Pagina 4 van de 4 EersteEerste ... 234
Resultaten 31 tot 33 van de 33
    Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Jul 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door martin Bekijk Berichten
    En toch heeft deze situatie 2 kanten.
    De ene kant is dat het "oneerlijk" is dat een klein gedeelte (lees catatonie) de motor is van de Spaanse economie, en in verhouding een veel groter bijdrage leveren dan de rest van Spanje.
    zie: http://www.idescat.cat/pub/?id=aec&n...=2011&x=10&y=8

Maar.....
    Aan de andere kant is er zoiets als "solidariteit"
    Nu zijn er nogal wat "details" die de onafhankelijkheid van catatonie zouden kunnen rechtvaardigen, maar laten we daar heel even aan voorbij gaan.

Hoe zou je als land om moeten gaan met een "provincie" die onafhankelijk wil worden omdat ze in verhouding meer bijdragen dan de overige provincies?
    Als je dat doortrekt dan wordt het naar mijn idee een enorme chaos.
    Waar trek je de grens?

Persoonlijk vind ik het een stuk complexer dan het in eerste instantie lijkt.
    Natuurlijk is mijn eerste reactie dat ze het recht hebben op zelfstandigheid, maar als morgen Groningen zelfstandig wilt worden omdat ze met Slochteren een (naar hun idee) te grote economische bijdrage leveren, wat dan?
    Nog even de lijn doortrekken en je komt op het punt uit dat sommige MENSEN een belangerijke bijdrage leveren dan anderen.
    En dan?

Voor mij redelijk lastig om daar iets verstandigs op te zeggen.
    solidair zijn is mooi....maar een ander verplichten solidair te zijn is niet mooi...denk dat daar de grens zou kunnen liggen.....maar inderdaad is het erg lastig.....de rest van nederland verplicht de groningers hun opbrengsten uit aardgas met ons te delen...dictatuur dus van de meerderheid......

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nonkel Jones Bekijk Berichten
    Dat denk ik ook. Net zoals de Schotten op 18 september. Het is echter de vraag wie er wijzer van gaat worden. Spelen er niet teveel verkeerde sentimenten mee om een goede afweging te maken?
    Dat denk ik zeker. Ome Adolf is ook aan de macht gekomen tijdens een heftige crisis. Ik ben dus voor een referendum, maar misschien is deze tijd iet geschikt. Mensen zouden wel eens met gevoel kunnen stemmen i.p.v. met verstand. Bovendien moet je eerst heel goed laten onderzoeken (zo onafhankelijk mogelijk) wat de gevolgen voor alle partijen kunnen zijn.

Survivor
    Ingeschreven
    Aug 2014
    Het grote probleem is zoals altijd de emotie. op het moment dat je emoties toelaat in het proces van het nemen van een beslissing, zal het resultaat van dit proces nooit helemaal zakelijk (eerlijk?) zijn.
    Emoties vertoebelen het waarnemingsvermogen, zal ik maar zeggen.

Ik heb ooit als leidinggevende iemand in mijn team gehaald terwijl ik het bloed van diegene wel kon drinken. De desbetreffende persoon was een arrogante betweter. Het verrassende was dan wel weer dat hij het in alle gevallen bij het rechte eind had, zodat hij een zeer waardevolle aanwinst was voor het project.
    De manier waarop hij het bracht was wel voor verbetering vatbaar. Wanneer we ons helemaal suf hadden zitten denken en discussiťren over een oplossingkwam hij vaak met de opmerking: Goed, nu jullie uitgebreid de tijd hebben genomen om van alles te bedenken zal ik even uitleggen hoe het werkelijk zit...

't Was wel een leerzaam proces, ook voor mezelf. Het ging trouwens in nagenoeg alle gevallen om complexe(re) ICT-vraagstukken.

Vergelijkbare onderwerpen

1. Hoe ziet een shtf eruit?
    Door Kans in forum Survival Algemeen
    Reacties: 36
    Laatste Bericht: 14-09-13, 15:41
  2. Reacties: 5
    Laatste Bericht: 16-07-13, 19:16
  3. Reacties: 16
    Laatste Bericht: 03-11-12, 16:30
  4. Zo ziet het eruit als je geen benzine meer kan krijgen
    Door TyrionLannister in forum Internationaal
    Reacties: 4
    Laatste Bericht: 03-11-12, 10:07
  5. [Vraag] Hoe ziet jouw uitvalsbasis eruit?
    Door maxio in forum Survival Algemeen
    Reacties: 28
    Laatste Bericht: 26-10-12, 13:15

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten