Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 41
    Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Jan 2013

Scenario: After EBOLA

Stel jevoor: Ebola raast voort, de prognose is dat binnen 1,5 na het eerste geval ebola over de hele wereld verspreid is en overal huishoud.
    Op een gegeven moment ga je voor een bug-in, na 6 maanden is ebola uitgeraast, dat hoop je tenminste.

Volgens de laaste berichten die je een 6-tal weken geleden op je transistorradio hebt gehoord, is er nog maar 15 tot 20% van de bevolking in leven, de meeste overlevenden bevinden zich echter in de afgelegen gebieden.
    Je gaat naar buiten, wat je meteen opvalt is de verschrikkelijke stank, het grote aantal vliegen en ratten.
    Ratten die snel uit het zicht verdwijnen zodra ze jou zien
    Al snel kom je tot de conclusie dat het de rottende lijken zijn van de ebola slachtoffers die de penetrante geur verspreidt.
    De geur is haast niet te verdragen, zelfs denk je heel even dat je van je stokje gaat, door een reflex gooit je maag zich leeg.
    Ongedierte is niet meer verdelgd en door de overvloed aan voedsel heeft er een ongekende explosie van ongedierte plaats gevonden.
    Die gedachten word al snel verstoord door vuurschoten ze lijken gelukkig ver weg.
    Maar buiten is het allerminst veilig, nieuwe nare ziektes liggen op de loer en wie kun je nog vertrouwen mocht je iemand tegen komen?

Verslagen en in de war besluit je om snel je veilig thuis weer op te zoeken.
    Op de terug weg hoor je een hoop gegrom en van een afstand zie je dat een groepje verlaten huishonden een lijk aan stukken scheuren en ruzie maken om het vlees snel maak je dat je weg komt.
    Voordat je naar binnen gaat kijk je nog even naar het bord wat je 6 maanden geleden op de voordeur hebt gehangen, HELP EBOLA! Staat erop geschreven de rode letters met een hoop uitlopers lijken haast geschreven met bloed, waar schijnlijk heeft dit bord ervoor gezorgd dat plunderaars je ongemoeid hebben gelaten.
    Op die 1ne keer na dan, die arme man wist niet wat hem overkwam. Nog voordat hij het wist was hij dood.
    Waarom had ik het eigenlijk gedaan? Uit angst of twijfel,eigen onzekerheid. Misschien kwam hij wel zonder kwade bedoelingen.
    Op het moment zelf dacht ik alleen maar aan mij gezin.
    Op het eerste moment leek doden makkelijk, 1 steek en binnen een paar seconden viel hij voorover en was het voorbij. Achteraf was het zoveel moeilijker dan het het in eerste instantie leek.
    zijn gezicht kwam iedere nacht in mijn dromen terug,.
    Misschien was het wel een gewone huisvader zoals ik, hij zag er in iedergeval niet uit zoals ik me een plunderaar had voorgesteld .
    Misschien zocht hij voedsel voor zijn gezin of medicijnen voor zijn ziek dochterje, wie zal het zeggen?
    In ieder geval hoop ik het niet dat ik nogmaals in deze situatie terecht kom, nee makkelijk was het achteraf beslist niet om een leven te nemen.

Eenmaal binnen bekijk ik de voedsel en water voorraad
    Het zal hooguit nog 1 a 2 weken duren voordat je naar buiten moet om minimaal je voorraden aan te vullen.
    In iedergeval nog even de tijd om je volgende stappen uit te stippelen.

Wat is je plan?
    Laatst gewijzigd door luna1988; 04-09-14 om 15:52.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Feb 2013
    [MENTION=1719]luna1988[/MENTION],
    Realistisch geschreven zoals het zou kunnen gebeuren.
    Ik denk dat we ( mijn vouw en ik ) zo lang mogelijk thuis zouden blijven, goed idee om op voordeur HELP EBOLA! te hangen.
    We moeten dus onze voorraad nog verder aanvullen tot minimaat 6 maanden!

Met vriendelijke groet, Popeye.
    koning keizer admiraal, preppen moeten! ze allemaal

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Mar 2012
    [MENTION=1719]luna1988[/MENTION]

Boeiend senario.... Ik kan me niet voorstellen dat je al die tijd het raam niet open hebt gehad. Die rottingslucht komt echt overal doorheen....... Als je 6 maanden thuis zit zonder naar buiten te kijken en geen polshoogte neemt lijkt me dat toch wel opmerkelijk. Naar buiten lopen zonder enige "gereedschp" lijkt me ook niet heel verstandig. Het had je laatste wandeling kunnen worden.

Plan? Kijken wie er in m'n directe omgeving nog leeft en hulp nodig heeft. Dit zou ik trouwens al eerder gedaan hebben, en niet wachten tot 6 maanden later.....
    Overlevenden zien te verenigen en zsm alle ellende opruimen/verbranden. Inventariseren wat er in je directe omgeving nog bruikbaar is, hoe de veiligheidssituatie is (roedels met honden, bendes etc) en zorgen voor een veilige zone. Starten met aanleg moestuinen. (mits je die niet al had in je eigen tuin). Afhankelijk van de hoeveelheid mensen die er zijn, teams vormen en op onderzoek in de regio opzoek naar voedsel en andere bruikbare zaken.
    Bovenstaande is natuurlijk ook geheel afhankelijk van het jaar getijde. In de winter zullen een bepaald aantal zaken prio hebben tov zaken in de zomer en vice versa.....

Zomaar even snel uit het "blote" hoofd neer gekalkt..... Ik zal best een hele hoop vergeten zijn........
    Laatst gewijzigd door prepass; 04-09-14 om 15:08. Reden: typos

Banned
    Ingeschreven
    May 2012
    Als ik op een of andere manier communicatie ontvang van de ph, dan maar eens een plan maken om te zien dat ik daar kom als er daar iets gaande is. Zelf zenden zal ik niet kunnen, daar heb ik niet de spullen voor.

Zo niet, dan zou ik eens beginnen om een signaalvuur aan te leggen ergens op een afstand van waar ikzelf zit. Dan op m'n gemak van een afstandje eens kijken wat daar zoal op af komt.

Er zullen ook vast op centrale plekken borden/hekken zijn met briefjes en foto's van mensen die elkaar zoeken. Misschien is daar meer informatie te verkrijgen over hoe de stand van zaken is.

Ik kan gemakkelijk langer dan 6 maanden een bug in doen dus ik kan 't zolang het goed gaat ook langer afwachten.

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jun 2012
    In holland stond een huis, een eiland heb ik nu.
    Een mens rot best snel weg.na een mand is bijna alles weg.de ratten en de vliegen zullen ook dood ga door gebrek aan voeding,ook de meeste straat hond zullen dood gaan.als je na 6 manden buiten kom is, denk ik, de stille het meest opvallend.
    Trouwens met een morbiditeid van ong 50% ,van deze ebola versie, zit je nog steeds rond 8 million in Nederland.
    Proud member of MAG

Banned
    Ingeschreven
    May 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mrsjones Bekijk Berichten
    Een mens rot best snel weg.na een mand is bijna alles weg.de ratten en de vliegen zullen ook dood ga door gebrek aan voeding,ook de meeste straat hond zullen dood gaan.als je na 6 manden buiten kom is, denk ik, de stille het meest opvallend.
    Trouwens met een morbiditeid van ong 50% ,van deze ebola versie, zit je nog steeds rond 8 million in Nederland.
    Da's waar, maar het wordt stilletjes aan weer herfst en winter dus er kunnen lijken op straat liggen die een poosje bevroren geweest zijn. En mensen gaan natuurlijk niet alleen dood aan Ebola, maar ook als gevolg van het wegvallen van elke service die je maar kunt bedenken. Geen medicatie meer, geen ambulance, geen brandweer, geen sanitatie enz enz...

Veel mensen zullen doodgaan omdat ze als keurige schaapjes de aanbevelingen van de overheid hebben gevolgd en thuis zijn gebleven wachtend op hulp die nooit kwam. Tegen de tijd dat ze dat gaan beseffen zijn ze zo verzwakt dat de kans op overleven bijna nul is en de kans om nog iets eetbaars of drinkbaars te vinden nog minder

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2012
    In zo'n geval...en in veel andere gevallen, zal ik eerst naar het tehuis hier vlakbij lopen. Wetend dat veel verzorging niet meer op komt dagen, eigen gezin gaat voor tenslotte. In het tehuis wonen zwaar gehandicapten, die niet voor zichzelf kunnen zorgen...en er zal ook geen fatsoenlijke voorraad zijn...dus na een aantal dagen/weken zullen er nare beslissingen moeten genomen worden om ernstig lijden te voorkomen. Maar beter dat, dan laten uithongeren.....
    So Long, and Thanks for All the Fish

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Het zal zo ver niet komen, denk ik. Er worden nu al "ouderwetse" maatregelen genomen in landen als Sierra Leone. Het leger knalt regelmatig Ebola lijders af door ze een genadeschot te geven. Ook krijgen ze direct een uitvaart (zonder rituele wassen waarmee Ebola ook kan worden overgedragen).

Dat zul je niet in het nieuws horen of zien, maar het gebeurt al. Een mensen leven is gewoon veel minder waard in dat soort landen.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Ik zou echt 6 maanden minimaal binnen blijven, niks geen raam open.
    Tenslotte zijn ze er niet zeker van dat ebola niet aŽrosol is.
    Ook weet je niet wat er met die kerncentrale 70km verderop is gebeurd of die chemische fabriek 25km verderop.

Ramen op en dicht betekend ook leven iemand die leeft heeft voedsel en water en andere handige dingen.
    Dat moet je voorkomen.

Persoonlijk zou ik ver weg van mensen blijven.
    Je bent er natuurlijk niet zeker van dat mensen die je tegenkomt geen ebola hebben, ook zijn er mensen die ebola overleven deze zijn nog geruime tijd besmettelijk.
    Ebola zal langzaam opkomen, pieken en naarmate de bevolking dunner word zal ebola langzaam aan verdwijnen, voordat het helemaal verdwenen is kan nog wel geruime tijd duren.

Water zou ik enkel.drinken uit bronnen, en dan ook direct bij de plaats waar het water uit de grond komt. Better safe than sorry.

Ik zou mijn boeltje pakken en een boerderij in de omgeving zoeken.
    Proberen vee te vinden en een moestuin op te zetten.
    De eerste tijd zal het vooral overleven zijn totdat je eerste voedsel van het land komt.
    Laatst gewijzigd door luna1988; 04-09-14 om 17:48.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door luna1988 Bekijk Berichten
    Ik zou echt 6 maanden minimaal binnen blijven, niks geen raam open.
    Hoe filter je je lucht dan? Hoe kom je aan zuurstof?
    So Long, and Thanks for All the Fish

Vergelijkbare onderwerpen

1. Ebola Virus
    Door Charlie in forum EpidemieŽn/PandemieŽn
    Reacties: 2530
    Laatste Bericht: 24-11-15, 18:34
  2. Een nood scenario wat ga jij doen
    Door Lindaja in forum Koffiecorner
    Reacties: 24
    Laatste Bericht: 30-08-14, 21:49
  3. Nood scenario
    Door Kans in forum Survival Algemeen