Ga naar inhoud
GENEGEERD

Mijn Epidemie-EDC


Aanbevolen berichten

Ik heb het al eerder verteld dat ik een Epidemie-EDC zou gaan samenstellen in verband met de Ebola uitbraak in Afrika en de besmettingen die nu al gemeld worden in andere landen. Natuurlijk is dit setje niet alleen voor Ebola, maar ook voor andere ziektes te gebruiken.

 

De Epidemie-EDC is samengesteld uit de volgende artikelen:

 

- EHBO tasje (een klein EHBO tasje die ik niet meer gebruikte).

- 2x FFP3 Gezicht maskers.

- 2x Latex handschoenen (2 paar wel te verstaan).

- 4x Bioguard Desinfectie doekjes.

- 1x Medic Desinfectie spray.

- 1x Oogspoeling 20 Ml.

 

[ATTACH=CONFIG]13587[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]13588[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]13589[/ATTACH]

 

Als iemand verbeteringspunten heeft dan hoor ik ze graag.

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Ik heb het al eerder verteld dat ik een Epidemie-EDC zou gaan samenstellen in verband met de Ebola uitbraak in Afrika en de besmettingen die nu al gemeld worden in andere landen. Natuurlijk is dit setje niet alleen voor Ebola, maar ook voor andere ziektes te gebruiken.

 

De Epidemie-EDC is samengesteld uit de volgende artikelen:

 

- EHBO tasje (een klein EHBO tasje die ik niet meer gebruikte).

- 2x FFP3 Gezicht maskers.

- 2x Latex handschoenen (2 paar wel te verstaan).

- 4x Bioguard Desinfectie doekjes.

- 1x Medic Desinfectie spray.

- 1x Oogspoeling 20 Ml.

 

[ATTACH=CONFIG]13587[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]13588[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]13589[/ATTACH]

 

Als iemand verbeteringspunten heeft dan hoor ik ze graag.

 

Spatbrilletje of zo'n kleine zwembril. Die laatste beslaat niet door de lekkage van adem langs je masker en breekt ook niet zo snel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben zelf al een bril drager dus de kans dat er iets in mijn ogen komt is al klein, der halve heb ik ook oog spoeling erin gedaan , just in case. Er zijn wel van die tandartsmaskers met een spatschermpje erop, maar ik wist niet of die dingen wel FFP2 of FFP3 waren.

 

Ik ben zelf niet allergisch voor latex, dus nitrile is voor mij niet noodzakelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 maanden later...

Ik heb nu ook een epidemie kit gemaakt:

Hij zit in een kleine doos van 3 liter. De bovenste laag is ontsmetting:

DSCN9592.jpg.e4858a511b58750a0ab567ec1ee4ad40.jpg

Een flesje alcohol en alcoholdoekjes voor oppervlaktes.

De onderste laag is bescherming

DSCN9596.jpg.d6c86f40f8d04e588e51df5acf6a0708.jpg

Een overall en een gelaatscherm (zelf gemaakt)

DSCN9599.jpg.32908e7e7a21ecf85fecba533d3ba94e.jpg

Adembescherming, 3 mondkapjes.

DSCN9600.jpg.93a9fb803c0c8c58630a729753230969.jpg

Afdeling handschoenen: een doos met 100 nitril handschoenen van EN 374-2, een doosje latex handschoenen en twee paar gele latex afwashandschoenen.

DSCN9604.jpg.3e2131a0af2e2b5808f7a30f092d25db.jpg

Zo zie ik er uit in de volledige uitrusting.

 

Een tweede post volgt nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er hoort ook een EDC bij:

DSCN9602.jpg.c0e7f1627a7358b813781bc0751ddfa5.jpg

DSCN9603.jpg.8294f4296cd32f04f20c873a2e0ed4b2.jpg

 

Daarin zit:

-twee paar nitril handschoenen

-Twee gewone mondkapjes

-Twee FFP2 mondkapjes

-Twee spatbrillen

-Twee flesjes alcogel

-Alcohol doekjes

 

Op korte termijn komt nog in de kit:

-Flessen bleekwater

-Goede overalls (Microgard 2300)

-Gelaatsschermen

-Plastic zeilen voor een isolatiekamer

-Een hogedrukreiniger met een tank om de rug

 

Op lange termijn:

-Volgelaatsmaskers

 

Zo, dat was het.

Iemand nog tips, suggesties of wijze raad?

Mis ik nog iets?

Laat het weten

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn epidemie spul bestaat uit een doosje nitrils, een doosje ffp3 maskers, 2 veiligheidsbrillen voor brildragers en 27 grote rollen duct tape op het ogenblik. Dus deuren dicht, zoveel mogelijk alles afplakken (wel zorgen voor wat ventilatie natuurlijk zodat ik de moord niet stik). Voer en water zat in huis dus ik sluit mezelf in zo'n geval gewoon op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ehm, HOE ventileer je dan met je ramen en deuren dicht?
Er is een ventilatie systeem in de flat. Zolang er stroom is werkt dat. Heb er nu kranten in zitten want ik houd niet van die tocht de hele dag en soms trek ik gewoon de stekker eruit. Maar dat zou kunnen werken. Doe ik er een filter in (stofzuigfilter oid). Bij geen stroom moet er dan maar een klein bovenraampje op een kiertje staan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is een ventilatie systeem in de flat. Zolang er stroom is werkt dat. Heb er nu kranten in zitten want ik houd niet van die tocht de hele dag en soms trek ik gewoon de stekker eruit. Maar dat zou kunnen werken. Doe ik er een filter in (stofzuigfilter oid). Bij geen stroom moet er dan maar een klein bovenraampje op een kiertje staan.
Ja, dat dacht ik al..dat is hetzelfde ventilatiesysteem waarvan wordt aanbevolen uit te zetten als er buiten wat in de lucht zit.

 

Sluit ramen en deuren

 

Bij een ramp of zwaar ongeval kunnen gevaarlijke stoffen in de lucht komen. U beschermt zich door te schuilen in een woning of gebouw.

Sluit ramen, deuren en andere openingen in uw woning. Denk ook aan tussendeuren, roosters, ontluchtingskokers en schuiven.

Ga in iedere ruimte na waar buitenlucht naar binnen komt en sluit die openingen af.

Zet als dit mogelijk is de mechanische ventilatie uit (de stekker zit vaak in de meterkast) of zet het systeem op de laagste stand.

Plak de afvoer van ventilatie en openingen af (met kranten of plastic).

 

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/veiligheid-en-terrorismebestrijding/vraag-en-antwoord/wat-moet-ik-doen-als-de-sirene-gaat

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 jaren later...
Op 8-10-2014 om 19:31, prepper053 zei:

Ik heb het al eerder verteld dat ik een Epidemie-EDC zou gaan samenstellen in verband met de Ebola uitbraak in Afrika en de besmettingen die nu al gemeld worden in andere landen. Natuurlijk is dit setje niet alleen voor Ebola, maar ook voor andere ziektes te gebruiken.

 

De Epidemie-EDC is samengesteld uit de volgende artikelen:

 

- EHBO tasje (een klein EHBO tasje die ik niet meer gebruikte).

- 2x FFP3 Gezicht maskers.

- 2x Latex handschoenen (2 paar wel te verstaan).

- 4x Bioguard Desinfectie doekjes.

- 1x Medic Desinfectie spray.

- 1x Oogspoeling 20 Ml.

 

[ATTACH=CONFIG]13587[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]13588[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]13589[/ATTACH]

 

Als iemand verbeteringspunten heeft dan hoor ik ze graag.

Ik wil graag mijn bevindingen van onze AGKI? Art.FMP2 FPP2 EN149:2001 €0121 mondneuskapjes vertellen tijden de nu heersende pandemie.

We hebben de hele tijd het zelfde kapje gebruikt, wij hebben het ervaren als een geweldig product,

 

 

Mondneuskapjes.thumb.JPG.3ec431d6710f8e89c0c0f91d77703157.JPG
 

waarom het heeft over de gehele periode, vrijwel alle geurtjes tegen gehouden, is zeer aangenaam  te dragen, sluit bijzonder goed aan, en lijkt wel onverwoestbaar, haast dagelijks word het gebruikt.

Het vertrouwen dat hij nog steeds goed werk, daar heb ik de volste vertrouwen in want hij haal dus vrijwel alle geutjes uit de lucht dan moet het ook wel goed beschermen tegen de virussen.

We hebben een week geleden ook in Bunde (DE) de FPP2 zonder actief koolfiltertje moeten kopen iedereen moest dit kapje gebruiken.

Maar deze is bij mij niet goed aan te sluiten, zit minder aangenaam laat we wel geurtjes door dus daar heb ik minder vertrouwen in dat het kapje die ik de hele tijd heb gebruikt.

 

De bandjes ga ik iets in nemen waar ze beschadig zijn door de klittenband van mijn jas, dan zit het weer steviger om mijn gezicht, ik ga geen nieuwe gebruiken zolang het goed de geurtjes weet tegen te houden.

De kapjes hadden we al een paar jaar in ons bezit.

 

EEN KLEIN KANT TEKENING, voor de rest een top product.

Wel zou ik het een hele verbetering vinden al het product in twee aparte appartementen verdeeld zou zijn, zodat je via de neus kan in ademen en via de mond het weer uit kan ademen.

Dan adem je frisse droge gefilterde lucht in, en in het andere appartement weer uit dat zou een hele vooruitgang zijn en de drager heeft het veel minder benauwd.

 

Tip baard dragers GEBRUIK JE VERSTAND het kapje doet vrijwel niets met een baard, je houd je zelf voor de gek, en je bent respectloos naar je mede mens toe.

En zorg voor een goed mondneus kapje, en draag het goed sluitend.

 

Schaamteloos.

Helemaal achterlijk mensen die het kapje onder de kin dragen, dat verwacht je meer van mensen met een hersenaandoening met alle respect voor deze slachtoffer, want die zijn beschadigt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Madeliefje zei:

Zijn mensen met een baard en mondkapje respectloos?!  Ik vind eerder je opmerking respectloos.

Maskers met een ventiel zijn ook respectloos naar anderen toe🙃

 

Ohja. Een FFP2 moet je na 8uur gebruik weggooien.

Ho ho dat willen we toch niet, ik heb er geen rekening mee gehouden dat iemand hier zich aan gesproken zou voelt sorry.

 

En ik dacht dat het mondneus kapje een actieve kool filter heeft en daar door nog beter beschermd ook naar anderen toe.

Ik schrijf je vaak aardige opbouwende en begrip volle berichtjes, dan gaan we toch niet zo met elkaar om.

 

En we kunnen elkaar ook nog via de PB een corrigerende berichtjes sturen, ik ben de beroerdste niet om dan iets te veranderen, ja het zat me wat hoog omdat mijn maatje uiterst kwetsbaar is, en niet in een ziekenhuis behandeld kan worden, heeft zelf een document op gesteld mocht ze op het IC komen dat ze *************, wat denk je wat dat met een partner doet, we hebben alleen elkaar al vele jaren leven we in een totale isolement.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Gamble zei:

Nee joh, niet doen!

Oké mijn raadsman @Gamble, Tja ik ben ook aardig wat uren per dag op het forum en gesel mij zelf als ik weg blijf.

Bedankt vriend, haha ik krijg er een warm gevoel door, tenslotte zijn jullie mijn virtuele vrienden, ha familie.

Wat aardig van je dit vergeet ik nooit meer.

 

Met een hele hartelijke groet,

Jullie,

@JJ&A

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, JJ&A zei:

Tip baard dragers GEBRUIK JE VERSTAND het kapje doet vrijwel niets met een baard, je houd je zelf voor de gek, en je bent respectloos naar je mede mens toe.

En zorg voor een goed mondneus kapje, en draag het goed sluitend.

 

Schaamteloos.

Helemaal achterlijk mensen die het kapje onder de kin dragen, dat verwacht je meer van mensen met een hersenaandoening met alle respect voor deze slachtoffer, want die zijn beschadigt.

 

Ik snap dat je in een lastige situatie zit, maar hier kan je andere mensen niet de schuld voor geven. 

 

Iedereen moet VERPLICHT MEDISCHE mondkapjes te dragen. Of je nou een baard hebt of niet zou vrijwel geen verschil moeten maken aangezien ze toch niet goed afsluiten, net zoals mondkapjes met een ventiel omdat je ongefilterde lucht uitblaast

 

 

aangepast door 652
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, 652 zei:

 

Ik snap dat je in een lastige situatie zit, maar hier kan je andere mensen niet de schuld voor geven. 

 

Iedereen moet VERPLICHT MEDISCHE mondkapjes te dragen. Of je nou een baard hebt of niet zou vrijwel geen verschil moeten maken aangezien ze toch niet goed afsluiten, net zoals mondkapjes met een ventiel omdat je ongefilterde lucht uitblaast

 

 

 

Ach ook stom van mij ik weer dat de goedkope mondneuskapjes niets voor stelt ze zijn een grof filter (als een vergiet) en sluiten niet goed af.

Sorry @Madeliefje ik had het niet zo moeten schrijven, soms word de boel je wat te veel, ben behoorlijk bang dat mijn maatje door het gedoe bij mij weg zou vallen en anders om dat zit zij er alleen voor.

We moeten maar heel collant met elkaar zijn jij hebt het misschien nog wel veel erger.

 

Tja we blijven allemaal mensen met de beste bedoelingen, en gaan nog wel eens de mist in.

 

Ook bedankt beste @652 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, JJ&A zei:

 

Ach ook stom van mij ik weer dat de goedkope mondneuskapjes niets voor stelt ze zijn een grof filter (als een vergiet) en sluiten niet goed af.

Sorry @Madeliefje ik had het niet zo moeten schrijven, soms word de boel je wat te veel, ben behoorlijk bang dat mijn maatje door het gedoe bij mij weg zou vallen en anders om dat zit zij er alleen voor.

We moeten maar heel collant met elkaar zijn jij hebt het misschien nog wel veel erger.

 

Tja we blijven allemaal mensen met de beste bedoelingen, en gaan nog wel eens de mist in.

 

Ook bedankt beste @652 

Ok vergeven en vergeten.

Wij ongevaccineerde zijn niet zo moeilijk 😊

Respect voor ieders keuze.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Madeliefje zei:

Ok vergeven en vergeten.

Wij ongevaccineerde zijn niet zo moeilijk 😊

Respect voor ieders keuze.

Heb jij toevallig een baard, haha je hoeft er geen antwoord op te geven.

We gaan nu naar de prik locatie voor de boosterprik bah dat dat moet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...