Ga naar inhoud
GENEGEERD

Water uit lucht met een Warka water toren (The Tree of Life)


Tom

Aanbevolen berichten

Het apparaat heet WarkaWater en het heeft de capaciteit om tot 40 liter water per dag op te vangen uit lucht in de hitte van de woestijn. (Wordt ook wel genoemd The Tree of Life.)

 

40 tot 100 liter water per dag is erg indrukwekkend, vooral ook omdat nu door diverse oorzaken hele streken door een droogte worden bedreigd. En het kost geen energie.

 

Het water wordt op natuurlijke weg opgevangen en verbruikt geen energie. Er zijn wel apparaten die dit ook kunnen maar zijn dat afhankelijk van netstroom http://preppers.nl/forum/threads/6846-Water-uit-de-lucht-halen

 

Het is zelf te maken een beetje rietvlechten (bamboe) met een groepje van 6 rietvlechters en de techniek bekijken en je hebt een bron van 40 tot 100 liter water per dag in de woestijn.

De condensatie gebeurd 's nachts dus niet in de zon.

 

Hier wat artikelen over het Warka water (toren) opvang ding. Het is voor zover ik het zie ook nog zuiver water dus hoeft niet meer gefilterd te worden. Maar dat weet ik niet helemaal zeker.

 

 

 

 

[ATTACH=CONFIG]12640[/ATTACH]

 

Het water uit lucht apparaat wordt hier beschreven

http://mynaturesmedicine.com/2014/09/05/could-this-device-help-people-in-california-this-impressive-tower-creates-water-from-the-air/

 

De werking van het warka-water apparaat werkt volgen het principe van condensatie, de waterdamp in de lucht bereikt een overgangspunt en dichtheidsverandering. De damp maakt een 90 graden bocht en wordt dichter, en stolt in een druppel water.

 

Dit gebeurt in het apparaat met een constante snelheid, dus honderdduizenden druppels water worden omgezet uit de lucht en vallen naar beneden door de zwaartekracht en opgevangen in een bassin op de bodem, klaar voor gebruik.

 

Diverse bronnen melden inmiddels een Warkawater2 2014 systeem.

http://www.architectureandvision.com/projects/chronological/84-projects/art/563-085-warkawater2-2014?showall=&start=1

 

 

 

De schrijver heeft het ook over de technologische singulariteit zoals levitatie of zelfs teleportatie (van water) maar dat houden we voorlopig even in ons achterhoofd.

 

Rest mij nog een korte cursus manden-maken te laten zien en je kunt aan de slag.

 

Kosten $550 1 week bouwtijd met 4 personen met materialen uit de regio (Afrika).

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Lijkt leuk, waar is er een proof of concept? Want de ene bron neemt het van de andere over en nergens vind ik een echte foto of filmpje van 'in the field' ...

Tenzij je de temperatuur kan laten dalen van de lucht, of de relatieve vochtigheid van de lucht kan verhogen (plaatselijk) waarom zou het in hemelsnaam daar gaan condenseren?

In de woestijn condenseert er water op de grond (vandaar toch enig leven in de woestijn) 's nachts, waarom dat ineens zo super werkt op dat vlechtwerk (en stof) ontgaat

me een beetje. Misschien ben ik wat TE kritisch, maar ik probeer de werking te begrijpen en blijft daarbij op mijn honger zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Lima staat een groot reclame bord die 100 liter aan condenswater opvangt.

@wodan, lucht is niet gebonden aan vormen. Dat wat er aan de grond plaatsvind zal ook min of meer plaatsvinden één paar meter er boven en opzij (ik ga even uit van een omgeving waar de lucht vrij spel heeft). Je zal ongewtijfeld ook weten dat het in de woestijn (bijna) kan vriezen. Bottom line, als de grond zou bevriezen zit er vocht in de lucht (misschien als mist of dauw maar het is water!). En het is misschien niet veel, maar met een groot oppervlakte om alles op te vangen wat er maar langskomt is dit toch best wel een hoeveelheid die inderdaad wel eens 40 liter kan zijn.

 

Ik krijg met de airco hier (compact huiskamer formaat) een 20 liter jerrycan op een dag vol bij een beetje tropisch weer. Dat ding is zo te zien een schaal 50 groter dan het filter hier (een wilde gok) dus 2 jerry cans per dag moet toch wel te halen zijn toch?

 

En al zou het geen 40 liter zijn maar 30 liter. Het is nog steeds 30 liter vocht dat uit de omgeving wordt gehaald per dag met minimale inspanningen! Het kost een habbekrats vergeleken met andere methodes en ze hoeven er ook niet meer voor te lopen naar een ondergrondse poel of wat dan ook.

 

Das toch goud waard :D?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...