Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Reviewers gezocht] Coolhands wipes


Mr. Gold

Aanbevolen berichten

Binnenkort in onze shop als jullie er tenminste er tevreden over zijn.

 

We zoeken enthousiaste reviewers die de Coolhands wipes (desinfecterende doekjes, gemaakt van bamboe en 100% ecologisch en ook te gebruiken voor "wassen zonder water"

 

 

Voor meer informatie over het product kan je hier vinden.

 

De mensen die graag een interessante review willen maken en dit nieuwe product willen testen maak je bekend en we sturen je een enveloppe toe met een 4 stuks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 59
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Zelf ben ik ook erg beniewd naar de resultaten van deze doekjes :)

De gedeeltes die ik graag zou willen testen/getest hebben zien is hoe werkt het met dikke oliesoorten zoals bijvoorbeeld motorolie.

En zouden deze ook werken met bijvoorbeeld naaldbomen-hars omdat ik die zeer regelmatig aan m'n vingers heb kleven wanneer ik in het bos of rond m'n woning ben :o

Tot nu toe alleen een garagezeep voor tegen gekomen die bijna alles eraf weet te halen maar niet allemaal (en de rest slijt er vanzelf wel weer een keer af :p)

Maar ook ben ik erg nieuwsgierig hoe agressief het toch nog kan zijn voor de gevoelige huid, ook al beweren ze dat ze bij coolhands geen ethanol in de doekjes zijn verwerkt, kan eventueel een ander product alsnog irriterend werken.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou deze doekjes graag willen uitproberen. Hier in huis hebben we bamboe sokken en een bamboe handdoek. Ik ben benieuwd of deze doekjes dezelfde soort structuur hebben. Daarnaast zou ik ze uitproberen met vette werkhanden en vuile tuin handen. Volgens de site zijn de doekjes huidvriendelijk, maar is dat ook zo? Ik ben benieuwd!

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Grappig hoe dingen tegenwoordig ecofriendly worden genoemd als het in China geproduceerde meuk betreft met een carbon footprint van hier tot Tokyo.

 

Het zal aan mij liggen maar ik zie even het voordeel niet tov normale wet wipes, die vele malen goedkoper zijn?

 

 

Daar komen we snel genoeg achter door onze gekwalificeerde reviewers :-) Ik heb iedereen een kudo gestuurd met de vraag of ze mij even hun gegevens willen sturen (via de PM en daarna verwijder ik het weer uit het systeem de adres gegevens)

@Simurgh was er zeer tevreden over en bijna lyrisch.

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, mijn eerste review voor dit forum. Hoop dat het een beetje naar tevredenheid zal zijn.

 

 

Review whipes 4 delen

 

 

Deel 1 (doekje 1)

 

Gezien mijn enthousiaste gebruik van doekjes (babydoekjes wel te verstaan) leek het mij heel interessant om dit eens te testen.

 

Onderwerp: mijn dochter :)

Vervuiling: brood met suiker

 

Ik kan je vertellen dat brood met suiker toch niet tof is om schoon te maken met babydoekjes, suiker wordt niet altijd goed meegenomen en het schoonmaken van gezicht, 2 handen en tafeltje kost me vaak een doekje of 3-4 minimaal.

 

Ik pakte de eerste whipe uit de verpakking.

 

 

Oordeel verpakking:

 

Zwart is eigenlijk geen refererende kleur voor iets wat hygienisch is, maar goed, zwart vind ik wel een leuke kleur.

De verpakking was erg makkelijk open te maken, dus dat is al een pluspunt.

In de verpakking zat een opgerold doekjes, dat was even apart, want niet gewend. Maar je rolt hem dus makkelijk uit.

 

 

Oordeel doekje op eerste gezicht:

 

Het is een dik stevig doekje. Ik had nu niet de neiging om hem dubbel te willen vouwen, wat ik met de babydoekjes wel altijd heb. Daarnaast ook wat groter in formaat, hierdoor bijna de neiging om hem dubbel willen te vouwen voor het gebruiksgemak. Maar toch ervoor gekozen dit niet te doen. Eventueel een stukje dubbelvouwen waarna je prima na het uitvouwen nog de andere kant gebruiken.

 

Ik was zeer tevreden over de stevigheid, misschien had het formaat ietsjes kleiner gekund. Daarnaast was de geur ook lekker en niet prikkelend in de neus.

 

 

In de praktijk

 

Eerst het gezicht, dat met een snelle slag verbazend makkelijk schoon te maken was. De korreltjes suiker bleven nagenoeg niet zitten en mijn dochter was snel weer verlost van deze actie, aangezien ze hier toch meestal wel niet zo gecharmeerd van is.

 

Om de handen wat meer kans te geven, het doekje een stukje omgeslagen en met dat stuk even de tafel schoongeveegd. Dit ging ook wonderbaarlijk snel, zonder 6 x over plekken te moeten gaan, omdat er weer suikerkorreltjes achterbleven oid.

 

De andere helft van het doekje nu gebruikt voor de handen. Tussen de vingers is altijd een crime, maar in no time, waren de handjes goed schoon. Niet plakkerig, geen suiker meer.

 

 

Eind conclusie:

 

Zeer tevreden over de dikte van materiaal en de geur.

Zeer tevreden over de werkzaamheid en snelheid waarmee ik etensresten van mijn dochter heb kunnen halen.

Zeer tevreden over de hoeveelheid materiaal die ik ervoor nodig had.

 

(prijs technisch zal het denk ik niet opwegen aangezien ik 60 - 80 babydoekjes voor 1 euro kan halen, maar goed dat was niet het doel van deze whipes)

 

Ontevreden over de nawerking. Maar ik denk dat dit zeer persoonlijk is. Waar ik geen last van heb met de babydoekjes, ik denk vanwege de olie die erin zit, heb ik met dit doekje last van. Namelijk droge handen na gebruik. Dit is voor mij sowieso een issue dat niet iedereen zal hebben. Als ik water gebruik, dan krijg ik ook last van droge handen. Na handen wassen e.d. moet ik dus ook altijd iets van een creme of bodylotion gebruiken om van dat irritante gevoel af te komen.

 

Tijdens het typen van deze review vlak na de test, kwam ik er dus achter dat de huid op mijn handen wat begint te trekken en deze dus droog aanvoelt.

 

 

Aan te raden?

 

Aangezien niet iedereen dit huidprobleem heeft. En ik nu niet naar de prijs kijk. Qua gebruikgemakt, gebruikvriendeiljkheid en werkzaamheid in deze situatie, review 1 van 4.

 

oordeel: aan te raden :)

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Review whipes 4 delen

 

 

Deel 2 (doekje 2)

 

 

Onderwerp: mijn dochter :)

Vervuiling: poep

 

Ik pakte de tweede whipe uit de verpakking.

 

 

Oordeel doekje op eerste gezicht:

 

Omdat mijn eerste ervaring was dat het doekje best dik was, en de billen van mijn dochter best wat vervuiling hadden, keek ik of ik het doekje door tweeën kon delen. Wat bleek. Het doekje zat nog een keer dubbelgebouwen. Kortom, doekje was 2 x zo groot als gedacht de eerste keer, daarmee 2 x zo dun, maar nog steeds dik en stevig en beter dan de gewone billendoekjes.

 

 

In de praktijk

 

In verband met de hoeveelheid, systemtisch het doekje gebruikt, dus eerst de ene kant, stukje dubbelvouwen, vervolgens stukje verder etc.

 

Ook dit keer merkte ik de kwaliteit van het schoonmaken. Daar waar ik met billendoekjes meerdere malen over dezelfde plek heen moet, en dat er met regelmatig ook weer wat rommel achterblijft en je daardoor dus best wat doekjes nodig hebt, heb ik nu ook echt aan 1 doekje genoeg gehad en waren de billen schoner dan met de babydoekjes. Het grote voordeel wat ik tot nu toe merk is dat je bij weinig vuilen stukken, waarbij je meermaal over dezelfde plek heen gaat, het eerdere opgenomen vuil, veel minder snel weer achtergelaten wordt. Waardoor schoon, dus ook schoon is en niet schoon totdat je er nog een keer overheen gaat.

 

Ben tot nu toe zeer tevreden met de functie van de doekjes, het schoonmaken werkt gewoon goed.

 

 

Eind conclusie:

 

Nog meer tevreden over de dikte van materiaal

Zeer tevreden over de werkzaamheid en snelheid waarmee ik de vervuiling van mijn dochter heb kunnen halen.

Zeer tevreden over de hoeveelheid materiaal die ik ervoor nodig had.

 

Verder hetzelde als in deel 1

 

 

Aan te raden?

 

Positieve review

 

oordeel: aan te raden :)

 

 

Vroeg me nu alleen af waarmee ik de volgende twee wil gaan testen. Dus als iemand suggesties heeft, dan hoor ik ze graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Review whipes 4 delen

 

 

Deel 3 (doekje 3)

 

 

Onderwerp: mijn zoon

Vervuiling: schmink

 

Ik pakte de derde whipe uit de verpakking.

 

 

In de praktijk

 

Eerst pakte ik het babydoekje, maar dat smeerde meer uit, dan dat het afveegde, dus toen bedacht ik me.. hee ik heb nog zo'n coolwhipe, die kunnen we nu ook mooi uitproberen.

 

Het was lastige schmink en het heeft echt wel even wat moeite gekost, maar uiteindelijk is het meeste er wel afgegaan met 1 doekje. En dan zat zijn hele gezicht (inclusief oren) onder de schmink. Naderhand kon je wel nog een hele lichte verkleuring te zien. Maar misschien kwam dat van het wrijven, of omdat ik het wist.

 

 

Eind conclusie:

 

Tevreden over de werkzaamheid en snelheid waarmee ik de schmink heb kunnen weghalen. In dit geval geen wonderen verwachten, maar vraag me absoluut af of het met een washandje en zeep beter gegaan zou zijn, waarbij ik dan regelmatig het washandje tussendoor had moeten uitspoelen.

 

Zeer tevreden over de hoeveelheid materiaal die ik ervoor nodig had.

 

 

Aan te raden?

 

Positieve review

 

oordeel: aan te raden :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft even geduurt (ik had geen smeerboel voorhanden) maar ik heb wat geprobeert.

 

Was met wapenolie aan het pielen en met wd40, er zat iets vast. Dus olie op m'n aanrecht ondanks de keukenrol die eronder lag en m'n handen onder natuurlijk. M'n aanrecht is van dat geribbelde staal spul dus dat is sowieso al lastig schoon te houden. Eerst maar m'n handen schoonmaken dan. Pakje openmaken met glibberige handen is minder handig maar 't gaat. M'n handen werden er goed schoon van, roken nog licht naar de olie maar dat heb ik altijd, hoe ik m'n handen ook was.

Ik kreeg met datzelfde doekje het aanrecht niet meer schoon, hoewel het wel opruimde. De rest met een gewoon keukendoekje gedaan want het was bijna schoon.

De doekjes werken dus prima tegen die olie die ik gebruik (groene 1l bus OX-13 van de dumpshop).

 

Na m'n avontuurtje met de ketel die ermee ophield in 'mid shower' toen ik net ingezeept was deed me denken.. Was een middagje op stap geweest, nogal haast dus gezweten enzo. Ik wilde 's avonds gaan douchen maar ik dacht, weet je wat. Dus ik heb mezelf met twee coolhands helemaal afgezeemd en ik moet zeggen.. Goed te doen. Wel koud omdat het spul snel verdampt maar het heet niet voor niets COOLhands :)

Ik heb die avond nog gedouched uit gewoonte maar eigenlijk was het niet meer nodig geweest.

 

Geen foto's gemaakt, want vieze handen plus smartphone doe ik liever niet. En jullie kunnen je vast wel een 41 jarige man voorstellen die zich met een doekje afzeemt :p

 

Ik vind de pakjes ook handig, zo rond. Er zou er eentje precies in m'n edc doosje passen.

 

Ik heb er nog eentje over, die zal ik in m'n tas doen die ik altijd bij heb. Kijken of het eens van pas komt.

 

Als ik volgend jaar weer prep budget heb vastgesteld dan gaan er zeker 2 of 3 doosjes van 50 komen. Twee in m'n edc en de rest als prep voor het water besparen mocht dat eens schaars worden.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

vandaag heb ik ze ook ontvangen , de gelegenheid om ze te testen heb ik nog niet gehad maar wat me onmiddellijk opvalt is de verpakking

deze is van goede kwaliteit en lijkt duurzaam enkel de manier van inpakken vind ik niet goed doordacht

door de doekjes op te rollen komt de verpakking langwerpig uit waardoor het moeilijk is om altijd mee te nemen hieronder de foto naast mijn spyderco tenacious

IMG_0930.jpg.110166e23cd97d2e11f993a8208c5fd1.jpg

uitgebreide review met bacterie kweek komen binnenkort

mvg Bjorn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft even geduurt (ik had geen smeerboel voorhanden) maar ik heb wat geprobeert.

 

Was met wapenolie aan het pielen en met wd40, er zat iets vast. Dus olie op m'n aanrecht ondanks de keukenrol die eronder lag en m'n handen onder natuurlijk. M'n aanrecht is van dat geribbelde staal spul dus dat is sowieso al lastig schoon te houden. Eerst maar m'n handen schoonmaken dan. Pakje openmaken met glibberige handen is minder handig maar 't gaat. M'n handen werden er goed schoon van, roken nog licht naar de olie maar dat heb ik altijd, hoe ik m'n handen ook was.

Ik kreeg met datzelfde doekje het aanrecht niet meer schoon, hoewel het wel opruimde. De rest met een gewoon keukendoekje gedaan want het was bijna schoon.

De doekjes werken dus prima tegen die olie die ik gebruik (groene 1l bus OX-13 van de dumpshop).

 

Na m'n avontuurtje met de ketel die ermee ophield in 'mid shower' toen ik net ingezeept was deed me denken.. Was een middagje op stap geweest, nogal haast dus gezweten enzo. Ik wilde 's avonds gaan douchen maar ik dacht, weet je wat. Dus ik heb mezelf met twee coolhands helemaal afgezeemd en ik moet zeggen.. Goed te doen. Wel koud omdat het spul snel verdampt maar het heet niet voor niets COOLhands :)

Ik heb die avond nog gedouched uit gewoonte maar eigenlijk was het niet meer nodig geweest.

 

Geen foto's gemaakt, want vieze handen plus smartphone doe ik liever niet. En jullie kunnen je vast wel een 41 jarige man voorstellen die zich met een doekje afzeemt :p

 

Ik vind de pakjes ook handig, zo rond. Er zou er eentje precies in m'n edc doosje passen.

 

Ik heb er nog eentje over, die zal ik in m'n tas doen die ik altijd bij heb. Kijken of het eens van pas komt.

 

Als ik volgend jaar weer prep budget heb vastgesteld dan gaan er zeker 2 of 3 doosjes van 50 komen. Twee in m'n edc en de rest als prep voor het water besparen mocht dat eens schaars worden.

Lol, je mag ze ook even opwarmen in de magnetron;) wel een coole test

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat er al verschillende dingen zijn uitgeprobeerd met de Coolhands duurde het even voor ik wist waar ik de test mee wilde doen. Op de SC kwam ik er al snel achter. Samen met @Stuudje had ik, op de brander die ik van @Nickx heb gekregen, water gekookt voor een kopje thee. Even later pakte ik het afgekoelde pannetje op en wilde het ergens anders neerzette. Ja hoor daar was het idee voor de test. Ik had roet aan mijn vingers. En roet is erg plakkerig.

 

Zondagmorgen bij @Shadow in de tent wilde ik de test doen. Ik kreeg wat houtskoolas op mijn hand.

 

coolhands-1.jpg.90b234ca2502195529a8b152210a6687.jpg

 

Met mijn linkerhand heb ik het zakje van de wipes open gemaakt. Het doekje voelde zoals andere ook al zeggen verrassend stevig aan. De geur van het doekje is niet vervelend. Met het doekje ben ik twee keer of drie keer over mijn hand gegaan. Het doekje was nog bruikbaar voor iets anders.

 

coolhands-2.jpg.6677412e1c6c1efeccd0815ac77bfa7e.jpg

coolhands-3.jpg.d5b49895570915cb20e7ba598fa0ade5.jpg

 

Omdat het doekje nog bruikbaar was heb ik het beroete pannetje gepakt. Dat werd met een veeg redelijk goed schoon.

 

coolhands-4.jpg.a89f622e426a5c71f0b99c2b2351b668.jpg

coolhands-5.jpg.7c4842366de84f8ea506b0ecdcb421f2.jpg

 

Om het pannetje schoner te krijgen had ik een schuursponsje nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Shadow wilde het volgende doekje wel testen. Tijdens het afbreken van de tent moest de kachel schoon en verplaatst worden. De handen van @Shadow zagen er toen zo uit:

 

coolhands-6.jpg.846884c819cc2fab69161328abc326f1.jpg

 

Met het doekje is Shadow gaan boenen over zijn handen. Toen zijn handen niet schoner werden zag het doekje er als volgt uit:

 

coolhands-7.jpg.aab35a5cf2e014ddc3014642ab13a47a.jpg

 

En zijn handen zo:

 

IMG_9001.jpg.03fe6bb30dfd210319bd5ef7c8565338.jpg

coolhands-9.jpg.f3650d3d8b22f0273f4abbd6b651e15e.jpg

 

Op het eerste gezicht zagen zijn handen er redelijk schoon uit. Maar als je beter kijkt zit er nog zwart in de kloofjes en rimpeltjes. Dit heeft Shadow met garagezeep weggewassen.

 

Conclusie:

Voor oppervlakkig vuil werkt het doekje. Maar vuil en bacteriën die in de lijnen van je hand zitten krijg je met dit doekje niet weg. Daar is water, zeep en een borstel bij nodig.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Derde doekje.

 

Het derde doekje had ik in een werkbroek gedaan, en prompt vergeten. Op mijn werk was ik met de kinderen het bos in gegaan. Daar waren we verstoppertje aan het spelen. Ik zat ergens goed verstopt en merkte dat mijn broekzak nat was. De verpakking van de Coolhands wipe had een klein gaatje en het vocht was doordat ik op mijn knieën lag uit de verpakking gedrukt.

 

Voor mij is dit een klein minpuntje.

 

Het doekje heb ik daarna nog niet gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...