Pagina 4 van de 4 EersteEerste ... 234
Resultaten 31 tot 33 van de 33
    Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Apr 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Range Bekijk Berichten
    Zijn er geen preppers die werkeloos zijn en de papieren hebben om te solliciteren bij de belastingdienst?
    Ik ken zeker 70-80 mensen van de Belastingdienst, waaronder een prepper die op directie/MT niveau opereert. Persoonlijk ben ik blij dat er mensen met een gezond maatschappij-kritisch vermogen op dit soort posities zitten, maar ze zijn wel schaars. Zoals in veel situaties: je ziet het niet aan de buitenkant.
    Hora est.

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Apr 2013
    Vandaag uitspraak van het Gerechtshof 's-Hertogenbosch

Gebruik van foto’s van KLPD-camera’s boven snelwegen voor controle privťgebruik van zakelijke auto’s vormt geen ongeoorloofde inbreuk op het recht op privacy.

Het Hof is van oordeel dat door het gebruik door de Belastingdienst van deze foto’s in beginsel wel een inmenging van het privť leven plaatsvindt, maar dat hier sprake is van een geoorloofde inbreuk op het recht op privacy. Deze inbreuk is bij wet geregeld en is noodzakelijk in het belang van het economische welzijn van het land. Het Hof is voorts van oordeel dat het niet belasten van privťgebruik van de auto wegens gering privťgebruik een substantiŽle verlichting van de belastingdruk voor belanghebbende betekent. Controle daarop is gerechtvaardigd en gelet op het grote aantal gevallen past het om deze controle zo efficiŽnt mogelijk in te richten. Informatievergaring op basis van de ANPR-technologie is proportioneel bezien in het licht van het doel, te weten, de richtige belastingheffing. Andere wijzen van controle zouden evenzeer een forse inbreuk op de privacy inhouden en meer belastend zijn voor burgers. De verwerkte camera-gegevens worden aan de hand van een aantal fiscale controledoelen geselecteerd. De niet-relevante gegevens worden direct vernietigd. De bewaringstermijn van zeven jaar voor de wel relevante gegevens levert niet een strijdigheid met artikel 8 EVRM op.

Ofwel: privacy wordt opgeofferd omdat het 'noodzakelijk is in het belang van het economische welzijn van het land'. Let wel mensen: LANDSBELANG om misschien die paar duizend mensen te vinden die een te laag kilometrage opgeven omdat ze - net als ik - vinden dat de belastingheffing in Nederland inmiddels met vlag en wimpel het predikaat diefstal mag hebben. We verworden tot een zieke samenleving waarbij de privacy van alle burgers wordt opgeofferd voor een betrekkelijk klein fiscaal belang.

http://uitspraken.rechtspraak.nl/inz...HSHE:2015:1086
    Hora est.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jul 2013
    De techniek die ik vroeger gebruikte was de volgende :

Je koopt een auto op de zaak en recupereert 10.5% btw (50% van het totaal zoals verplicht in BelgiŽ).
    Je schrijft de auto netjes af en brengt de afschrijvingen in mindering van je inkomsten.
    Nadat hij bijna volledig afgeschreven is, verkoop je de auto aan een derde, vreemde. In dat geval mijn echtgenote.
    Je betaalt netjes het bedrag aan je bedrijf en stort de btw door aan de overheid.
    Hierdoor heeft je zaak geen auto meer.
    Waarna je dus de auto gaat huren van je echtgenote en verder de inkomsten van je bedrijf naar beneden haalt.
    En niet belast wordt op de inkomsten die je haalt uit de 'verhuur' van je auto omdat je de werkelijke kilometers in rekening brengt.
    Het voordeel zit in het feit dat je een auto die eigenlijk afgeschreven is nog verder kunt in kosten brengen ťn daardoor je privť inkomsten verhoogt.
    Het was altijd mijn strategie om zelf welstellend te zijn terwijl mijn bedrijfje liefst arm is.
    Peace allemaal en fuck al de haters.
    _

Vergelijkbare onderwerpen

1. Reacties: 23
    Laatste Bericht: 17-10-14, 17:34
  2. Reacties: 1
    Laatste Bericht: 13-11-12, 22:09
  3. Vergeet de bankcrisis, onze moeder-aarde begeeft het...
    Door Lekker in forum Macro algemeen
    Reacties: 21
    Laatste Bericht: 16-08-12, 10:03

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten