Pagina 1 van de 8 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 72
    Elementary prepper
    Ingeschreven
    Sep 2014

[Advies gevraagd] Fixed blade BOB voor <100 euro

Goedemiddag allemaal,

Voor in mijn BOB ben ik op zoek naar een vast mes. Mijn EDC is een Eden 106, dus ik heb al een klein zakmes voor fijne werkzaamheden. Voor in de BOB wil ik daarom een groter mes. Mijn eisen zijn:

- Lengte lemmet tussen 10,5 en 13 cm;
    - (Relatief) makkelijk te slijpen;
    - Stevig genoeg voor zwaardere werkzaamheden, maar toch ook handelbaar genoeg voor lichtere werkzaamheden (ga een vouwzaag aanschaffen dus hoef in principe geen bomen om te kunnen hakken o.i.d.);
    - Minder dan 100 euro;
    - Er moet een sheath bij zitten.

Uiteraard heb ik al flink gezicht op het forum en op internet, maar vind het toch lastig om een keuze te maken. Messen die mij interessant leken zijn bijvoorbeeld de Cold Steel SRK en de SOG seal pup elite. Ik sta echter ook open voor andere suggesties. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen bij het maken van een keuze. Ik weet dat er genoeg 'knifenuts' actief zijn op het forum.

Alvast bedankt!

**** IK HEB BESLOTEN OM TOCH (NET ALS VEEL ANDEREN) TE STARTEN MET EEN GOEDKOPE MORA COMPANION. DAN GA IK EERST DAAR WAT ERVARING MEE OPDOEN (OOK LEREN SLIJPEN). BEDANKT VOOR DE ADVIEZEN ALLEMAAL!
    Laatst gewijzigd door Nameless; 09-09-14 om 21:22.
    It's far better to have it and not need it than to need it and not have it.

Survivor
    Ingeschreven
    Jul 2014
    [MENTION=4394]Nameless[/MENTION]

Het toeval wil dat ik kort geleden een nieuw mes heb aangeschaft van MTech. Ik heb er €23,50 voor betaald. Ik heb daar een klein review over gedaan op youtube. Filmpje kan je hier zien:
    http://youtu.be/dvsPfok-G6U?list=UUs...MR-R1Gvj1M7dLw

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groeten,

Vladimir

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2012
    [MENTION=4394]Nameless[/MENTION] Mora Bushcraft,(of de survival versie) hou je nog flink geld over, De mora haevy duty is in principe hetzelfde maar zonder coating op het lemmet en groen ipv zwart.
    http://prepshop.nl/mora-bushcraft-zwart
    Iedere persoon op deze aarde heeft evenveel recht op alles wat de aarde te bieden heeft als iedere andere persoon.
    Ongeacht etniciteit, ongeacht locatie, ongeacht grenzen, ongeacht cultuur, ongeacht politiek, ongeacht maatschappelijke positie.
    Forumregels

Moderator
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Dat is een hele lastige om voor mij of voor iemand anders om daar een antwoord op te geven.
    Er zitten hier heel veel preppers op het forum waarbij bijna iedereen weer een andere voorkeur voor mes heeft. (en meestal is dat een eigen exemplaar)
    Zo heeft m'n partner een Boker Arbolito Tampero die heel functioneel is en niet kapot te krijgen en ook zeker een mooi mes voor het oog en kan hem zeker aanraden maar ik vind deze alleen zelf juist weer niet lekker in de hand liggen.
    http://www.countrystore.nl/jacht/sho...-trampero.html
    En was ik zelf verkocht aan iets duurdere maar voor mij een veel prettiger mes van Eka (Nordic A10)
    Het beste lijkt mij dan ook om naar een speciaalzaak te gaan waarbij je in ieder geval het mes even vast mag houden zodat je weet en voelt wat je in je handen hebt voordat je deze hebt aangeschaft, hierdoor kun je een hoop leergeld besparen..
    Laatst gewijzigd door Vempain; 09-09-14 om 16:18. Reden: typefoutjes..
    "Life isn't about waiting for the storm to pass... It's about learning to dance in the rain." Vivian Greene

Teamwork divides the task and multiplies the succes

Elementary prepper
    Ingeschreven
    Sep 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vempain Bekijk Berichten
    Het beste lijkt mij dan ook om naar een speciaalzaak te gaan waarbij je in ieder geval het mes even vast mag houden zodat je weet en voelt wat je in je handen hebt voordat je deze hebt aangeschaft, hierdoor kun je een hoop leergeld besparen..
    Goede tip! Heb vrij grote handen, dus dat zal ook wel een rol spelen om een mes te vinden dat goed in de hand ligt.
    It's far better to have it and not need it than to need it and not have it.

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Ik sluit me aan bij Vempain. Je zou natuurlijk eerst een Mora kunnen kiezen, en die later als je een "persoonlijk"mes hebt uitgezocht die als backup gebruiken. Dan heb je iig alvast een goed mes.http://prepshop.nl/catalog/product/v...g/category/33/

Ik ben zelf voor alledaags gebruik fan van de Fallkniven vaste messen, met name de S1, maar heb ook een Mora en een Eden 106. Beide zijn zeer goed voor de prijs en zeer geschikt voor dagelijks gebruik. De mora doorstaat een beetje licht hakken ook prima,

Op deze manier heb je een vast mes, en bewaar je een behoorlijk budget voor een wat beter mes wat goed in jou hand ligt.
    Uit de top van de toren komt de stem van de klok die nu streng met z'n klepel slaat.
    En ook onze koekoek doet z'n kop om de deur en moppert: "Het is veel te laat!"

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Apr 2013
    Mora is goedkoop maar niet full tang wat wel nodig is vind ik , voor jou budget weet ik het niet direct : ik zelf gebruik een fallkniven f1 en een esee 6 mischien moet je eens zien naar de esee 4 iets duurder denk ik maar een goed mes met levenslange garantie
    Mvg Bjorn
    leve het vermogen om feiten te mogen vertellen

Heksenboot
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nameless Bekijk Berichten
    Goedemiddag allemaal,

Voor in mijn BOB ben ik op zoek naar een vast mes. Mijn EDC is een Eden 106, dus ik heb al een klein zakmes voor fijne werkzaamheden. Voor in de BOB wil ik daarom een groter mes. Mijn eisen zijn:

- Lengte lemmet tussen 10,5 en 13 cm;
    - (Relatief) makkelijk te slijpen;
    - Stevig genoeg voor zwaardere werkzaamheden, maar toch ook handelbaar genoeg voor lichtere werkzaamheden (ga een vouwzaag aanschaffen dus hoef in principe geen bomen om te kunnen hakken o.i.d.);
    - Minder dan 100 euro;
    - Er moet een sheath bij zitten.

Uiteraard heb ik al flink gezicht op het forum en op internet, maar vind het toch lastig om een keuze te maken. Messen die mij interessant leken zijn bijvoorbeeld de Cold Steel SRK en de SOG seal pup elite. Ik sta echter ook open voor andere suggesties. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen bij het maken van een keuze. Ik weet dat er genoeg 'knifenuts' actief zijn op het forum.

Alvast bedankt!
    Ik ben het met [MENTION=1810]Vempain[/MENTION] eens: gewoon in je hand houden, liefst nog even gebruiken ook is het beste.

Kom volgende week even langs, misschien zie je dan een paar messen.

http://preppers.nl/forum/threads/998...hlight=brabant

In overleg met hogere entiteiten
    Ingeschreven
    Apr 2012
    [MENTION=4394]Nameless[/MENTION] hier kun je je geen buil aan vallen, bewezen prima mes zeker ook qua prijs/prestatie.
    Naam:     95BBUSK_4.jpg
Bekeken:  470
Groote:   24,3 KB
    hier bestellen: http://prepshop.nl/buitenleven/geree...ld-steel-bowie
    nee ik heb geen aandelen.
    keyserpreppersuze@gmail.com

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Ik heb voor die taken dat je opnoemt de gerber big rock camp knife, het enige mes onder de 100 euro waar ik niets aan heb gedaan qua mods. Ligt lekker in de hand en heb ook vrij grote handen.

Voor onder de 50 euries per stuk kan je er zelfs 2 kopen. Je hebt er met en zonder serraties

.
    Laatst gewijzigd door carismo; 09-09-14 om 17:51.
    If it looks stupid and it works, it ain't stupid.

Don't blame it on the tool while the user is a fool.

Vergelijkbare onderwerpen

1. Advies gevraagd
    Door prepper053 in forum Communicatie
    Reacties: 11
    Laatste Bericht: 05-05-14, 22:43
  2. Advies gevraagd: Slaapmatje? Ja of Nee.
    Door prepper053 in forum Survival uitrusting algemeen
    Reacties: 25
    Laatste Bericht: 10-07-13, 00:04
  3. Advies voor radio gevraagd
    Door sukikara in forum Survival uitrusting algemeen
    Reacties: 11
    Laatste Bericht: 10-01-13, 19:53
  4. Fiets met kar - advies gevraagd
    Door Sandokan in forum Voertuigen
    Reacties: 38
    Laatste Bericht: 21-07-12, 10:25

Labels voor dit Bericht