Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 21
    Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jun 2014

Zelfverdediging tutorials

Toevallig kwam ik onderstaande filmpjes vandaag tegen, leken me wel nuttig om hier te delen. Ik heb net de zoek-functie gebruikt, zelfverdediging wordt hier uiteraard besproken maar ik zag nog geen topic over gewoon simpele "how to's", waarbij je geen wapens (nodig) hebt en geen vechtsport hoeft te beheersen.
    Gewoon laagdrempelige handelingen die denk ik voor iedereen handig zijn om te weten/kunnen/kennen. Overigens staat er als titel bij "women's selfdefence", maar ik denk dat dit voor iedereen nuttige dingen zijn.
    (nou moeten de boefjes natuurlijk niet deze filmpjes kijken hè)

Wat te doen als je tegen de muur verstikt wordt

Zelfde situatie, andere optie

Ontsnappen als iemand bovenop je zit

Soft targets (gevoelige punten)

Als iemand een wapen in je snufferd douwt

Als je van achteren vastgehouden wordt

Nou dit lijkt me voor nu wel even genoeg

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Ik heb mijn zoontje van 4 laatst een YouTube filmpje laten zien met als onderwerp: "Hoe moet je zwemmen?". Daarna de arme jongen in het water geflikkerd, en wat denk je? Zinken als een baksteen! Klote YouTube!

Toch maar op zwemles...

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Jij woont in het oosten toch?

Oude wijze man.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Johnny BravoNL Bekijk Berichten
    Ik heb mijn zoontje van 4 laatst een YouTube filmpje laten zien met als onderwerp: "Hoe moet je zwemmen?". Daarna de arme jongen in het water geflikkerd, en wat denk je? Zinken als een baksteen! Klote YouTube!

Toch maar op zwemles...

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jun 2014
    Ik onderschat zeker het nut en het belang van ervaring niet
    Maar zoals ik zei in m'n bericht, ik denk niet dat het kwaad kan om die filmpjes een x gezien te hebben, en uiteraard zou het nog beter zijn als je vervolgens ook gaat oefenen

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Ik vind dit soort filmpjes eerder gevaarlijk dan een toevoeging, net als systemen die mensen wijsmaken dat je na een paar keer oefenen levend uit een doelbewuste aanval gaat komen.

10 seconden de luchtpijp toeknijpen in een noodsituatie en het is meestal game over....

But who am I to talk trash about it?
    If it looks stupid and it works, it ain't stupid.

Don't blame it on the tool while the user is a fool.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2013
    ik zeg SC workshop!
    Vind mij ook op preppers-shelter.nl

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Ik begrijp wel dat mensen zeggen dat filmpjes als deze ook gevaarlijk kunnen zijn en dat training een must is...maar...de filmpjes tonen wel aan dat er mogelijkheden zijn en dat je altijd iets kunt proberen om uit een penibele situatie te komen. Met name begrijpen dat de oogballen zeer kwetsbaar zijn en natuurlijk het kruis kan al een "oplossing" bieden of iig een mogelijkheid om weg te komen.
    Iedere persoon op deze aarde heeft evenveel recht op alles wat de aarde te bieden heeft als iedere andere persoon.
    Ongeacht etniciteit, ongeacht locatie, ongeacht grenzen, ongeacht cultuur, ongeacht politiek, ongeacht maatschappelijke positie.
    Forumregels

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jun 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door carismo Bekijk Berichten
    Ik vind dit soort filmpjes eerder gevaarlijk dan een toevoeging, net als systemen die mensen wijsmaken dat je na een paar keer oefenen levend uit een doelbewuste aanval gaat komen.

10 seconden de luchtpijp toeknijpen in een noodsituatie en het is meestal game over....

But who am I to talk trash about it?
    Oké, ik vertrouw er op dat jij er meer verstand van hebt dan ik, dus als jij denkt dat het juist gevaarlijk is mag het van mij weg? (dat meen ik serieus, niet sarcastisch)

Nogmaals, ik wou dit niet plaatsen als vervanging van ervaring of daadwerkelijke training.
    Mijn idee was om het te plaatsen voor mensen zoals ik, die 0,0 zelfverdedigingskennis hebben en weten dat er voorlopig echt geen vechtsport-abonnement in zit. Mijn gedachte daarbij was dat iedere handeling die je dan wel weet, ook al is het puur theoretisch, al meer is dan niks.
    Ik ben echt niet zo naïef om te denken dat ik na het kijken van zo'n filmpje "heel de wereld aan kan", maar ik ben ook niet zo naïef dat ik denk dat ik nooit in een situatie terecht zal komen waarbij ik denk "shit, en nu?". Al heb ik door het kijken van zo'n filmpje maar 1% meer kans om te ontkomen aan wie dan ook, omdat ik me toevallig herinner dat ik m'n armen binnenlangs moet doen, dan lijkt die ene procent kans me al beter dan 0% kans toch?

Niet iedereen heeft legio alternatieven ter beschikking

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loreen Bekijk Berichten
    Oké, ik vertrouw er op dat jij er meer verstand van hebt dan ik, dus als jij denkt dat het juist gevaarlijk is mag het van mij weg? (dat meen ik serieus, niet sarcastisch)

Nogmaals, ik wou dit niet plaatsen als vervanging van ervaring of daadwerkelijke training.
    Mijn idee was om het te plaatsen voor mensen zoals ik, die 0,0 zelfverdedigingskennis hebben en weten dat er voorlopig echt geen vechtsport-abonnement in zit. Mijn gedachte daarbij was dat iedere handeling die je dan wel weet, ook al is het puur theoretisch, al meer is dan niks.
    Ik ben echt niet zo naïef om te denken dat ik na het kijken van zo'n filmpje "heel de wereld aan kan", maar ik ben ook niet zo naïef dat ik denk dat ik nooit in een situatie terecht zal komen waarbij ik denk "shit, en nu?". Al heb ik door het kijken van zo'n filmpje maar 1% meer kans om te ontkomen aan wie dan ook, omdat ik me toevallig herinner dat ik m'n armen binnenlangs moet doen, dan lijkt die ene procent kans me al beter dan 0% kans toch?

Niet iedereen heeft legio alternatieven ter beschikking
    Vertrouwen zo'n raar woord

Een aanvaller dat niet kan zien of ademen kan in principe ook niet aanvallen maar dat is theorie gebaseerd zonder rekening te houden met variabelen.

Die 1 % is imo nogal optimistisch, slechts weinig mensen hebben de fight reflex in een noodsituatie. Deze dingen moeten instinctief gebeuren want je krijgt in bepaalde situaties niet de tijd om na te denken.

Ik ga dit soort gesprekken ook liever aan face to face bv op een sc en niet openbaar op een forum.
    If it looks stupid and it works, it ain't stupid.

Don't blame it on the tool while the user is a fool.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jun 2014
    Een goed gesprek ga ik sowieso niet uit de weg

Vergelijkbare onderwerpen

1. Zelfverdediging
    Door Charlie in forum Survival Algemeen
    Reacties: 381
    Laatste Bericht: 22-11-15, 13:07
  2. Zelfverdediging voor mensen in een rolstoel
    Door contact combat in forum Gezondheid, medisch en verzorging
    Reacties: 5