Ga naar inhoud
GENEGEERD

Jachtmes van Decathlon?


Pr3parator

Aanbevolen berichten

Iemand ervaring met de jachtmessen van decathlon?

Ik zoek een betaalbaar mes om een aangeschoten zwijn, ree, hert mee af te kunnen steken.

Ik bedoel zoiets, is volgens mij van muela:

http://www.decathlon.nl/dolk-met-dubbelsnijdend-lemmet-id_8232424.html

of

http://www.decathlon.nl/hertshoornen-dolk-id_8317276.html

 

Iemand hier ervaring mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Iemand ervaring met de jachtmessen van decathlon?

Ik zoek een betaalbaar mes om een aangeschoten zwijn, ree, hert mee af te kunnen steken.

Ik bedoel zoiets, is volgens mij van muela:

http://www.decathlon.nl/dolk-met-dubbelsnijdend-lemmet-id_8232424.html

of

http://www.decathlon.nl/hertshoornen-dolk-id_8317276.html

 

 

 

 

Iemand hier ervaring mee?

 

Als ik jou was zou ik de wetgeving eens na lezen . Messen die aan twee kanten een snijvlak hebben zijn volgens mij verboden .

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Pr3parator ik heb hier geen ervaring mee , maar aangezien het 2 snijdend is denk ik dat het een verboden mes is om bij je te dragen (op de openbare weg

tevens als mes tijdens een trekkerstocht lijkt me 2 snijkanten erg onhandig :D (lijkt mij eerder een dolkmes om mee te vechten dan een jachtmes

jullie @Geert en @ MyronPrps waren me al voor :D

@Pr3parator dit is wat onze Ooster buren een hartevanger noemen , een mes wat vroeger gebruikt werd bij het jagen van wilde zwijnen

en gezien zijn vorm (met die bloedgleuf?) den ik dat men daar ook over zal vallen als je er mee rondloopt

Gewoon een Mora mesje kopen , ben je veel goedkoper uit , heb je een goede kwaliteit voor weinig (plm 13 euro )

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://wetten.overheid.nl/BWBR0008804/geldigheidsdatum_16-09-2014 voor zover ik hier kan zien word er geen onderscheid gemaakt tussen een klein stukje 2 snijdend of over het hele blad. zou het risico niet willen lopen als ik jou was en voor een paar eurie een mora kan kopen die volledig legaal is

 

Die Mora is te kort, ik heb nog wel een cold steel bushman liggen die lang genoeg is.

 

3276_4531.jpg.94248a0ccb0bb17f62756a43169b63d2.jpg

 

is dit wat voor je ??? 34,95 bij http://www.countrystore.nl

 

Mooi mes! Mooie site!

Maar ik zoek een mes wat een stuk langer is..... Een soort hirschfanger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand ervaring met de jachtmessen van decathlon?

Ik zoek een betaalbaar mes om een aangeschoten zwijn, ree, hert mee af te kunnen steken.

Ik bedoel zoiets, is volgens mij van muela:

http://www.decathlon.nl/dolk-met-dubbelsnijdend-lemmet-id_8232424.html

of

http://www.decathlon.nl/hertshoornen-dolk-id_8317276.html

 

Iemand hier ervaring mee?

Je heeft echt geen lang mes nodig om de hals slagader van een reeds geschoten stuk wild door te snijden . Wel een dat snijd . En haar op jou tanden .

Link naar reactie
Delen op andere sites

aahh decatlon daar heb ik goede herinneringen aan uit Spanje van.

ik vond het zelf een goede winkel met veel jacht/kampeer spullen en nog beter veel camo zooi:p

maar volgens mij is de dolk met 2 snij vlakken illegaal in NL.

maar dan zouden ze het niet mogen verkopen.

dus aan mij heb je hier niks want ik ben in de war

 

EDIT: blijkbaar is dat al gezegd dus sorry daar voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je heeft echt geen lang mes nodig om de hals slagader van een reeds geschoten stuk wild door te snijden . Wel een dat snijd . En haar op jou tanden .

 

Wat Geert zegt klopt als een bus , Ik doe het steeds met een mora :snel schoon te maken , gemakkelijk te slijpen én goedkoop te vervangen indien je hem verliest tijdens het jagen .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb momenteel een vraag uit staan bij "vraag het de politie" of het toegestaan is een mora (vaststaand mes met 1 snijkant) aan de riem te dragen. Al 3 maand mee bezig nu, steeds ontwijkende vragen en geen verwijzing naar het WB .

Het is mij nog steeds niet duidelijk of dat toegestaan is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb momenteel een vraag uit staan bij "vraag het de politie" of het toegestaan is een mora (vaststaand mes met 1 snijkant) aan de riem te dragen. Al 3 maand mee bezig nu, steeds ontwijkende vragen en geen verwijzing naar het WB .

Het is mij nog steeds niet duidelijk of dat toegestaan is.

 

 

 

Ik heb de vraag eens gesteld aan een ex-trainingspartner die bij de federale politie werkt en het punt is dat zowel de Nederlandse en Belgische wetgeving voor meerdere interpretaties vatbaar zijn maar het gaat uiteindelijk om een beetje gezond verstand en als je een vraag krijgt erover zeker niet gaat provoceren.

 

Om concreet op je vraag te antwoorden in de vraagstelling aan die persoon: In het openbaar niet normaal gezien niet, op privédomein wel, zelfde met messen met 2 snijkanten.

 

Soms laat een werkomgeving het toe een mes aan de riem te dragen maar in meeste gevallen gaat het dan ook om een privéterrein waar je toestemming voor moet hebben om het terrein of het pand te betreden en soms ook om de werken uit te voeren.

op een kampeerterrein is het een beetje aftasten maar ook oppassen, het mag niet provocerend werken dus al je een mesje draagt is het aangeraden deze niet zichtbaar te dragen. horizontaal op de riem is een optie

 

Messen van de verboden categorie op bezit mag dus geen 1 van de 2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb momenteel een vraag uit staan bij "vraag het de politie" of het toegestaan is een mora (vaststaand mes met 1 snijkant) aan de riem te dragen. Al 3 maand mee bezig nu, steeds ontwijkende vragen en geen verwijzing naar het WB .

Het is mij nog steeds niet duidelijk of dat toegestaan is.

 

 

Kijk even naar de volgende link, daar word het simpel maar duidelijk uitgelegd: http://www.knivesandtools.nl/nl/ct/messen-wetgeving.htm#

 

Dus een Mora mag je gewoon bij je hebben mits er een APV geldt in het betreffende gebied.

Zelf is mijn EDC een goedkoop maar goed zakmesje van Eden. Heb ik dus altijd bij me. Zelfs als ik overdag in het centrum van Amsterdam ben. Mocht het ding een keer in beslag worden genomen is dat jammer. Maar voor net geen 15 euro heb je weer een nieuwe...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@bener0 Mij is de Nederlanse wapenwet nooit duidelijk geworden , op het moment dat je je eigen zou verdedigen met een klein zakmesje wordt dit nadien

aangeduid als steekwapen ??? een piepklein zakmesje aan een sleutelbos als een verborgen wapen ??? en als je dan kijkt op van die Weekenden als Castle Fest

en andere middeleeuwse attractie weekenden waar al die lui mee rondlopen aan hun riem dan ontgaat mij de logica van alles . Ik ben nu 60 en heb heel mijn leven

een zakmes(je) bij me gedragen , heb dit nooit als wapen beschouwd maar als een stukje handig gereedschap .

Maar ik heb er begrip voor als men met een groot mes zou gaan rondlopen dat men dit als bedreigend zou ervaren en dus verbieden ;). @Pr3parator vraagje aan u waarom zo'n groot lang mes , wat is daar het voordeel van als je het bos in gaat ?? En als je persé een lang goed mes zou willen hebben lijkt mij een ouderwetse bajonet een veel betere optie

de kwaliteit van dat staal is erg goed , enkel je zult hem wel moeten slijpen (maar gezien de kwaliteit van dat staal moet dat geen probleem geven )

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik jou was zou ik de wetgeving eens na lezen . Messen die aan twee kanten een snijvlak hebben zijn volgens mij verboden .

 

het hebben niet, het dragen wel

dubbelsnijdend lijkt me zoiezo gevaarlijk als je iets wilt schoonmaken, schiet je uit naar boven heb je een snijkant die richting je komt lijkt mij zoiezo niet wenselijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zoek een betaalbaar mes om een aangeschoten zwijn, ree, hert mee af te kunnen steken.

 

Iemand hier ervaring mee?

 

Rond de 30 euri (kleine is 25 of zo)

 

Ik zweer bij dit mes, vorm en functie al uitontwikkeld. Razend scherp. buck-paklite-skinner-BUCK140SSS-d1.jpg.11e0089635981e1a3194c261afda1ed7.jpg

 

Grotere broer:

buck-paklite-skinner-large-BUCK141SSS-d1.jpg.c4c4f870fb59ec714ef240b5e9ad3f56.jpg

 

http://www.knivesandtools.nl/nl/pt/-buck-paklite-skinner-large-0141sss-b.htm

 

Makkelijk schoon te maken, je kunt handvat ook nog omwikkelen met paracord.

 

Dan is er nog dit mes, niet voor jouw doel, maar ik ben er wild van.....het kapmes heet niet voor niets Extrema Ratio KS denk ik....

 

extrema-ratio-ks-er170ks-d1.jpg.2f37bf8251e9e41b0bb2a4ba501a3612.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap niet dat je een joekel van een mes nodig hebt voor afsteken.

Een mora is er al lang en goed genoeg voor.

Mijn idee ga voor Nog een schot lijdt het dier minder.

 

Van nog een schot worden de honden die het stuk vast hebben doof.....

Bij een keiler (mannelijk zwijn) van meer dan 100 kg heb ik liever een langer mes, misschien is een mora daar ook prima voor.

Ik heb een mora liggen maar wil gewoon een langer mes.

 

Mijn vraag was of iemand iets over die messen kon vertellen, je moet ze namelijk ongezien bestellen omdat ze niet op voorraad in de winkels liggen.

Ik ga me dit weekend in Rosmalen op de jacht en outdoor beurs ook nog even verdiepen in de noodzaak van een lang mes....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...