Pagina 2 van de 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 53
    In overleg met hogere entiteiten
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Ik ga de slotgracht vast vullen en wat krokodillen bestellen. De ophaalbrug doe ik alvast omhoog behalve voor die vent van DHL die de krokodillen komt brengen. Verdere checklist:

* mijnenveld - check
    * boobytraps - check
    * Electric fence Š la Jurassic Park - check
    * bordje in tuin met pas op Ebola - check
    * generator voor de DVD speler en TV en 4000 films om de tijd te doden - check
    keyserpreppersuze@gmail.com

tom666
    Guest
    Als uw buurvrouw ebola heeft is het al te laat....
    Als je nu nog een jerrycan moet gaan tanken ???? je bent toch prepper ??
    Als je nu nog beetje eten moet gaan halen????

Je kan misschien nog maar net bezig zijn maar het is de bedoeling dat je NU zaken op orde brengt en niet als de pleuris uitbreekt want dan is het te laat....

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Het virus zal niet door muren heen trekken toch? Waarom ben je te laat als je buren het hebben dan? Als je nog steeds bug in zit.. niets aan de hand lijkt mij.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jun 2014
    Als je dan nog steeds in bug in zit misschien niet nee. Maar als je dan pas voor een bug in gaat, dan zou de kans kunnen bestaan dat je te laat bent. Al helemaal als je dan nog last-minute dingen wil gaan preppen.

Adventurer
    Ingeschreven
    Mar 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loreen Bekijk Berichten
    Als je dan nog steeds in bug in zit misschien niet nee. Maar als je dan pas voor een bug in gaat, dan zou de kans kunnen bestaan dat je te laat bent. Al helemaal als je dan nog last-minute dingen wil gaan preppen.
    Ik ben het helemaal met je eens dat de laatste preps eigenlijk nu al gedaan moeten worden en die laatste paar dingen komen er ook.
    Maar wanneer moet je nu kiezen voor een bug in?

Om nu al de deuren te sluiten is waarschijnlijk te vroeg.
    Uit voorzorg gaan we nu niet meer naar plaatsen waar veel mensen samenkomen (concerten, bioscoop, treinstation, luchthaven etc).
    Maar wanneer is het wel verstandig om binnen te blijven?
    * You don't need eyes to see, you need vision *

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jun 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roodhaar Bekijk Berichten
    Ik ben het helemaal met je eens dat de laatste preps eigenlijk nu al gedaan moeten worden en die laatste paar dingen komen er ook.
    Maar wanneer moet je nu kiezen voor een bug in?
    Begrijp me niet verkeerd, ik heb echt geen flauw idee.
    Voor nu vind ik het zelf iig ook nog te vroeg, maar wanneer dan wel? Voor mezelf heb ik nog geen harde grens gesteld.

Adventurer
    Ingeschreven
    Aug 2014
    Ik kan zelf ook niet zomaar een bug-in houden, want ik moet ook nog naar school. Als ik besluit thuis te blijven komt de schoolinspectie langs en me ouders die sturen me toch meteen naar school. Het lijkt me een heel moeilijk om een goed moment te kiezen om niet meer naar buiten te gaan...
    Waarschijnlijk ga ik me ziek melden van school als er in onze provincie meerdere mensen besmet zijn, hoewel dat dan ook weer te laat kan zijn...
    We're so happy, even though we're smiling out of fear

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Aug 2014
    Ik heb eigenlijk nog een iets prangendere vraag.

Heeft een bug-in wel zin als bvb je buren ziek zijn, en 1 of andere openbare werknemer het doodleuk omzet in een fijne aerosol mist met een hogedrukspuit?
    ben je nog wel iets met je moestuintje? etc...

je prepjes, een paar pakken enz.. die zijn toch maar voor eenmalig gebruik? hoeveel heb je er dan?

tom666
    Guest
    Tja...in de landen met veel ebola geld ook de avondklok...
    Ebola is niet airborne..
    Contact , zweet speeksel ed zijn wel gevaarlijk...
    Preps op voorhand -------------zeker doen.
    Ik mijd nu al plaatsen met veel volk.
    Een aanslag is nakend en wil er liever niet bij zijn..thuis is het trouwens gezelliger.

Neem 50 liter of 100 liter diesel op stock ook...
    Bij pleuris zal de storm naar de pomp groot zijn.

Basic voedsel preppen..bonen ed..voedzame voeding.
    Compleet je wegsteken lukt niet...compleet bug in gaan lijkt me onmogelijk....toch niet voor lange tijd...we wonen nu eenmaal in dichtbevolkt gebied.
    Velen zullen willen vluchten naar landelijke contreien dus daar blijft het ook niet veilig..

Maar we hopen dat de regeringen nu echt wakker worden..en juiste maatregelen gaan treffen.

Het is niet simpel he..dagelijks is er internationaal transport enz enz..dit stilleggen legt de economie compleet plat wat dan andere miserie gaat veroorzaken.
    Het is echt helemaal niet zo simpel als zwart en wit.
    Complete bug in???ok tot je ziek wordt of iets breekt of weet ik veel...

Het blijft zeker een heel erg delicate zaak.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fragalot Bekijk Berichten
    Ik heb eigenlijk nog een iets prangendere vraag.

je prepjes, een paar pakken enz.. die zijn toch maar voor eenmalig gebruik? hoeveel heb je er dan?
    Da's voor mij ook een prangende vraag. Hoeveel beschermende kleding heb je nodig om een bug in veilig uit te zitten. In feite niks natuurlijk. Als je binnen kan blijven tot het virus weer weg is. Daarna zul je wel het een en ander nodig hebben om veilig naar buiten te kunnen. Pakken zijn inderdaad voor eenmalig gebruik, dus iedere keer naar buiten kost je een pak. Ik heb nu 20 overalls liggen. Wellicht kan ik er nog eens 20 bij kopen op hele korte termijn en dat is het dan wel vrees ik. Daar zal ik het mee moeten doen. Pakken alleen is niet voldoende. Mondkapjes, gezichtsscherm, handschoenen.

Even kort wat ik nu ongeveer heb liggen:
    20 pakken
    50 isolatieschorten
    125 paar handschoenen
    150 FFP3 mondkapjes
    100 chirurgische maskers
    900 chloortabletten

Daar zit nog niet een goede balans in als ik het zo lees. De handschoenen moeten verdubbeld worden. Als ik dan het aantal pakken weet uit te breiden naar 100 dan heb ik in ieder geval 100 complete sets liggen. Daar moet ik het wel even mee redden denk ik.

Ik ga nog niet voor een bug-in. Eerder een bug-out naar dunner bevolkt gebied. Alleen als het niet anders kan sluit ik me binnen op.
    It is I, Gerbewoner! The man with a thousand faces - every one the same.

Vergelijkbare onderwerpen

1. Ebola Virus
    Door Charlie in forum EpidemieŽn/PandemieŽn
    Reacties: 2530
    Laatste Bericht: 24-11-15, 18:34
  2. Ook Nederlanders met Ebola besmet?
    Door nanna in forum EpidemieŽn/PandemieŽn
    Reacties: 184
    Laatste Bericht: 25-11-14, 20:59
  3. Scenario: After EBOLA
    Door luna1988 in forum EpidemieŽn/PandemieŽn
    Reacties: 40