[ Advertentie ]
Investeren in solar power? Koop de populaire en kwalitatief hoogwaardige Goal Zero zonnepanelen, power packs en accessoires in de Prepshop.nl.
Als je via deze link koopt, ondersteun je tevens ons forum. Dank voor je support!

Pagina 2 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 33
    Survivor
    Ingeschreven
    Mar 2014
    en eerst goed uitzoeken wat voor brandstof er in moet , ik heb vergelijkbare lampen (ex zwitsers leger) en daar moet gewoon euro 95 in ......

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hurbie Bekijk Berichten
    en eerst goed uitzoeken wat voor brandstof er in moet , ik heb vergelijkbare lampen (ex zwitsers leger) en daar moet gewoon euro 95 in ......
    Dit zijn petroleumlampen, zie links.

Bij benzine lampen heeft het buisje geen lange krul, petroleum heeft meer verwarming nodig. Zelfs al weet je niet wat voor type, kun je het daar nog aan zien.
    Nieuw forum: preppers-shelter.nl (Bij aanmelden kijk voor de activatie mail in je spamfolder)

Survivor
    Ingeschreven
    Mar 2014
    weer wat geleerd

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hurbie Bekijk Berichten
    weer wat geleerd
    Daarvoor ben ik hier ook.
    Nieuw forum: preppers-shelter.nl (Bij aanmelden kijk voor de activatie mail in je spamfolder)

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Jun 2014

Angry

[MENTION=1469]Geert[/MENTION], en alle anderen.

STOP MET ONZINNIGE ANTWOORDEN GEVEN AAN IEMAND DIE IETS GEKOCHT HEEFT WAAR IE GEEN VERSTAND VAN HEEFT !!!!
    ZEKER DIE ONZINNIGE ANTWOORDEN OM MAAR EURO95 TE GEBRUIKEN.

AL DIT SOORT LAMPEN HEBBEN BRANDBARE VLOEISTOF, ONDER DRUK IN EEN TANK ZITTEN DIE JE WILT AANSTEKEN. ALS JE NIET WEET WAT JE DOET OF MOET DOEN HOU JE MOND DAN.

Zo dat moest er even uit.
    Allereerst : er bestaat geen RVS versie van petromax nog een ander merk lamp. Vergeet youtube daar staat meer bagger op dan goede zaken.

Omdat ik zo niet weet wat je gekocht hebt (en waarom zonder informatie vooraf te vragen) begin ik maar met de petromax. Download een handleiding.
    Dan haal het ding helemaal uit elkaar, maak hem schoon vervang alle pakkingen. Controleer of je een 350 of 500cp versie hebt (sproeier). Koop een goede maat gloeikous, GEEN campinggaz (die is voor camping gaz),

Koop reukloze schone petroleum, 5ltr. Koop een resreve set onderdelen: sproeier en naald.
    Makkelijk > conrad.
    Beter > olielamp te schiedam of Hytta in duitsland.

Meld je dan weer. Dan gaan we verder. Procedure geld overigens ook voor die andere lamp (waarschijnlijk optimus) maar die zijn normaal ook gemerkt.
    Ik ben niet bang voor preppers dus je mag ook langskomen te ede.
    Laatst gewijzigd door Petroman; 15-09-14 om 21:18.
    Groet,

Wim
    www.petromax.nl

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Jun 2014
    [MENTION=1469]Geert[/MENTION]
    Nog iets: draai NIET aan de knop voordat je zeker bent dat de naald en sproeier schoon zijn en niet vast aan elkaar zitten.
    Laatst gewijzigd door Petroman; 15-09-14 om 21:24.
    Groet,

Wim
    www.petromax.nl

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Dec 2012
    [MENTION=3946]Petroman[/MENTION] moest dat eede zijn met 2 e's stond ik in geen tijd aan jou deur . Ede is nu net iets te ver ( voorlopig toch ) ik volg jou raad op en haal ze helemaal uit elkaar . Loop de winkel binnen die Castaway gelinkt heeft voor reserve onderdelen . Dan laat ik van mij horen .
    Alvast bedankt voor de tips .
    Shelter Camping Vlaanderen
    De afwezigen hadden ongelijk .

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Petroman Bekijk Berichten
    @Geert, en alle anderen.

STOP MET ONZINNIGE ANTWOORDEN GEVEN AAN IEMAND DIE IETS GEKOCHT HEEFT WAAR IE GEEN VERSTAND VAN HEEFT !!!!
    ZEKER DIE ONZINNIGE ANTWOORDEN OM MAAR EURO95 TE GEBRUIKEN.

AL DIT SOORT LAMPEN HEBBEN BRANDBARE VLOEISTOF, ONDER DRUK IN EEN TANK ZITTEN DIE JE WILT AANSTEKEN. ALS JE NIET WEET WAT JE DOET OF MOET DOEN HOU JE MOND DAN.

Zo dat moest er even uit.
    Zo, nu je even uitgeschreeuwd ben, kun je aangeven waarom bv. de handleiding van Nico van olielampen.nl zo fout is?
    Of waarom het slecht advies is om [MENTION=2777]DickBerts[/MENTION] om advies te vragen?

Ben erg benieuwd.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raycoupe Bekijk Berichten
    @DickBerts kan je alles vertellen over deze petroleumlampen en hoe je ze moet primen (voorverwarmen) voor het opstarten. http://preppers.nl/forum/archive/index.php/t-4577.html

Voor de Petromax rapid zie:http://www.olielampen.nl/downloads/B...20Petromax.pdf

Optimus 300cp op een engelstalig forum ('k weet dat het jou ding niet is):http://www.classicpressurelamps.com/....php?tid/5952/
    In 't Duits: http://www.museum-of-pressurelamps.n...us/300/300.htm

Weer een mooie vondst.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Jun 2014
    [MENTION=1609]Raycoupe[/MENTION]

Zowel Dick als Nico zijn goede tips.
    Maar de rest niet.
    Groet,

Wim
    www.petromax.nl

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Uh, ik heb alleen een filmpje gelinkt waar de aansteek procedure getoond wordt (waar ook naar gevraagd werd) en daarnaast geadviseerd de eerste keer buiten de lamp aan te steken.
    Wel ben ik het helemaal met je eens dat je met brandstof en druk heel voorzichtig moet zijn en het dus verstandig is om eerst alle onderdelen te controleren / repareren.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Petroman Bekijk Berichten
    [MENTION=1609]Raycoupe[/MENTION]

Zowel Dick als Nico zijn goede tips.
    Maar de rest niet.
    Iedere persoon op deze aarde heeft evenveel recht op alles wat de aarde te bieden heeft als iedere andere persoon.
    Ongeacht etniciteit, ongeacht locatie, ongeacht grenzen, ongeacht cultuur, ongeacht politiek, ongeacht maatschappelijke positie.
    Forumregels

Vergelijkbare onderwerpen

1. Hulp/advies gevraagd: startonderbreking
    Door AWOL in forum Voertuigen
    Reacties: 26
    Laatste Bericht: 12-02-15, 17:30
  2. Hulp gevraagd bij watertank-reparatie
    Door Ron Doe in forum Eten en drinken
    Reacties: 17
    Laatste Bericht: 05-09-14, 11:22

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten