Ga naar inhoud
GENEGEERD

Mijn BOB/EDC hybride


Dauntless

Aanbevolen berichten

Hey iedereen,

Ik heb een soort van edc bob hybride gemaakt,

Het is een Arpenaz 10 ltr rugzakje dat het volgende bevat:

1x tarp 2x2,5

1x veldfles gevuld met water

1x shelterpakket 1.0: Poncho, 4 piketten, 3x 2 meter vuilzakken

1x Mess tin met pan, pot en deksel

1x Sawyer mini met alle accessoires

1x SAS survival handboek

1x Silva kompas

1x bol vlastouw

In het voorvak:

3x reddingsdeken

10x theezakjes

1x doosje bouillonblokjes

1x Opinel outdoor

1x firesteel

1x spork

1x buisje suiker

1x kaars

1x Terra kids fixed Blade

1x fatwood

In apart zakje aan schouderriem:

1x Swiss Army 2laags mes

3x aansteker

1x Ehbo set

10x waterzuiverings tabletten

20x antimisselijksheid tabletten

1x watten

1x koper draad

10x lucifers

1x maped slijper

Zo, dat was het dan iemand nog suggesties?

Grtz,

Lucas

 

 

1x EHBOset

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Netjes hoor!

Ik vraag me wel af waarom je 2 verschillende messen en een zakmes hebt, maar geen multitool zoals bijv een leatherman?

Daarnaast misschien naast de antimisselijkheidstabletten ook paracetamol en ibuprofen.

Ook mis ik iets om te eten waar je geen water bij nodig hebt, dat wel de nodige calorieën levert.

 

Dit is wat me zo even te binnen schiet =)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Raycoupe aangezien ik last heb van een zwakke maag heb ik deze nodig, met misselijkheid functioneer ik absoluut niet. Het is Antimetil trouwens, op basis van gember. Klinkt raar maar werkt wel. @Stuudje, danku voor de tips, ik zal ze zeker gebruiken. @Loreen een multitool moet er op lange termijn nog in komen aangezien ik 12 ben en een budgetprepper is het creatief omgaan met geld. Zo heb ik veel dingen kunnen kopen van mijn familie voor lage prijzen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor een twaalfjarige helemaal een goed begin @Dauntless

Antimetil, goede tip, die kende ik nog niet.

 

Gember wel, bv zelfgemaakte gemberthee. Na het eten is dat heel goed om de spijsvertering te helpen. Gewoon een kopje kokend water en daar vier plakjes gember in doen en even laten staan....de thee opdrinken, onderin blijft de gember liggen dus het wordt steeds iets sterker.

Heerlijke thee! En goed werkzaam tegen maagstress dus.

 

Van gember en suiker kan je een soort limonade maken. Ik zal morgen het recept in een van de receptentopics zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Raycoupe aangezien ik last heb van een zwakke maag heb ik deze nodig, met misselijkheid functioneer ik absoluut niet. Het is Antimetil trouwens, op basis van gember. Klinkt raar maar werkt wel.........................

 

Helemaal niets raars aan. :) 't Zou pas onverstandig zijn als je dergelijke kwalen negeert.

Ben blij dat het geen domperidom is, dat spul is toch wat gevaarlijk en een middel op basis van gember is alleen maar goed, net als gember zelve.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even verder gekeken naar misselijkheid en kruiden @Dauntless...het is best handig als jij met de kwaal die je last geeft meer mogelijkheden hebt. Schrijf het dus ergens op en test eens uit.

 

-Bij lichte misselijkheid is basilicum ideaal. Het brengt de maag tot rust en is snel en gemakkelijk te gebruiken. Basilicum is in veel kruidentuinen en keukenkastjes terug te vinden.

-Bij hevigere misselijkheid kan kamille een oplossing bieden. Deze plant is sterker van werking, hij werkt ook wanneer er al sprake is van braakneigingen.

-Bijvoet is iets minder sterk als kamille, maar in de meeste gevallen sterk genoeg.

-Gember is relatief zwak. Het is vooral geschikt bij misselijkheid door bijvoorbeeld reisziekte.

 

In deze link http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/natuurgeneeswijze/62512-geneeskrachtige-kruiden-bij-misselijkheid.html staat hoeveel en hoe het eruit ziet.

 

 

Verder....kan je van deze kruiden en planten ook uitzoeken welke goed bij je werken.

Velen zijn ook in de natuur te vinden,dus handig om te weten als je geen medicijnen meer hebt.

Misselijkheid

Citroenmelisse - blad

Dille - zaad

Duizendblad -blad (niet als je zwanger bent of wilt worden)

Gember - wortel (bij elke supermarkt te koop)

Heemst - siroop, wortel of blad (heeft bijwerking op medicijnen, niet met ijzer in contact laten komen)

Koffie - (heeft iedereen in huis)

Lavendel - bloemen

Pepermunt - blad

Basilicum - blad

Bergamot (de monarda didyma) blad

 

 

Misselijkheid en Braken

Goudsbloem bloemen

Citroenmelisse blad

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Raycoupe aangezien ik last heb van een zwakke maag heb ik deze nodig, met misselijkheid functioneer ik absoluut niet. Het is Antimetil trouwens, op basis van gember. Klinkt raar maar werkt wel. @Stuudje, danku voor de tips, ik zal ze zeker gebruiken. @Loreen een multitool moet er op lange termijn nog in komen aangezien ik 12 ben en een budgetprepper is het creatief omgaan met geld. Zo heb ik veel dingen kunnen kopen van mijn familie voor lage prijzen.

 

Wouw, ik vond t al een nette tas, maar als ik me bedenk dat je slechts 1 jaar ouder bent dan m´n eigen dochter dan ben ik helemaal onder de indruk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je nu de genoemde kruiden wilt zien, kan je ook eens naar de Leopoldstraat gaan naar Den Botaniek. Daar hebben ze vast ook een kruidenhoek.

Je bent wat te jong om alleen op pad te gaan naar Mol, maar daar in de abdij van Postel staan ze bekend om hun kruiden en ze geven er ook rondleiding. Ze maken er zelfs hun eigen ginseng. Mocht je in de buurt zijn, zeker eens gaan kijken.

Zelf heb ik uren rondgelopen in Den Botaniek...gewoon om tot rust te komen en om al die planten te zien en zeker ook na te tekenen.

 

Ander bekende Belgische kruidentuinen

Plantentuin van Antwerpen (Den Botaniek in de Leopoldstraat)

Kruidentuin van de abdij van Postel (Mol)

Bokrijks Gecruydt

Abdijsite van Herkenrode

Kruidentuin musea Maaseik

’t Stukkenheidehof (Bree)

’t Vlierhof (Bilzen)

De Clausen (Kruishoutem)

De wereld van Kina: de tuin (Gent)

Plantentuin Universiteit Gent

Sint-Pietersabdij Gent

’t Aards Paradijs (Nevele)

Xaveriustuin (Diest)

Kruidentuin van de Parkabdij (Heverlee)

De Tuinen van Hoegaarden

Jacobinahof (Kortenaken)

Kruidtuin van stad Leuven

De nationale plantentuin van België (Meise)

Baggaertshof (Kortrijk)

Provinciedomein Lippensgoed-Bulkskampveld (Beernem)

De Tudortuin (Sint-Andries)

Auberge De Herborist (Brugge)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar en wanneer is de volgende en wat is een sheltercamping?

Al veel van gehoord maar snap het maar half.

Een Shelter Camping of SC is een gezamenlijke kampeermeeting, waar iedereen leeft uit zijn kampeerspullen. De een vanuit een luxe caravan, de ander slaapt onder een zeiltje. De een kookt op een grote gasfles, de ander met een Esbit stove of houtvuurtje. De volgende is in het weekend van 10 tot 12 oktober.

 

Kijk hier maar eens, daar staan wat foto's van slaapplek en kookplekken.

http://preppers.nl/forum/threads/9985-S-C-Brabant-18-19-20-21-september?p=289487#post289487

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was opzoek naar precies zo'n ding voor in m'n bob! Ook handig dat hij opgevouwen kan worden.

Thanks voor de tip

Kijk ook even bij de dump Little...daar kost ie waarschijnlijk drie euro ofzo. Ja, gebruikt, maar een Esbit ziet er na een keer sowieso gebruikt uit. Van die paar andere euros kan je dan esbitblokjes erbij kopen. :)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...