigen jeugd kijk, voornamelijk middelbare school (dus niet bepaald een gevalletje "als ze jong zijn"), dan was ik blij met vakantie, kon ik eindelijk m'n tijd besteden aan dingen die me interesseerden.
    School, met name de lessen, vormde teveel afleiding voor me, het kostte me moeite om tijdens de lessen een hoofdstuk voor te blijven op de rest van de klas, zeker als mij vragen gesteld werden. (Hoe moet ik weten bij welke opgave jullie zijn als ik die een paar weken geleden al gedaan heb? :P )

Zonder gekheid, kinderen zijn leergierig, echter moeten ze het wel interessant vinden om te bestuderen. Daar ligt voor ons volwassenen de uitdaging.

Spambot hunter
    Ingeschreven
    Mar 2012
    uuuuuhm dit is wel een scenario waar je juist een tijd UIT DE BUURT van je prepvrienden moet blijven een hele tijd
    risico op besmetting is natuurlijk aanwezig, zeker als meerdere van een groep uit een grotere plaats komen
    dan moet je echt ingebunkerd blijven in je eigen buurt
    Kabouterfokker

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 12gauge Bekijk Berichten
    uuuuuhm dit is wel een scenario waar je juist een tijd UIT DE BUURT van je prepvrienden moet blijven een hele tijd
    risico op besmetting is natuurlijk aanwezig, zeker als meerdere van een groep uit een grotere plaats komen
    dan moet je echt ingebunkerd blijven in je eigen buurt
    Mee eens, ieder nieuw contact, betekent kans op besmetting, dus kans op dood. Lijkt me vreselijk, dat als je graag mensen/vrienden wilt verwelkomen er gelijk een grote angst aan vast gekoppeld zit, zijn ze besmet, zijn ze gezond. In dit scenario is het handig om veldtelefoons te hebben bij een bug in. Als je buren ook binnen blijven, heb je met een veldtelefoon (er van uitgaande dat alle voorzieningen uitvallen) wellicht nog wat contact. Bovendien kun je elkaar waarschuwen bij naderende bendes.
    "Be prepared, not scared"

Elementary prepper
    Ingeschreven
    Aug 2014
    hallo allemaal,

ben net bij het preppersforum.
    leuke scenario's allemaal, je wordt er als je dit allemaal leest niet vrolijker op.

even 2 vragen:
    1. waarom moet je voor 6 maanden voedsel hebben, is dat niet te lang of juist te kort. Waar is het op gebaseerd.
    2. na een outbreak zal de paniek uitbreken, mensen vluchten of sluiten zich op. Maar hoe groot is het geval van rondtrekkende
    plunderaars en vooral wat kan je er aan doen.Kijk voorbereiden er op is prima, maar we 'motten' wel keurig binnen de wet blijven.
    Dat zijn onze normen en waarden (van ons gezin)

Elementary prepper
    Ingeschreven
    Aug 2014
    ik bedoel je hebt/koopt geen vuurwapens. maar wat kan je dan wel doen?

Vergelijkbare onderwerpen

1. Ebola Virus
    Door Charlie in forum EpidemieŽn/PandemieŽn
    Reacties: 2530
    Laatste Bericht: 24-11-15, 18:34
  2. Een nood scenario wat ga jij doen
    Door Lindaja in forum Koffiecorner
    Reacties: 24
    Laatste Bericht: 30-08-14, 21:49
  3. Nood scenario
    Door Kans in forum Survival Algemeen
    Reacties: 1