Pagina 2 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 33
    Senior Prepper
    Ingeschreven
    Jan 2013
    [MENTION=425]wodan[/MENTION]: Wat is de volgende SC dat je aanwezig bent? Dan ben ik er zeker ook om van zo'n komedie te kunnen genieten.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shadow Bekijk Berichten
    [MENTION=425]wodan[/MENTION]: Wat is de volgende SC dat je aanwezig bent? Dan ben ik er zeker ook om van zo'n komedie te kunnen genieten.
    Weet ik nu nog niet.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jobs Bekijk Berichten
    U klinkt hier als een ervaringsdeskundoloog; wilt u er op een SC over verhalen?
    Ik kan je wel een paar straffe verhalen vertellen. Overigens heb ik vrijdag weer een date met het plaatselijke btw-kantoor, ik ben er stilaan kind aan huis.
    Peace allemaal en fuck al de haters.
    _

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Uwen huis wat u gebouwd heeft, daar willen we nog graag 21% btw ontvangen over hetgeen u minder uitgegeven heeft dan uwen buur.
    Uit de top van de toren komt de stem van de klok die nu streng met z'n klepel slaat.
    En ook onze koekoek doet z'n kop om de deur en moppert: "Het is veel te laat!"

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lewieke Bekijk Berichten
    Ik kan je wel een paar straffe verhalen vertellen. Overigens heb ik vrijdag weer een date met het plaatselijke btw-kantoor, ik ben er stilaan kind aan huis.
    Trek wel je dans schoenen aan, want misschien moet je wel heel ingewikkelde pasjes dansen.
    In jacket graag, en met de welbekende rode roos tussen je tanden....................
    then came the lawyers and then came the rules, by Dire Straits

Samenlever

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Amazing Dree Bekijk Berichten
    Trek wel je dans schoenen aan, want misschien moet je wel heel ingewikkelde pasjes dansen.
    In jacket graag, en met de welbekende rode roos tussen je tanden....................
    Gewoon netjes handje schudden en een dealtje maken. Afspraak op vrijdagnamiddag, als 't snel afgelopen is kan onze ambtenaar een keertje vroeg naar huis. 't Loopt wel los.
    Peace allemaal en fuck al de haters.
    _

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Mar 2012
    Nog meer nieuws over controlerende overheid;

De Nederlandse overheid gaat grote hoeveelheden persoonsgegevens van burgers koppelen om daaruit te destilleren of zij frauderen met belasting of uitkeringen. Met technieken van inlichtingendiensten wordt vooraf voorspeld wie in de gaten moeten worden gehouden

Risicomodel
    Voor verwerking in SyRI komen de volgende gegevens in aanmerking, zo meldt de wet: arbeidsgegevens, boetes en sancties, fiscale gegevens, gegevens roerende en onroerende goederen, handelsgegevens, huisvestingsgegevens, identificerende gegevens, inburgeringsgegevens, nalevingsgegevens, onderwijsgegevens, pensioengegevens, reÔntegratiegegevens, schuldenlastgegevens, uitkerings-, toeslagen- en subsidiegegevens, vergunningen en ontheffingen, zorgverzekeringsgegevens.

Een overheidsdienst kan aan de hand van deze data een 'risicomodel' opstellen dat als een soort filter fungeert, waarna er vanzelf 'risicomeldingen' uit het systeem rollen: personen die misschien frauderen. Het systeem is vergelijkbaar met het profileren van criminelen. De verdachten komen in een database terecht.

LEES ARTIKEL OP VK

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tom Bekijk Berichten
    Nog meer nieuws over controlerende overheid;

De Nederlandse overheid gaat grote hoeveelheden persoonsgegevens van burgers koppelen om daaruit te destilleren of zij frauderen met belasting of uitkeringen. Met technieken van inlichtingendiensten wordt vooraf voorspeld wie in de gaten moeten worden gehouden

Risicomodel
    Voor verwerking in SyRI komen de volgende gegevens in aanmerking, zo meldt de wet: arbeidsgegevens, boetes en sancties, fiscale gegevens, gegevens roerende en onroerende goederen, handelsgegevens, huisvestingsgegevens, identificerende gegevens, inburgeringsgegevens, nalevingsgegevens, onderwijsgegevens, pensioengegevens, reÔntegratiegegevens, schuldenlastgegevens, uitkerings-, toeslagen- en subsidiegegevens, vergunningen en ontheffingen, zorgverzekeringsgegevens.

Een overheidsdienst kan aan de hand van deze data een 'risicomodel' opstellen dat als een soort filter fungeert, waarna er vanzelf 'risicomeldingen' uit het systeem rollen: personen die misschien frauderen. Het systeem is vergelijkbaar met het profileren van criminelen. De verdachten komen in een database terecht.

LEES ARTIKEL OP VK
    Zo lang het op een goede manier gebruikt wordt, hoeft dit niet problematisch te zijn.

Maar zolang uitkeringstrekkers meerdere namen kunnen voeren en in meerdere plaatsen steun kunnen trekken, zie ik de fraude daarmee niet dalen met zo een systeem.

Ik zou het systeem van vingerafdrukken invoeren voor 'import' steuntrekkers, dan is het gedaan met hun gefoefel en zelf onderdak en werk verschaffen ipv hen geld geven waar ze
    van alles mee kunnen doen naast 'van leven'.

Het koppelen van ALLE databases aan elkaar, is een gevaarlijk iets wanneer het misbruikt wordt en de overheid kennende zal het jaren duren voor het goed werkt en
    zal nog voor het op punt staat, het eerste schandaal van misbruik al bekend worden. Dat is wat de geschiedenis ons leert.

Moderator
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tom Bekijk Berichten
    personen die misschien frauderen.
    voor de roverheid zijn wij allen verdacht van fraude tot het tegendeel is bewezen.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Ik wilde het eerst bij humor neerzetten, maar dit is te triest voor humor...Opstelten als James Bond...

So Long, and Thanks for All the Fish

Vergelijkbare onderwerpen

1. Reacties: 23
    Laatste Bericht: 17-10-14, 17:34
  2. Reacties: 1
    Laatste Bericht: 13-11-12, 22:09
  3. Vergeet de bankcrisis, onze moeder-aarde begeeft het...
    Door Lekker in forum Macro algemeen
    Reacties: 21
    Laatste Bericht: 16-08-12, 10:03

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten