Ga naar inhoud
GENEGEERD

Aankoop: Ideal Brenner "20 (Olielamp)


Aanbevolen berichten

Hey mensen, ik ben sinds vandaag in het bezit van een naar mijn weten oerhollandse (edit: het is een Duitse;)) Ideal Brenner"20! Enorm gaaf en functioneel lontmeganisme met bijna nieuw lont. Draaiende delen functioneren uitstekend en het reservoir is ongebutst (hanglamp). Enige nadeel dat er geen glas bijzit. Daar moet ik nog even achteraan.

 

Ik heb het getest, de vlam komt goed op, moest 'wennen' aan zo lang niet gebruikt te zijn. Zonder glas was er wel een onjuiste verbranding vanwege de windstroom

 

Ben er tot op heden best blij mee.:-)

 

Raad maar hoeveel ik er voor moest neertellen;-)

 

Groetjes,

 

CtM

[ATTACH=CONFIG]13519[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]13520[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]13521[/ATTACH]

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast Heksenboot
Correct! Ik kwam exemplaren van hetzelfde merk tegen in een klein zaakje een dorp verderop. Daar waren ze ouder/lelijker en duurder (€27,50)dan de mijne, wel met glas.

 

Gaaf hoor! :)

 

Check die link even. Onderaan de bladzijde staan diverse soorten glazen. Dan kan je gelijk wat lont bestellen, als je toch bezig bent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een 20 linie ideal brander is een mooie goede brander maar ook een stevige drinker.

 

Deze (hang) olielampen zie je vaak op rommelmarkten, kringloop en marktplaats.

Niets mis mee mits compleet en niet geëlektrocuteerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

een naar mijn weten oerhollandse Ideal Brenner"20!
Den Haan in Rotterdam http://nl.wikipedia.org/wiki/Metaalwarenfabriek_Den_Haan_Rotterdam_B.V..

1992 werd met de Duitse firma Brökelmann (BJB) over overname van de 20” Ideal - petroleumbrander onderhandeld. Genoemde firma, sinds 1884 producent van deze petroleumbrander, had besloten tot het stopzetten van de productie. ... niet echt 'oer' maar wel 'degelijk' duitse achtergrond :p

 

Hele leuke lamp! leuke prijs ook, goed gedaan! Glaasjes zijn goed te vinden. Een hangende lamp zou ik er ook nog wel eens bij willen :)

 

hop, die d'r ook bij :o http://www.dhr.nl/index.php?itemID=298743&categoryID=1&subcategoryID=3&node=2 kan je op de fiets halen, ook heel Hollands :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaaf hoor! :)

Check die link even. Onderaan de bladzijde staan diverse soorten glazen. Dan kan je gelijk wat lont bestellen, als je toch bezig bent.

 

Maar geen afmetingen en prijzen :-(

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Changing the mindset: Goede vondst, een prachtlamp! De 20 ligne lampen zuipen redelijk veel olie, maar daar krijg je ook veel licht en warmte voor terug.

Voor 25 euro zelfs zonder glas een koopje!

 

Je hebt een matador glas nodig voor die lamp. Op z'n Duits flachscheibenbrenner, want eigenlijk is matador een merknaam.

 

Bij hytta.de te verkrijgen, maar ook wel bij nederlandse aanbieders als mavaka.nl en olielampen.nl

 

Indien het lange glas van 28 centimeter hoog past, deze gebruiken, past dat niet in je hanglamp, dan de kortere van 21 centimeter bestellen, want des te langer het glas, des te beter de verbranding.

http://hytta.de/zubehoer/Glaszylinder-fuer-Dochtpetroleumlampen-Kosmoszylinder-Matadorzylinder-Kniffzylinder,9995.htm

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 jaren later...
  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...