Ga naar inhoud
GENEGEERD

Stalling BOC/BOT (caravan / vouwwagen / aanhanger)


Communicator

Aanbevolen berichten

Ik heb gisteren een brief ontvangen van de woonstichting met het verzoek om mijn vouwwagen uit mijn voortuin te halen.

Nu wordt hij vandaag opgehaald door de nieuwe eigenaars, dus dat probleem is getackeld.

 

Wij zijn sinds kort in het bezit van een caravan, en ik heb me verdiept in de APV van mijn gemeente om te kijken of ik deze in mijn voortuin kon plaatsen. Volgens de APV zou één regel mij kunnen dwarszitten en dat is 'de uitstraling van de wijk'. Verder kon ik niets vinden wat tegen de plaatsing van mijn caravan in de voortuin zou kunnen zijn.

 

Gisteren kwam dit in een gesprek tijdens een verjaardag naar boven, en wist men mij te melden dat de APV in dit geval niet op huurhuizen slaat, maar voornamelijk op koopwoningen. De woonstichting bepaald in dit geval wat wel en niet mag en zij bepalen dus dat je geen vouwwagen/aanhanger of caravan in je tuin mag plaatsen.

 

Ik kan me daar overigens prima in vinden, want als iedereen dit zou doen begint het wel erg op een woonwagenkamp te lijken en daar is niet iedereen van gediend.

 

Vooralsnog staat mijn caravan achter mijn huis op de parkeerplaats waar hij vrijwel niemand tot last is. Ik wil hem daar zo lang mogelijk laten staan totdat ik wederom een klacht krijg van de gemeente. Dan zal ik echt op zoek moeten naar een manier om mijn BOC te stallen.

Ik heb een adres waar ik hem kan stallen, maar dat heeft mbt BugOut een groot probleem. Hij komt dan in een normale stalling te staan waardoor ik niet direct kan beschikken over mijn BOC. (dag van tevoren bellen zodat de beheerder hem naar voren kan halen). Dat is natuurlijk niet wenselijk.

 

Ik moet dus op zoek naar een locatie in de buurt waar ik mijn BOC kan stallen tegen een redelijk tarief maar wel 24/7 toegang heb. Ook moet deze stalling op de vlucht route liggen zodat ik niet eerst de verkeerde kant op moet rijden om de BOC op te halen. Een flinke uitdaging dus! Ik heb al wel een aanbieding gehad van een medeprepper/vriend om hem daar te stallen. Maar dat is minimaal een half uur rijden van mij vandaan. Die houd ik dus zeker in gedachte als ik echt niets kan vinden.

 

Verder zit ik te denken om op de verschillende routes te zoeken naar een agrarisch bedrijf die eventueel ruimte hebben voor stalling.

Mocht iemand nog tips of suggesties hebben... ik hoor ze graag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Een APV mag in principe natuurlijk geen onderscheid maken tussen koop- en huurhuizen. Dat zou in strijd zijn met het discriminatieverbod uit de Grondwet (onderscheid maken op gronden die er niet toe doen). Maar de Woningbouwvereniging kan je hoogstwaarschijnlijk aanspreken vanwege een artikel uit je huurcontract. Een huurcontract mag overigens geen onredelijke voorwaarden stellen, die kunnen worden aangevochten bij de rechter, ook als je getekend hebt.

 

Ik heb nog even op internet gekeken, maar vrijwel alle algemene huurvoorwaarden van woningbouwverenigingen verbieden het stallen van caravans e.d. in je tuin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je early-warning and analyses systeem een beetje op orde hebt, ben je al ruim op weg, voor dat de rest van de schapen ontdekt dat er wat mis is.. Alles is afhankelijk van je strategie en voor welke dreigingen je prept.

 

Als je inschat dat het zo plotseling komt, moet je een misschien stalling adres kiezen op weg naar je BOL of PH en deze misschien een gelijk gebruiken als stash area. Soms kan je iets meer betalen, zodat je zelf 24 uur per dag bij je eigendom kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je early-warning and analyses systeem een beetje op orde hebt, ben je al ruim op weg, voor dat de rest van de schapen ontdekt dat er wat mis is..

 

Daar zijn we nog druk mee bezig. We beginnen heel binnenkort aan de beta fase waarbij we daadwerkelijk de software kunnen gaan testen :D

 

Verder heb ik er onze huurvoorwaarden eens bijgezocht ... en jup ..

6.10 Het is huurder niet toegestaan de tuin, dan wel andere gehuurde buitenruimte(n)te

gebruiken voor opslag en/of stalling van voer- of vaartuigen, caravans,

aanhangwagens, handelswaren, afval, dan wel gevaarlijke of milieubelastende zaken

en andere zaken van welke aard dan ook.

Jup, daar staat het, keihard zwart op wit. damn :\

 

6.9 Huurder is verplicht zijn voor- en achtertuin als sier- of moestuin te gebruiken en deze zodanig te onderhouden dat deze -naar het oordeel van verhuurder- een verzorgde

indruk maakt en zal geen bomen, struiken of andere beplanting aanbrengen die

overlast voor derden kunnen veroorzaken.

 

Grappig... mijn voortuin als moestuin... is nou niet bepaald mijn eerste keuze...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Communicator af en toe de caravan eens van parkeervak verwisselen, wordt het voor de woonstichting ook al moeilijker om aan te tonen dat de caravan er passief staat. Inpakken, uitpakken, schoonmaken is altijd toegestaan voor een aantal dagen. Vaak is het onkruidgroei tussen de stenen rond een aanhanger of caravan en niet eronder dat aangeeft dat de caravan al een tijd opdezelfde plek staat. Bij ons zijn er ook soort van buurtwachten voor de woningbouw die alles op de foto zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Communicator

 

De APV van mijn gemeente zegt het volgende:

 

Het is verboden een aanhanger of caravan voor een langere periode langs de weg te parkeren als u deze niet voor deelname aan het verkeer gebruikt. Naast caravans vallen nog meer wagens hieronder, zoals:

 

een kampeerwagen

een camper

een magazijnwagen

een aanhangwagen

een keetwagen

 

Wilt u toch parkeren? Vraag dan schriftelijk een ontheffing aan bij de gemeente.

 

Soms mag u de caravan korte tijd parkeren zonder ontheffing. Controleer dit altijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het misschien een idee links en rechts bij je in de buurt op adressen aan te bellen waarvan je kunt zien dat ze volop ruimte hebben? Wellicht kun je een deal maken.

 

Ander idee. Stel bij iemand in je buurt voor dat je een garage voor hem bouwt, maar dat je het ding zelf - bijvoorbeeld - de eerste tien jaar zult gebruiken, waarna de eigenaar van de grond het in volledig eigendom krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het misschien een idee links en rechts bij je in de buurt op adressen aan te bellen waarvan je kunt zien dat ze volop ruimte hebben? Wellicht kun je een deal maken.

 

Ander idee. Stel bij iemand in je buurt voor dat je een garage voor hem bouwt, maar dat je het ding zelf - bijvoorbeeld - de eerste tien jaar zult gebruiken, waarna de eigenaar van de grond het in volledig eigendom krijgt.

 

Dat idee is aardig, alleen heeft de wet een andere kijk hier op.

Dat heet namelijk natrekking. De eigenaar van de grond, wordt automatisch eigenaar van de opstallen die hier opgebouwd zijn en worden.

Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Natrekking en verder het burgerlijk wetboek.

 

Wat wel kan is dat je het vruchtgebruik hiervan krijgt na het opleveren van de stalling/opstal. Maar wel allemaal via een notaris regelen, anders heb je helemaal niets.

 

Greetz Holy,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vaak staat er in de APV hoelang een caravan, aanhanger etc. op de openbare weg mag staan, meestal is dat drie tot vijf dagen.

De naleving van de regels is ook per gemeente verschillend, de ene gemeente is zeer streng een andere gemeente reageert pas bij klachten uit de buurt.

Het verplaatsen van een caravan naar een plaats 5 meter verderop is een discutabel punt aldus de lokale Sheriff / toezichthouder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...