Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wonen en werken in Hongarije


HongLL

Aanbevolen berichten

Hallo preppers en zelfvoorzieners.

Bij het lezen van mijn Google alerts zag ik deze site staan en was verrast te lezen dat hier Hongarije regelmatig genoemd wordt. Bij het doorlezen van de informatie op deze site lijkt dat ook wel logisch, Hongarije, maar ook andere landen hebben nog genoeg plaats voor Preppers activiteiten.

Ik woon sinds 7 jaar in Hongarije, waarvan de eerste anderhalf jaar echt back to basics, en voel mij er helemaal thuis. Sinds 2009 blog ik over het leven op het platteland van Hongarije, van de dagelijkse zaken in een klein dorp tot de jaarlijkse varkensslacht.

Ik las dat sommigen graag meer zouden weten over het plattelandsleven in Hongarije en hier en daar zag ik een vraagje staan. Misschien vinden jullie het leuk om op mijn blogs te lezen of het forum te bezoeken. Daar is ook info te vinden over wonen en wetgeving. (Ik heb een link naar Preppers al op het forum gezet, ik weet zeker dat veel Nederlandstaligen in Hongarije nuttige info op deze site zullen aantreffen).

 

Op dit forum en bijbehorende website is voorlopig voor mij nog veel te lezen, leuke herkenbare dingen maar ook vele nieuwe zaken.

Groetjes-Asztrid(Hungary)

 

http://landleven-hongarije.blogspot.com

http://hongaarslandleven.blogspot.com

http://hongarije-vakantie-en-wonen-info-forum-prikbord.messageboard.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Hallo @HongLL,

Welkom op dit preppers forum.

Mooi intro.

je kan hier een schat aan informatie vinden met meer dan 10.000 onderwerpen en meer dan 282.475 berichten kan je hier

uren ( eigenlijk dagen zo niet weken ) doorbrengen en als je iets niet weet, is er altijd wel iemand die je op weg kan helpen.

Ikzelf ben een stuk wijzer geworden en voel me helemaal thuis op deze site.

Er is zoveel informatie te vinden hier dat je tijd te kort komt.

Ben ook al aardig verslaafd aan deze site, pas maar op, voor je het weet ben je het ook:o

 

Met vriendelijke groet, Popeye

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik ben ook steeds weer aan het lezen op dat blog. Lekkere recepten, dat is al een goede om mijn aandacht te trekken.

Ook las ik over je ziekenhuisopnames. Hoe er al twee keer een ziekte ontdekt was waarvoor je in Nederland weinig aandacht kreeg. Opvallend,omdat "wij" de gezondheidszorg in Hongarije zo achtergesteld vinden. Wat ik in je verhalen lees is dat het interieur, de apparaten en de omliggende dingen zoals eten in het ziekenhuis niet vergelijkbaar zijn, maar dat de zorg eigenlijk een stuk beter is omdat men je wel serieus neemt. Vond ik goed om te weten. Zeker nu de zorg hier nog meer afbreekt.

En de tandarts spreekt Nederlands...ook goed om te weten. Tandartstoerisme zie je steeds vaker en noem je ook op een van je pagina's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@HongLL, je hebt echt een leuke blog. Ik heb sinds begin van dit jaar een huis in Hongarije. Ik ben er nog niet helemaal thuis en heb nog heel veel te renoveren en repareren. En dan de taal. Op dit moment ben ik weer in Nederland maar halverwege april gaan we verder. Jullie hebben het huis mooi opgeknapt, hebben jullie dit laten doen of doe je ook veel zelf? Ik woon ca. 85 km van jullie vandaan, woon iets boven Kaposvar. Misschien komen we daar elkaar wel eens tegen;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Preppers, zelfvoorzieners en survivallers.

Allereerst dank voor jullie hartelijk welkom op deze site en de complimenten over mijn blogs. Het was echt púúr toeval dat ik hier op deze site terecht kwam, had er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord. :confused: Toen ik las over het thema op deze site en forum, dacht ik dat jullie de "zelfsvoorzienings" capriolen van mij (en mijn partner) in HU misschien wel leuk vonden om te lezen. Zoals ik al schreef, ik ben een parttime-ZVZner, helemaal zelfvoorzienend dat lukt nooit. Electra, belasting en diesel voor de auto betalen met en bak vol groenten en een paar flessen drank, lukt zelfs hier op het Hongaarse platteland niet. Aan de andere kant is het mogelijk om een aantal dingen in je leven op te nemen waar in Nederland minder mogelijkheden voor zijn. Bijvoorbeeld geen afhankelijkheid van aardgas maar kiezen voor hout. Buiten met de kettingzaag 10 kuub zagen, en een snorrende houtkachel, niemand die zich druk maakt over het lawaai van de kettingzaag of de rook van de kachel want iedereen leeft op die wijze, althans in de regio waar ik woon. Plaats genoeg voor tuin, dieren, putwater, van eigen slacht tot het verwerken van je eigen fruit tot alcohol.

 

Ik schrijf op een aantal blogs, van alledaagse onbelangrijke neuzelarijen, over ons leven in HU tot het delen van zelfvoorzienersrecepten. Verder op De-Bo-Blogt staan persoonlijke notities, reflecties over politiek, economie en maatschappij. Voor de rest deel ik op de blogs/forum kennis en ervaring m.b.t. Hongarije en schrijf ik verhalen. Schrijven is een kleine hobby, zeg maar.

 

Waar ik nieuwsgierig naar ben, is hoe jullie in Nederland/België vorm geven aan ZVZ en prepitems. Hoe jullie in een samenleving die (naar mijn mening) te weinig ruimte biedt aan mensen die hun ideeën over wonen, werken zelf vorm willen geven, het toch lukt om jullie principes en opvattingen gestalte te kunnen geven. Hoever je als prepper in bijv. een verstedelijkte omgeving je leven zo kunt inrichten dat je daar "vrede mee kunt hebben." En, zoals jullie al schreven, inderdaad, over die thema's is op deze plek heel veel te lezen.

Groene groetjes van-AsztridHungary

Link naar reactie
Delen op andere sites

@HongLL

Interessante vraag, tenslotte als iedereen zelfvoorzienend zou willen leven (zoals in Hongarije, met genoeg land en weinig bemoeienis van overheid), dan zou de wereld te klein zijn! Ik had overigens al jouw blog enkele maanden geleden gevonden, even google-en over "leven in Hongarije" en je komt jou vaak tegen, en ook genoten van de verhalen :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...