Ga naar inhoud
GENEGEERD

Minimale intake


Zanshin

Aanbevolen berichten

Zo ongeveer iedereen hier heeft een voorraad.

Wat is de minimum intake per kg lichaamsgewicht om redelijk te kunnen blijven functioneren? Qua kcal als qua vocht?

En qua voedingsstoffen?

 

Dan bedoel ik dus niet wat wenselijk is, maar wat je nodig hebt om overeind te blijven.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

1000kcal a day keeps the engine running.

 

maar doe dit voor lange tijd en een bijl dragen word al zwaar en zeer uitputtend, alles valt wel te doen maar je lichaam heeft niet meer de beschikking over al je energie systemen

 

anaroob (Sprint)

aeroob a-lactisch (middelang)

 

vallen weg oftewel even snel een sprintje trekken word het niet meer.

 

alleen je aeroob lactische vermogen blijft over oftewel de marathon stand, alles op een tempo, teveel tempowisselingen en je kunt voor de rest van de dag gaan zitten uithijgen.

 

oftewel zwaar werk word erg lastig en zal gaan op kwestie van doorzettingsvermogen.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo ongeveer iedereen hier heeft een voorraad.

Wat is de minimum intake per kg lichaamsgewicht om redelijk te kunnen blijven functioneren? Qua kcal als qua vocht?

En qua voedingsstoffen?

 

Dan bedoel ik dus niet wat wenselijk is, maar wat je nodig hebt om overeind te blijven.

 

dat is toch wel afhankelijk van wat je doet, lichaamsbouw, geslacht, temperatuur en omgeving. Een mens heeft naar mijn weten minimaal 1 liter water per dag nodig, dit alleen al om de organen goed te laten werken. Eten is nog lastiger omdat er zoveel factoren zijn. je kan tenslotte dagen tot weken overleven zonder eten, maar een paar dagen zonder eten zal je denkwijze zeker gaan beinvloeden voornamelijk je inschattingsvermogen en concentratie.

 

Voor mezelf houd ik tijdens een shtf 1.5 liter water en 1500Kcal aan per dag. (Voor een man van mijn Postuur is dat gewoon het minimale om degelijk te kunnen blijven functioneren, mocht ik gedwongen worden om meer Kcal te verbranden dan zal ik daar natuurlijk wel op aanpassen . Je verbrand meer Kcal tijdens koudere temperaturen en als je meer beweegt. Stel ik moet een Bug Out doen dan stel ik mijn inname eisen omhoog naar bijvoorbeeld 2 liter water en 2500 Kcal omdat ik Tijdens mijn Bug Out meer energie verbrand en vocht verlies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Belachelijk weinig, mentaal sterk zijn is ook hier de sleutel.

Omdat iedereen zo afwijkt is er maar een goede methode: uitproberen.

 

Als je dat doet ben je ook meteen aanhet trainen, je lichaam en geest moeten wel heel erg omschakelen...

Medisch zijn er best richtlijnen, maar dat is de theorie,,,,

 

Heb je een gezin dan onderschat niet de druk die kinderen kuchdevrouwkuch kunnen uitoefenen als ze 'enkel' honger hebben maar weten dat er wel iets is ( en probeer het zelf maar eens).......

 

 

K a n s

Link naar reactie
Delen op andere sites

leuke vraag idd

Is voor iedereen anders ik weet uit ervaring met hoe weinig voedsel ik toe kan terwijl ik nog normaal kan functioneren

En als je bedenkt wat een prestaties mensen nog konden leveren in sommige situaties denk aan bv de kampen met een minimum aan voedsel die veel lager was dan de lijstje beweren. weet je wat er echt mogelijk is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het ligt er ook aan waar de calorien vandaan komen, 100 calorien uit chips is anders als 100 calorien uit een appel.

ik heb jarenlang ongezond nonstop gelijnd en at toen minimaal 600 en max 1000 calorien per dag ( ondertussen gewoon studeren, sporten, werken, huishouden etc )

wel veel water gedronken om het honger gevoel te verjagen.

het kan prima ben nooit echt flauw of slap geweest

toch zou ik het alleen in uiterste nood adviseren want gezond is anders

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is redelijk functioneren? Ik ben ooit eens in mijn jonge jaren gaan "survivallen". Overleven met niets meer dan een zakmes, bouwzeiltje, pannetje aansteker, stukje touw en wat geld voor de terugreis......

We zouden wel planten en zaden eten.....dachten we..... En wat we eventueel meer tegen konden komen.... Uiteindelijk na drie dagen regen/kou en honger maar gestopt. Op de weg terug een oude halve Twix (toen Raider) uit een vuilnisbak gevist en opgegeten....alles gegeten van jonge varens tot wortels van de lisdodde.....maar heel de dag honger en opzoek naar eten.... Functioneren? Ach.....het kan.....leuk? Vooraf en achteraf wel.....loop je daar rond dan raak je het snel zat. Zeker als je weet dat je elk moment kan stoppen en binnen een dag weer thuis kan zijn......

We konden rondkomen met heel weinig, maar zwaar werk zat er na drie dagen niet echt meer in.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

het ligt er ook aan waar de calorien vandaan komen, 100 calorien uit chips is anders als 100 calorien uit een appel.

[.....]

[.....]

 

De vraag van @Zanshin is héél zinvol en hangt nauw samen met andere vragen zoals:

 

  1. Hoeveel wil en kan ik preppen
  2. in een zo'n klein mogelijk opslagvolume
  3. en met een zo laag mogelijk gewicht (BOB)
  4. en met zo'n lang mogelijke houdbaarheid
  5. en met zo veel mogelijk calorieën per euro
  6. en met zo'n efficiënt mogelijke opname door het lichaam.

Over de genoemde punten 5 en 6 heb ik al eerder gepost in "Het omgekeerde Montignac diëet".

 

Kies dus niet alleen maar voor een hoge kcal/euro waarde maar ook voor de meest optimale resorbtie van calorieën door de darmwand. Dan kun je bovendien minimaliseren op de dagelijkse intake en heb je met je prep-voorraad een veel langere adem.

@vheeswijk (huischemicus)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo ongeveer iedereen hier heeft een voorraad.

Wat is de minimum intake per kg lichaamsgewicht om redelijk te kunnen blijven functioneren? Qua kcal als qua vocht?

En qua voedingsstoffen?

 

Dan bedoel ik dus niet wat wenselijk is, maar wat je nodig hebt om overeind te blijven.

 

Minimale intake (ADH Mineralen en Vitaminen) dagelijks per persoon:

 

  1. Afgestreken eetlepel tarwekiemen
  2. Afgestreken eetlepel voedingsgist
  3. Afgestreken eetlepel zonnebloempitten (essentiële vetten)
  4. 1 Paranoot (Selenium, Se)

Als virale infecties (zoals ebola) manifest zijn:

3 Paranoten per dag (Se) + 500 mg Vitamine C per dag (!). Eventueel extra Zink-suppletie.

 

Voor mensen met Diabetus (II): Chroom en Zink suppletie, meer Info hier.

 

Punten 1-3 : 2 Paranoten + zink supplement voor een trage schildklierwerking.

 

Bovengenoemde preparaten (1, 2, 3, 4) zijn uiterst gemakkelijk te preppen met zuurstofadsorber. Met 1 KG van elk kunt u héél lang vooruit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben op het moment aan het afvallen door een aantal dagen per week te "vasten". Ik beperk mijn calorie inname twee a drie dagen in de week tot ongeveer 700 calorieën. Ik doe op die dagen gewoon mijn werk (geen zwaar lichamelijke arbeid). Ik loop, ik fiets zo'n 2 x 15 kilometer. Ik verlies hierdoor gewicht en ben daarnaast eigenlijk al aan het oefenen voor als het ooit noodzakelijk wordt om met minder te moeten doen. Ik zou het iedereen aanraden. Probeer het gewoon.

Eet gewoon eens een aantal dagen in de week ongeveer 1 derde van wat je normaal eet. Doe het met name op dagen dat je normaal moet functioneren (werken) dan gaat de dag sneller om omdat je bezig bent. En heb let door je bezigheden minder "honger gevoel"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessant vraagstuk van @Zanshin.

 

Ik zou nog een stapje verder willen gaan dan het 'overeind blijven'. Immers je moet kunnen blijven werken en verbeteringen in je huidige positie kunnen aanbrengen. Elke vorm van extra energie om jezelf en je omgeving'sneller' uit een lastige situatie te bevrijden is mooi meegenomen. Tijdelijk op rantsoen is al een gigantische klapper op je psyche en het komt het moraal niet ten goede. Onderlinge irritaties/onvrede slurpen overigens ook veel energie.

 

Ik houd de 2.500 calorieeën per dag aan met een optie tot 1.000 calorieeën daarbovenop voor 4 dagen extra. Dit in verband als men moet 'doorwerken' en dus wakker moet blijven.

 

Naast de minimale intake adviseer ik ook om te slapen waar en wanneer je maar kan. Elke vorm van rust komt je psyche ten goede en je verbrandt maar een fractie. Het is bovendien een hele 'natuurlijke' methode die je overal te pas en te onpas kan uitvoeren :p!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...