Ga naar inhoud
GENEGEERD

Werken aan onafhankelijkheid : rommel verkopen


lewieke

Aanbevolen berichten

Als je een tijdje samenwoont of getrouwd bent, dan heb je de neiging om steeds meer rommel en dingen om je heen te gaan verzamelen. Sommige dingen zijn nuttig of kunnen later nog diensten bewijzen, andere dingen heb je van zijn leven niet meer nodig of zijn niet meer nodig, verouderd tegen de tijd dat je ze wel kan gaan gebruiken. Omdat we ook op de kleintjes letten, niet zo houden van een huis en garage vol rommel zijn we al een tijdje bezig met het verkopen (of weggeven) van dingen die we niet meer nodig hebben, te weinig gebruiken, ... .

 

Die dingen leveren een paar centen op. Niet erg veel maar toch. Die middelen gebruik ik dan weer om goede koopjes te doen want wat wij van de hand doen koopt een ander en wat een ander verkoopt kan bij ons nog dienen. Zo geef je aan veel dingen/voorwerpen een tweede leven, een langer leven of een intenser leven. Tegenwoordig is mijn eerste reflex om dingen te zoeken op zoekertjes sites die bijna in nieuwstaat zijn.

 

De dingen die ik onlangs kocht :

 

rookoventje barbecook 50€, nog nieuw in verpakking ipv 100€

Sapcentrifuge 25€ ipv 85€, wordt morgen afgehaald ik verwacht een nagenoeg nieuw apparaat. Op aangeven van @Raycoupe overigens.

Historische atlas voor de kinderen schoolmateriaal : 25€ ipv 60€, nagenoeg splinternieuw

 

Wat ik onlangs verkocht :

 

kinderfiets 35€

praattafels 60€/st

2de kinderfiets 45€

2 wielkeggen vrachtwagen 10€

 

Momenteel nog te koop

 

2 muziekboeken

4 banden met velgen

1 blower made in china

1 blower hitachi

 

Op deze manier proberen we onze omgeving leefbaar te houden, geld te besparen en de dingen die we hebben beter/meer te gebruiken. Door rommel of ongebruikte voorwerpen te verkopen/weg te geven besparen we op onze kost van afval storten, transportkost, ruimte, leefbaarheid van onze omgeving. Het is mijn bedoeling om per maand voor ongeveer 30€ aan voorwerpen te verkopen. Wellicht wordt het na een tijdje moeilijk om nog interessante ongebruikte dingen te vinden. :-)

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik kan me hier wel in vinden.

Mijn kamer puilt uit an de spullen. Ik heb ook veel te veel hobbies ^_^.

Sinds een jaar ben ik bezig te verkopen wat waarde heeft, wat weinig waarde heeft en moeilijk te slijten is gaat naar de rommelmarkt of de vuilnisbelt.

Er zijn legio materialen/dingen die 'ooit van pas kunnen kopen'. Voor mezelf heb ik afgesproken dat die dingen weg gaan en als ik het nodig heb ik het opnieuw koop. Van die spullen heb ik nog niks gemist.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan me hier wel in vinden.

Mijn kamer puilt uit an de spullen. Ik heb ook veel te veel hobbies ^_^.

Sinds een jaar ben ik bezig te verkopen wat waarde heeft, wat weinig waarde heeft en moeilijk te slijten is gaat naar de rommelmarkt of de vuilnisbelt.

Er zijn legio materialen/dingen die 'ooit van pas kunnen kopen'. Voor mezelf heb ik afgesproken dat die dingen weg gaan en als ik het nodig heb ik het opnieuw koop. Van die spullen heb ik nog niks gemist.

 

Precies. Als je iets langer dan een jaar niet gebruikt, dan heb je het waarschijnlijk niet nodig. Het enige waarvoor ik een uitzondering maak is gereedschap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo heb ik nog rond de 3500 comics liggen die ik nog eens moet verkopen. Vorig jaar pogingen gedaan om de hele partij in 1 keer kwijt te raken maar dat ging niet lukken. Daarna overwogen ze weg te geven aan kinderopvang of iets dergelijks maar daar zijn ze me toch net iets te waardevol voor. Dus volgend jaar maar eens tijd maken en op ebay zetten per serie of partijtje of iets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo heb ik nog rond de 3500 comics liggen die ik nog eens moet verkopen. Vorig jaar pogingen gedaan om de hele partij in 1 keer kwijt te raken maar dat ging niet lukken. Daarna overwogen ze weg te geven aan kinderopvang of iets dergelijks maar daar zijn ze me toch net iets te waardevol voor. Dus volgend jaar maar eens tijd maken en op ebay zetten per serie of partijtje of iets.

 

Gewoon per stuk. Als er oudere exemplaren tussen zitten kan je ook nog eens collectorsitems hebben die best wat waard zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...