Ga naar inhoud
GENEGEERD

Fietstent ideaal


Zinzzy

Aanbevolen berichten

hallo allemaal,

 

al enige tijd heb ik deze fietstent op mijn verlanglijst omdat ik van mening ben dat WSHTF wij nergens gaan komen met een auto, hetzij door blokkades hetzij door brandstoftekort enz...

de fietstent is daarom ideaal makkelijk en licht .. alleen vind ik het prijskaartje aan de dure kant vooral als je er meerdere wilt hebben.. heb ze voor 360dollar kunnen vinden bij een groothandel dus zal wel de prijs zijn bij afnamen van een x aantal...

nu de vraag, aangezien er heel veel inventieve en handige mensen zijn onder ons of dat een vergelijkbaar iets gemaakt kan worden voor een veel lager bedrag... samen werken aan een fietstent, en misschien het hele forum ervan voorzien.. misschien een handel van maken, misschien dan zelfs te koop aanbieden op de prepshop?? :D:D:D

ben weer beetje teveel aan t dagdromen.. maar ik denk wel dat bij een goede aanpak en promotie er hier in NL veel animo voor is ....

 

kamprite0.jpg.65de6a6d84b787fec679598aaf0344ea.jpg

 

link

 

http://www.etvonweb.be/nl/47901-kamp-rite-zeg-maar-de-fietstent

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik vind het onpraktisch. Ik krijg veel meer mee in mijn fietskar namelijk.

 

Oke de foto is niet van de juiste kant genomen, maar erin zat nog het campingbedje, weekendtas, visspullen, groote boodschappentas met spullen en het was nog niet helemaal vol. Bij nood kan er ook nog meer op de kar.

 

op-de-fiets.jpg.ebddc207fa21172d84082fb10b03c852.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

wij hebben ook 2 fietkarren maar vind deze kwalitatief erg slecht, komt snel roest op en fietst toch best zwaar zelfs met alleen 1 kind erin. misschien moeten de banden een x afgesteld worden maar vind dit er degelijker uitzien. deze klap je zo open in geval van regen kan je er zo in. spullen kan je er ook op stapelen. bob op de rug en fietstassen vol...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
wij hebben ook 2 fietkarren maar vind deze kwalitatief erg slecht, komt snel roest op en fietst toch best zwaar zelfs met alleen 1 kind erin. misschien moeten de banden een x afgesteld worden maar vind dit er degelijker uitzien. deze klap je zo open in geval van regen kan je er zo in. spullen kan je er ook op stapelen. bob op de rug en fietstassen vol...

 

Die van Novitamya is degelijker en praktischer. Zowel de kar als de tent.

 

Dit soort dingen ziet er wel leuk uit Zinz, maar in de praktijk is het knudde met peren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo allemaal,

 

al enige tijd heb ik deze fietstent op mijn verlanglijst omdat ik van mening ben dat WSHTF wij nergens gaan komen met een auto, hetzij door blokkades hetzij door brandstoftekort enz...

de fietstent is daarom ideaal makkelijk en licht .. alleen vind ik het prijskaartje aan de dure kant vooral als je er meerdere wilt hebben.. heb ze voor 360dollar kunnen vinden bij een groothandel dus zal wel de prijs zijn bij afnamen van een x aantal...

nu de vraag, aangezien er heel veel inventieve en handige mensen zijn onder ons of dat een vergelijkbaar iets gemaakt kan worden voor een veel lager bedrag... samen werken aan een fietstent, en misschien het hele forum ervan voorzien.. misschien een handel van maken, misschien dan zelfs te koop aanbieden op de prepshop?? :D:D:D

ben weer beetje teveel aan t dagdromen.. maar ik denk wel dat bij een goede aanpak en promotie er hier in NL veel animo voor is ....

 

kamprite0.jpg.65de6a6d84b787fec679598aaf0344ea.jpg

 

link

 

http://www.etvonweb.be/nl/47901-kamp-rite-zeg-maar-de-fietstent

 

even 1 waarschuwing, het artikel wat op de afbeelding staat heeft een ontwerpfout in de ophanging.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wij hebben ook 2 fietkarren maar vind deze kwalitatief erg slecht, komt snel roest op en fietst toch best zwaar zelfs met alleen 1 kind erin. misschien moeten de banden een x afgesteld worden maar vind dit er degelijker uitzien. deze klap je zo open in geval van regen kan je er zo in. spullen kan je er ook op stapelen. bob op de rug en fietstassen vol...

 

je klapt het niet zomaar meer open eenmaal je er je spullen op gestapeld hebt.

een gewone kar daarintegen kan je je tentje bovenop leggen, en haal je enkel uit wat je nodig acht.

 

desnoods gebruik je zo'n zelfbouwende tentjes van de decathlon als je iets snel wil kunnen opzetten..

(ik heb er zo een paar, en als je plaats genoeg hebt voor zo'n schijf werken ze best wel goed, zelfs bij hevig weer houden ze het nu toch al zo'n 4 jaar uit zonder schade..)

Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien iets inspiratie opdoen over vis fiets karren?

 

http://jasperskarperboek.blogspot.nl/2011_07_01_archive.html

 

die karpervissers slepen nog meer meuk mee dan een gemiddelde SC ganger volgens mij ;)

 

tja, iets meer richting mijn Bug Out Fiets Trailer... nee ik ben er nog niet weer mee aan de slag geweest. Maar in geval van nood kan ik hem al wel gebruiken voor een Bug out

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het eerlijk gezegd maar een wankel ogend zooitje buis en tentdoek. Een stelletje met een iets te onstuimig nachtelijk leven dreigt volgens mij al snel te eindigen met een omhoog staande dissel. In dat geval is de oorzaak het gevolg, maar dat geheel terzijde.

 

2q8prew.jpg

 

Een beetje preppert weet toch wel iets anders te bedenken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het idee grappig is, maar de werkelijkheid minder praktisch.

 

Stel nu dat je bijvoorbeeld je fiets en kar achter moet laten en alleen met een BOB verder kan,

dan kun je dat tentje niet meenemen.

Als je alles in een karperkar stopt (BOB, klein tentje en "Luxe" goederen), dan kun je gewoon

de BOB en tentje meepakken en de rest achterlaten.

 

Groeten,

 

QF

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan hebben jullie de versie van mijn pa nog niet gezien, die behuist gewoon een halve keuken (met flessen) die erin is verwerkt. Bij interesse kan ik misschien wel foto's regelen en kan vragen of hij nog wat wil maken. Verwacht geen wonder van binnen een week klaar, want hij is de jongste niet meer. Als iemand geinteresseerd is kan ik vragen wat hij ervoor zou willen hebben.

 

Handmade degelijk en ruim :) Misschien nog wel met opzetstuk, zodat er met de hand mee verder te lopen valt oid

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...