Pagina 9 van de 9 EersteEerste ... 789
Resultaten 81 tot 90 van de 90
    Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Petroman Bekijk Berichten
    Schitterende ideen allemaal maar er is maar 1 manier om besmetting te voorkomen.

Het ontsmetten van je pak is een ander verhaal en val onder het hoofdstuk > je bent besmet en dan ?

Wat ik nog mis is:
    met wie ga je ontsmetten ? Want je kan zelf die drukspuit niet bedienen > besmetting,
    waar laat je het afvalwater > besmet,
    waar laat je je pak > mogelijk nog besmet,
    waar ga je uberhaupt staan met je ontsmetten ?

Ik ben wat cynisch maar ik zie nog steeds dat het PAK en co. zorgt voor besmetting in het westen.

Ik ga voor het zwembad > lucht hangt vol met chloordamp, douches, zwemwater zit vol met chloor, kantine vol met eten ;-)
    Uiteraard wil je voorkomen dat je besmet raakt maar helaas bestaat er een kans dat het wel gebeurd. Dat is de hele essentie van preppen. Vooruitdenken en rekening houden met de dingen die kunnen gebeuren.

De drukspuit kun je zelf bedienen als je die vervolgens ook maar onder de sproeier houdt zodat deze weer ontsmet wordt. 100% veiligheid bereik je nooit maar het is beter dan helemaal niks doen.

Een besmet pak, op de juiste manier afgerold gaat in een dubbele vuilniszak die dichtgebonden wordt. Waar te staan met ontsmetten is een punt. Ik heb in ieder geval genoeg plastic zeilen liggen waar ik iets mee kan fabriceren. Wederom, niet perfect maar beter als niks.
    It is I, Gerbewoner! The man with a thousand faces - every one the same.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Jun 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FKAGB Bekijk Berichten
    Uiteraard wil je voorkomen dat je besmet raakt maar helaas bestaat er een kans dat het wel gebeurd. Dat is de hele essentie van preppen. Vooruitdenken en rekening houden met de dingen die kunnen gebeuren.

De drukspuit kun je zelf bedienen als je die vervolgens ook maar onder de sproeier houdt zodat deze weer ontsmet wordt. 100% veiligheid bereik je nooit maar het is beter dan helemaal niks doen.

Een besmet pak, op de juiste manier afgerold gaat in een dubbele vuilniszak die dichtgebonden wordt. Waar te staan met ontsmetten is een punt. Ik heb in ieder geval genoeg plastic zeilen liggen waar ik iets mee kan fabriceren. Wederom, niet perfect maar beter als niks.
    Klopt maar ik probeer even door te drukken:

Klopt maar dan heb je je pak nog niet aan !

Op het moment dat je een patient in je directe omgeving hebt kan je je pak aantrekken etc. als voorbehoedsmiddel. Maar dat is al bijna een gecontroleerde situatie. Jij weet waar de patient is ! En je verzorgt hem/haar. Er van uitgaande dat je niet in een hazmat suite boodschappen gaat doen.

Voorkomen is zorgen dat je die eerste besmetting niet in je directe omgeving krijgt. En dan nog hoor ik niemand over de patient kant. Waar laat je de zieke patient ?
    Groet,

Wim
    www.petromax.nl

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Klopt maar ik probeer even door te drukken:

Klopt maar dan heb je je pak nog niet aan !

Op het moment dat je een patient in je directe omgeving hebt kan je je pak aantrekken etc. als voorbehoedsmiddel. Maar dat is al bijna een gecontroleerde situatie. Jij weet waar de patient is ! En je verzorgt hem/haar. Er van uitgaande dat je niet in een hazmat suite boodschappen gaat doen.

Voorkomen is zorgen dat je die eerste besmetting niet in je directe omgeving krijgt. En dan nog hoor ik niemand over de patient kant. Waar laat je de zieke patient ?
    Als de situatie nijpend wordt ga ik mooi met mijn pakkie de supermarkt in als ik er echt moet zijn :-)

Waar je de zieke patiŽnt laat? Dat is misschien nog meer de reden van mijn voorraadje. Stel dat mijn naasten ziek worden en ik moet ze ergens heen brengen dan trek ik een pak aan. En ja, als ik dan al in de buurt was ben ik mogelijk ook al besmet maar wederom, ik probeer het risico zo klein mogelijk te maken.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Schitterende ideen allemaal maar er is maar 1 manier om besmetting te voorkomen.

Het ontsmetten van je pak is een ander verhaal en val onder het hoofdstuk > je bent besmet en dan ?

Wat ik nog mis is:
    met wie ga je ontsmetten ? Want je kan zelf die drukspuit niet bedienen > besmetting,
    waar laat je het afvalwater > besmet,
    waar laat je je pak > mogelijk nog besmet,
    waar ga je uberhaupt staan met je ontsmetten ?

Ik ben wat cynisch maar ik zie nog steeds dat het PAK en co. zorgt voor besmetting in het westen.

Ik ga voor het zwembad > lucht hangt vol met chloordamp, douches, zwemwater zit vol met chloor, kantine vol met eten ;-)
    Decontaminatie is een teamsport, kan je dus niet in je eentje, als je dit soort PBM gebruikt. Als twee hulpverleners in de "hotzone" zijn geweest heb je altijd weer een derde persoon nodig om te decontamineren, als je dit serieus neemt..

Kijk even hoe een ebola kliniek ik opgebouwd, In de basis geld dezelfde indeling voor alle biologische besmettingen. http://www.thinglink.com/scene/547759007457083392
    Laatst gewijzigd door rescue; 16-10-14 om 20:39.
    There is no bad weather only bad preparation, and by failing to prepare, you are preparing to fail.

Jr. prepper
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Ik kwam deze tegen. Er staat er bij dat ze niet steriel zijn. http://nitril-latex.nl/nitril-handsc...-stuks-p-2.htm
    Zijn deze de moeite waard om aan te schaffen? Of kan ik beter voor deze gaan ? http://www.faber-medical.nl/index.ph...d=1077&lang=NL

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rescue Bekijk Berichten
    Decontaminatie is een teamsport, kan je dus niet in je eentje, als je dit soort PBM gebruikt. Als twee hulpverleners in de "hotzone" zijn geweest heb je altijd weer een derde persoon nodig om te decontamineren, als je dit serieus neemt..

Kijk even hoe een ebola kliniek ik opgebouwd, In de basis geld dezelfde indeling voor alle biologische besmettingen. http://www.thinglink.com/scene/547759007457083392
    Dat vraagt dan eigenlijk weer om teamvorming mocht het los gaan.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chimera Bekijk Berichten
    Ik kwam deze tegen. Er staat er bij dat ze niet steriel zijn. http://nitril-latex.nl/nitril-handsc...-stuks-p-2.htm
    Zijn deze de moeite waard om aan te schaffen? Of kan ik beter voor deze gaan ? http://www.faber-medical.nl/index.ph...d=1077&lang=NL
    Ik zou gaan voor de nitril ongepoederd gaan.. Faber is niet duur in deze..
    There is no bad weather only bad preparation, and by failing to prepare, you are preparing to fail.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Dat vraagt dan eigenlijk weer om teamvorming mocht het los gaan.

Je beste prep, is investeren in thuisfront en een paar goede buddies, waarmee je samen oefent.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Ook de prepshop is door de voorraden van overals van microgard en chemgard heen..

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Vanmorgen was ik nog even bij een groothandel in Spijkenisse.Alles wat voldoet aan de en14126 classificatie is op. Naar verwachting moet het wel weer binnenkomen maar daar wordt direct een kanttekening bij geplaatst dat het momenteel erg onzeker is of er nog wat binnenkomt.

Vergelijkbare onderwerpen

1. Ebola!
    Door nanni149 in forum Survival Algemeen
    Reacties: 2
    Laatste Bericht: 23-09-14, 22:19
  2. Reacties: 7
    Laatste Bericht: 04-09-14, 16:50
  3. Hoe (en waarom) om zwangerschap te voorkomen tijdens en na de SHTF
    Door Tom in forum Gezondheid, medisch en verzorging
    Reacties: 57
    Laatste Bericht: 15-03-14, 06:57
  4. Herpes, voorkomen bj een SHTF (ziekte kan echt moelijk worden)
    Reacties: 11
    Laatste Bericht: 20-06-13, 11:00
  5. Scheurbuik voorkomen in een SHFT
    Reacties: 64
    Laatste Bericht: 12-05-13, 21:15

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten