Ga naar inhoud
GENEGEERD

Ryobi 36V accu kettingzaag


Aanbevolen berichten

Wat doe je als de olie onbetaalbaar is geworden, het electriciteitsnet plat ligt en je toch hout wil zagen..

Dan neem je de handzaag óf, als je zonnepanelen hebt:

de Ryobi 36 Volt accu kettingzaag want die kan opgeladen worden via zonnepanelen. (maar wel kettingolie opslaan op voorhand, daar kan 'ie niet zonder)

De acculooptijd is (voor hardhout) ca 1 uur.

 

Hier een video waarin iemand de Ryobi demonstreert. Het geluidsniveau van de zaag valt best mee.

 

Voor meer gegevens over deze kettingzaag:

http://www.conrad.nl/ce/nl/product/825110/Accu-kettingzaag-36V-Li-on-RCS36-Ryobi-5133000677/SHOP_AREA_97313&promotionareaSearchDetail=005;jsessionid=641196874146D9ABF6A7C074508ED702.ASTPCCP14

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Hoi preppie, besef je dat opladen via zonnepanelen wel meer dan een zonnepaneel en kabeltje voor nodig is?

Er zijn al wat topics over geschreven, de meeste bestaande zonneinstallaties doen niks meer als de netspanning uitvalt.

En een accu rechtstreeks aan een zonnepaneel hangen zal de accu in het beste geval veel op achteruitgaan in levensduur.

 

Grt,

Kans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik ben techfriek en vind deze dingen leuk.

Echter ik heb een benzine kettingzaag, daarmee kan ik met enkele liters benzine velen bomen omzagen en tot kloofbare stukken zagen.

Ik koop aspen benzine die is jaren houdbaar dus ik heb zo'n 10 liter + olie en reserve ketting op voorraad. Daarmee kan ik nog voor jaren brandhout maken, en ik heb al voor jaren liggen.

Accus zijn toch nog steeds niet echt geschikt voor dit soort klussen, vraag me af of je een boom kunt vellen en kort kunt zagen op een volle accu?

Stookhout maak je per jaar, vanwegen droogtijd enz, dus je zal voor een jaar wilen zagen en kloven, dan wi. Je wel wat meer dan een boom zagen en dan is een lege accu met lange laadtijd niet echt handig.

Maar tussen de bijl, handzaag of deze accuzaag kiezen dat is niet moeilijk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bevriende preppers hebben alleen zonnepanelen voor hun stroomvoorziening. = zijn niet aangesloten op het net.

Dus een autonoom werkend zonnepanelen systeem is mogelijk.

Zij hebben zo'n Ryobi kettingzaag die makkelijk en snel op te laden is via hun systeem.

Ze zagen er ook bomen mee om.

Looptijd accu 60-80 minuten.

De accu kan ook gebruikt worden in ander tuingereedschap van Ryobi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bevriende preppers hebben alleen zonnepanelen voor hun stroomvoorziening. = zijn niet aangesloten op het net.

Dus een autonoom werkend zonnepanelen systeem is mogelijk.

Zij hebben zo'n Ryobi kettingzaag die makkelijk en snel op te laden is via hun systeem.

Ze zagen er ook bomen mee om.

Looptijd accu 60-80 minuten.

De accu kan ook gebruikt worden in ander tuingereedschap van Ryobi.

 

Dat kinkt als goed voorbereid, ander groot voordeel ze zijn stukken stiller als zo'n tweetact kreng.

Moet nog oefenen hoe ik de boom zachtjes laat vallen:rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik ben techfriek en vind deze dingen leuk.

Echter ik heb een benzine kettingzaag, daarmee kan ik met enkele liters benzine velen bomen omzagen en tot kloofbare stukken zagen.

Ik koop aspen benzine die is jaren houdbaar dus ik heb zo'n 10 liter + olie en reserve ketting op voorraad. Daarmee kan ik nog voor jaren brandhout maken, en ik heb al voor jaren liggen.

Accus zijn toch nog steeds niet echt geschikt voor dit soort klussen, vraag me af of je een boom kunt vellen en kort kunt zagen op een volle accu?

Stookhout maak je per jaar, vanwegen droogtijd enz, dus je zal voor een jaar wilen zagen en kloven, dan wi. Je wel wat meer dan een boom zagen en dan is een lege accu met lange laadtijd niet echt handig.

Maar tussen de bijl, handzaag of deze accuzaag kiezen dat is niet moeilijk!

 

dat is niet helemaal waar, je kan ook voor meerdere jaren zagen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

gaaf ding zeg:D

 

 

ikzelf zou zoiets van bosch kopen

de ake 30 li

http://www.bosch-pt.nl/boptocs2-nl/Tuingereedschap/Toebehoren+tuingereedschap/NL/nl/aw/Kettingzagen/169238/AKE+30+LI/24268/3165140559362/index.htm

 

ja hij is duurder dan die ryobi maar ik heb al een machine op 36volt van bosch dus zou ik de accu,s kunnen uitwisselen.

dan zou alleen de uitwisselbaarheid voor mij de doorslag geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...