Pagina 1 van de 10 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 99
    Elementary prepper
    Ingeschreven
    Sep 2014

Red face Alweer een fotograaf

Beste allen,

Mr. Gold heeft me toestemming gegeven voor dit topic, so here goes nothing!

Vlak voor het uitkomen van de film heb ik het boek The Road gelezen van Cormac McCarthy. Ik weet niet in hoeverre het boek (of de film, het boek was nog beter) bij jullie bekend is, maar het liet mij niet los. Ik ben (nog) niet zover dat ik prep, maar ik wil het onderwerp graag onderzoeken, omdat ik documentair fotograaf ben.

Ik heb gezien dat een aantal van jullie terughoudend is met fotografie, om zeer goede redenen (begrijp ik ook uit The Road). Ik hoop van jullie te horen hoe of onder welke voorwaarden of omstandigheden jullie WEL mee zouden willen werken aan dit project (anonimiteit/onherkenbaarheid, denk bijvoorbeeld aan gasmaskers).

Ik heb op dit forum gelezen hoe fotografen soms afgebrand worden. Een van de consequenties van internetfora, denk ik, maar ik waag het erop: ook degenen die fotografie al bij voorbaat uitsluiten, nodig ik uit om me serieuze tips te geven

En ja, ik zou graag alle gradaties willen vastleggen: van twee potten pindakaas in de voorraadkast tot een complete bunker, van het overheidspakket tot de prepwinkels. Het is voor mij niet belangrijk hoe 'serieusí anderen je vinden als prepper, als je voor mij maar een prepper bent (dus als je je op een of andere manier voorbereidt).

Ik heb ervaring met het fotograferen van mensen die terughoudend zijn over hun bezigheden, hun hobbies of hun manier van leven. Deze fotoís staan op http://www.mariahermes.com. Daar zie je hoe ik te werk ga. Neem er eens een kijkje en vorm dan je mening. En neem dan alsnog contact met me op

Zoals waarschijnlijk elke fotograaf, maak ik geen fotoís om ze daarna in een la te leggen. Een vorm van publicatie (of dat nou een boek, een tentoonstelling, een tijdschrift o.i.d. is), is uiteindelijk het doel. Die vorm weet ik nu nog niet, maar dat is wel iets om rekening mee te houden.

Beste groet,
    Maria

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Ik zou zeggen, doe als Robert De Niro die een dag als zwerver door het leven ging om zijn rol in een nieuwe film in te studeren.

Dus: Loop een tijdje mee op dit forum, begin zelf met kleine stapjes met preppen, voorraadje van dit, voorraadje van dat.
    Eigenlijk zoals de oudere generatie doet die "de oorlog" nog heeft meegemaakt.

Met gasmasker op op de foto schept niet bepaald het beeld dat wij uit willen dragen als preppers.
    Maar daar zul je vanzelf achter komen als je je wat inleeft hier op het forum.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Ga in gesprek met mensen die zich voorbereiden en voor zichzelf willen zorgen oftewel preppers maar die website naam was te lang
    Vind mij ook op preppers-shelter.nl

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jun 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MyronPrps Bekijk Berichten
    Ga in gesprek met mensen die zich voorbereiden en voor zichzelf willen zorgen oftewel preppers maar die website naam was te lang
    mensendiezichvoorbereidenenvoorzichzelfwillenzorge n.nl, ik zie het probleem niet =P
    [MENTION=4457]Maria[/MENTION], ik heb rondgeneusd op je site zitten echt onwijs mooie (heftige) foto's bij. Succes met je zoektocht, ik kan me wel aansluiten bij de tips die al gegeven zijn =)

Banned
    Ingeschreven
    May 2012
    Mooie site. Vooral die cosplay foto's vind ik erg mooi.

Ik zal er eens over nadenken.

Moderator
    Ingeschreven
    Feb 2013
    [MENTION=4457]Maria[/MENTION], je maakt echt prachtige foto's die mij persoonlijk erg aanspreken en vind je manier van fotograferen ook erg mooi.
    Hierdoor krijg ik toch een mooi beeld van jou karakter en smaak voor fotografie
    Het punt is dat anonimiteit hier op preppers behoorlijk hoog in het vaandel staat waardoor het soms lastig kan zijn om tussen deze hechte community een mooie opdracht er uit te slepen.
    Tot nu toe heb ik hier nog maar een fotograaf op het forum gezien die met dezelfde intentie op het forum kwam en hierin succesvol was en eigenlijk zelf niet eens wist dat ze onbewust ook veel van een "prepper" weg had.
    Ze is een paar maanden geleden ook bij ons geweest om voor ons een heel mooi persoonlijk en kwetsbaar moment vast te leggen die veel met zelfvoorzienendheid te maken heeft. Probeer dan ook niet door de eventuele negatieve berichtjes de moed te verliezen
    "Life isn't about waiting for the storm to pass... It's about learning to dance in the rain." Vivian Greene

Teamwork divides the task and multiplies the succes

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Je hebt in elk geval een goede weg bewandeld (eerst langs MrGold...ehm, zo klinkt het net als een Monopolyspel) en je wat ingelezen voor je je aanmeldde. Scheelt al enorm in het afbrandden. Ook kom je niet over als iemand de even snel een itempje preppers wil doen omdat de studiepunten gehaald moeten worden. Goede intro, daar kunnen fotografen in de toekomst nog wat van opsteken.

Tja, die foto's he...heb je al in topics rondgestruind waar foto's staan? Dan krijg je een beetje beeld hoe weinig mens er in beeld is. Succes.
    So Long, and Thanks for All the Fish

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Mar 2012
    [MENTION=4457]Maria[/MENTION]

Ben niet zo gecharmeerd om het boek The Road als achtergrond te gebruiken in relatie tot preppen in Nederland en met een gasmasker op en The Road in het achterhoofd, ben je toch al gauw een buitenbeentje.
    Zoals je weet gaat het over een reis van een vader en zijn jonge zoon door een post-apocalyptisch landschap. Het meeste van onze beschaafde wereld is weg en de mensen die nog overblijven, doen aan kannibalisme en rooftochten.
    Het verhaal geeft naar mijn smaak een verkeerd beeld door het kannibalisme wat als een rode draad door de film loopt.
    Maar zag dat je meer een Nederlandse (film) blik wenst met potten pindakaas en zo

Administrator
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Mooie post [MENTION=4457]Maria[/MENTION]

Uiteindelijk is het een ieder gelukt die echt voor wilde gaan en niet even met een oproepje iets proberen voor elkaar te krijgen. Er zullen ongetwijfeld mensen hier rondlopen die je graag willen helpen.

Ik zou zeggen hou deze forum draadje en je privť berichten service goed in de gaten en wie weet bestaan wonderen nog :-)

Als de "Panorama" het zelfs lukt om foto's van ons te maken dan moet dit helemaal gaan lukken.

Succes met de zoektocht.
    Kwaliteit komt altijd boven drijven.

Moderator
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shadow Bekijk Berichten

Met gasmasker op op de foto schept niet bepaald het beeld dat wij uit willen dragen als preppers.
    Maar daar zul je vanzelf achter komen als je je wat inleeft hier op het forum.
    Praat voor jezelf aub

[MENTION=4457]Maria[/MENTION],

Sterke intro met een duidelijk doel wat ook nog eens heel eerlijk geschreven is.
    Hier kunnen hťťl wat eendagsvliegen leering uit trekken!

Greener
    Et In Arcadia Ego

Get comfortable being uncomfortable!

Vergelijkbare onderwerpen

1. Marc67NL, alweer?
    Door Marc67NL in forum Voorstelronde
    Reacties: 18
    Laatste Bericht: 22-02-14, 08:19
  2. En alweer een nieuwe: Maryan
    Door Emmy in forum Voorstelronde
    Reacties: 21
    Laatste Bericht: 26-11-12, 11:58