Ga naar inhoud
GENEGEERD

Selco, omgaan met dood, overleven tijdens SHTF


Preppie

Aanbevolen berichten

Hier de nieuwste informatie van Selco:

 

Of course as survivalist main goal is to survive. If you do it right you

will still see many people around you dying once SHTF.

 

Today I write about reality of death and dying and how you can better

handle it.

 

http://shtfschool.com/basic-survival...lity-of-death/

 

Wij bespreken dit onderwerp onderling wel eens. o.a. ook: stel je voor dat een van ons niet meer verder kan tijdens bv een vlucht situatie. Erbij blijven? flesje water geven en verder gaan? genade schot? (dat laatste voor ons watjes, die nu nog geen dier zouden kunnen doden (nou ja....... op een nachtrust verstorende mug na dan) en verder geen wapens hebben.....)

Ja, hoe zou je reageren en handelen....? Of er mee omgaan wanneer iemand wegvalt? We hebben het nooit meegemaakt en dus geen idee. Maar we zien het erover praten en er over na denken, als onderdeel van preppen/overleven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast lonely wolf

Ik heb deze post nu al tien maal herschreven omdat ik niet egoïstisch wil overkomen, maar ik heb hier vaak en lang over nagedacht.

Ik en mijn vrouw zijn al niet de jongste meer, ikzelf ben nog vrij fit en mankeer niets, al jaren niet naar een arts geweest geen medicijnen nodig, altijd aan sport gedaan.

Mijn vrouw daarin tegen, heeft reuma en astma, kan niet ver lopen en zeker niet sjouwen. In een SHTF met een onbekende afloop zou de voorraad, die ik heb, niet eeuwig in onze behoefte kunnen voorzien.

Dan probeer ik natuurlijk om samen weg te komen met een BOV (auto/motor) maar wanneer dit niet mogelijk is en te voet zou moeten, zal dit niet lukken. Achterlaten is, hoe moeilijk ook, de enigste optie voor mij om te overleven.

Wel zou ik dan proberen terug te komen of via een netwerk met medicatie en of voedsel hulp proberen te regelen.

Achterlaten dus, ik heb al veel familie verloren, ouders en zusters, vrienden en weet dus wat het is om een dierbare (dus ook trouwe viervoeters die ik zelf euthanaseerde) te verliezen, Wild vreemde mensen die na mij reanimatie pogingen het niet redden, maar mijn leven gaat door tot dat ik zelf aan de beurt ben.( nee, ik ben geen arts, verpleger of slager!)

Dit klinkt misschien hard, maar in deze tijd van kop schoppers, ISIS aanhangers die onthoofden of kinderen die andere kinderen neersteken of bom aanslagen plegen zijn deze mensen nog harder!

Wat ik zeggen wil is dat de overlevings drang van mij vrij sterk ontwikkeld is, een kwestie van (gedachte) op nul verstand op 10 en er alles aan doen om een SHTF te kunnen overleven.

Daarna kan het proces van verwerking (verlies, acceptatie) pas beginnen.

Natuurlijk zal ieder mens zijn reden handelen en grenzen anders zijn, maar bovenstaande is voor mij acceptabel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast lonely wolf
@lonely wolf: is de kern die ik proef iets als: juist in SHTF moet er meer rationeel woren omgegaan met verliezen?

Niet dat je geen mens meer kunt zijn maar de balans verschuift richting een gebied waar niet iedereen zich lekker bij voelt of zelfs al mee bezig heeft gehouden...

 

 

 

 

Ik begrijp best dat dit een zeer gevoelig onderwerp is, en veel mensen zullen het onderwerp mijden, maar het zal in een echte SHTF situatie wel degelijk aan de orde komen, dus ik steek m'n kop niet in het zand!

Ik ben tenslotte een prepper om te overleven!

 

In een situatie van een SHTF is de enigste mogelijkheid om zelf te overleven is rationeel denken, dat weet je van naturen! Dat zou kunnen betekenen: je aan sluiten bij een groep. Echter je aansluiten bij een groep bejaarden die met rollators zich voortbewegen geeft geen grote overlevingskans, dat weet je zelf ook.

Daar in tegen zijn er mensen die juist wel om deze groep geven en daarvoor willen zorgen, met alle risico's en gevolgen van dien. Dat is heel persoonlijk en niets op tegen, zelf bewonderens waardig, maar ik zou het niet kunnen!

 

(edit)

Zoals ik al zij : Ik heb hier vaak en lang over nagedacht!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er een SHTF situatie zich zou voordoen en ik zou moeten vluchten dan vlucht ik met mijn gezin. En mocht er onderweg iets gebeuren waardoor je te maken krijgt met een verlies dan ligt het eraan wie ik verlies. Als mijn vrouwtje door omstandigeden komt te overlijden dan zou ik dat heel erg vinden wij zijn 4 handen op 1 buik en doen bijna alles samen maar ik zal door moeten voor mijn kinderen. Me koters zijn nog niet oud genoeg om zelf te kunnen overleven dus voor hun doe ik het op dat moment maar ik zal er verschrikkelijk veel moeite mee hebben om hasr achter te laten.

 

Mochten mijn kinderen komen te overlijden (ik moet er echt niet aandenken) dan denk ik dat het voor mij en mijn vrouw niet meer hoeft die 2 koters zijn de reden van ons bestaan en we zouden echt niet zonder hun kunnen. Mocht er 1 van de 2 komen te overlijden dan zullen wij door moeten voor de ander.

 

Maar laat ik hopen dat dit nooit zal gebeuren.

 

Greetz

Peter

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er een SHTF situatie zich zou voordoen en ik zou moeten vluchten dan vlucht ik met mijn gezin. En mocht er onderweg iets gebeuren waardoor je te maken krijgt met een verlies dan ligt het eraan wie ik verlies. Als mijn vrouwtje door omstandigeden komt te overlijden dan zou ik dat heel erg vinden wij zijn 4 handen op 1 buik en doen bijna alles samen maar ik zal door moeten voor mijn kinderen. Me koters zijn nog niet oud genoeg om zelf te kunnen overleven dus voor hun doe ik het op dat moment maar ik zal er verschrikkelijk veel moeite mee hebben om hasr achter te laten.

 

Mochten mijn kinderen komen te overlijden (ik moet er echt niet aandenken) dan denk ik dat het voor mij en mijn vrouw niet meer hoeft die 2 koters zijn de reden van ons bestaan en we zouden echt niet zonder hun kunnen. Mocht er 1 van de 2 komen te overlijden dan zullen wij door moeten voor de ander.

 

Maar laat ik hopen dat dit nooit zal gebeuren.

 

Greetz

Peter

 

Peter ik sluit me volledig bij jou aan!

Op dat gebied ben ik een softie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast lonely wolf
Als er een SHTF situatie zich zou voordoen en ik zou moeten vluchten dan vlucht ik met mijn gezin. En mocht er onderweg iets gebeuren waardoor je te maken krijgt met een verlies dan ligt het eraan wie ik verlies. Als mijn vrouwtje door omstandigeden komt te overlijden dan zou ik dat heel erg vinden wij zijn 4 handen op 1 buik en doen bijna alles samen maar ik zal door moeten voor mijn kinderen. Me koters zijn nog niet oud genoeg om zelf te kunnen overleven dus voor hun doe ik het op dat moment maar ik zal er verschrikkelijk veel moeite mee hebben om hasr achter te laten.

 

Mochten mijn kinderen komen te overlijden (ik moet er echt niet aandenken) dan denk ik dat het voor mij en mijn vrouw niet meer hoeft die 2 koters zijn de reden van ons bestaan en we zouden echt niet zonder hun kunnen. Mocht er 1 van de 2 komen te overlijden dan zullen wij door moeten voor de ander.

 

Maar laat ik hopen dat dit nooit zal gebeuren.

 

Greetz

Peter

 

Toen ik nog jonger was en mijn kinderen nog bij mij waren had ik het zelfde gedachtegoed als jij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lastig onderwerp inderdaad maar wel iets om over na te denken.

 

Nu is dit wel het meest extreme scenario maar ik denk dat een lichtere vorm hier ook wel bespreekbaar is. Iemand verwonden opdat je een doorbraak kan forceren omdat er achter die persoon je kans voor survival ligt. Ik verwacht dat dan eerder bij urban survival maar het lijkt mij een reëel scenario.

 

Zulke situaties kunnen al vrij snel gebeuren als supermarkten bijvoorbeeld niet worden bevoorraad voor een maand. Of wanneer de grootste havens en vliegvelden compleet op slot gaan.

 

Leuk is het niet, maar de natuur heeft schijt aan wat wij als mensen of als groep in de maatschappij moreel of immoreel vinden.

 

Ikzelf zou het eerder met onderhandelen proberen. Als de omgeving echt zo bar slecht is dan kun je elke set handen en hersenen gebruiken en omdat je min of meer eenzelfde doel voor ogen hebt is elkaar tot vijand maken het slechtste plan wat je kan doen. Mocht de onderhandeling mislukken kun je altijd nog op de fysieke aanpak afstappen.

 

Een klein detail. Dit geldt niet voor Amerikanen, Russen (of mensen uit de Sovjet Unie zone) en mensen uit Latijns Amerika. Die beantwoorden onderhandelingen al direct met een 'fysieke' aanpak in mijn ogen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast lonely wolf
Lastig onderwerp inderdaad maar wel iets om over na te denken.

 

Nu is dit wel het meest extreme scenario maar ik denk dat een lichtere vorm hier ook wel bespreekbaar is. Iemand verwonden opdat je een doorbraak kan forceren omdat er achter die persoon je kans voor survival ligt. Ik verwacht dat dan eerder bij urban survival maar het lijkt mij een reëel scenario.

 

.

 

Je schakelt de aanvaller, agressor uit (vrijwel geluisdsloos) zonder hem verder te verwonden!

 

mod : Forumregels wapens. Post aangepast.

 

(edit)

Sorry mod, niet aan gedacht laat ik het dan flitslamcondensator noemen. :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lastig onderwerp inderdaad maar wel iets om over na te denken.

 

Nu is dit wel het meest extreme scenario maar ik denk dat een lichtere vorm hier ook wel bespreekbaar is. Iemand verwonden opdat je een doorbraak kan forceren omdat er achter die persoon je kans voor survival ligt. Ik verwacht dat dan eerder bij urban survival maar het lijkt mij een reëel scenario.

 

Zulke situaties kunnen al vrij snel gebeuren als supermarkten bijvoorbeeld niet worden bevoorraad voor een maand. Of wanneer de grootste havens en vliegvelden compleet op slot gaan.

 

Leuk is het niet, maar de natuur heeft schijt aan wat wij als mensen of als groep in de maatschappij moreel of immoreel vinden.

 

Ikzelf zou het eerder met onderhandelen proberen. Als de omgeving echt zo bar slecht is dan kun je elke set handen en hersenen gebruiken en omdat je min of meer eenzelfde doel voor ogen hebt is elkaar tot vijand maken het slechtste plan wat je kan doen. Mocht de onderhandeling mislukken kun je altijd nog op de fysieke aanpak afstappen.

 

Een klein detail. Dit geldt niet voor Amerikanen, Russen (of mensen uit de Sovjet Unie zone) en mensen uit Latijns Amerika. Die beantwoorden onderhandelingen al direct met een 'fysieke' aanpak in mijn ogen.

 

Zou je een toelichting kunnen geven op je laatste alinea?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@lonely wolf als ik het goed begrijp heb je het in je eerste post over je vrouw achterlaten om zelf te kunnen overleven en medicatie/voedsel voor je vrouw zien te krijgen. Dit dus als de motor/auto niet meer goed is.

Je zei zelf dat je nog een redelijke conditie hebt, tenminste, dat je nog vrij fit bent. Ooit nagedacht om ergens een goedkope rolstoel te kopen en die in zo'n situatie te gebruiken? Of een fiets met een laadbak achterop ( die of course comfortabel genoeg is gemaakt)? Zijn zomaar wat ideeën hoor. Familielid hier heeft ook zware reuma, ben van plan om haar dan gewoon via een rolstoel te transporteren. Of zo'n strandrolstoel met dikke banden, kan je meteen off road haha.

Daarnaast kan je ook meteen je BoB aan de rolstoel hangen, dan valt dat gewicht van je schouders af ( letterlijk). Denk zelf dat je het langer volhoudt om zoiets voort te duwen dan met een (redelijk zwaar) gewicht op je schouders een lange afstand te lopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een klein detail. Dit geldt niet voor Amerikanen, Russen (of mensen uit de Sovjet Unie zone) en mensen uit Latijns Amerika. Die beantwoorden onderhandelingen al direct met een 'fysieke' aanpak in mijn ogen.

 

Volgens mij heb jij een beetje teveel naar de televisie zitten kijken.. Ken genoeg mensen uit die regio's die geen vlieg kwaad zullen doen, en zeker niet directe fysieke aanpak hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij heb jij een beetje teveel naar de televisie zitten kijken.. Ken genoeg mensen uit die regio's die geen vlieg kwaad zullen doen, en zeker niet directe fysieke aanpak hebben.

 

Volgens mij doe jij een aanname die je helemaal niet kan bewijzen. Ik ken ook mensen uit die regio's en toch blijf ik erbij dat die cultuur sneller voor een 'agressieve' aanpak kiest in vergelijking met andere culturen. Dit te meer opdat er ook weinig alternatieven zijn. Hier hebben we bijv. voedselbanken en kledingbanken (te gek voor woorden maar oke), dat zul je in die culturen ook nodig hebben, de vraag is: hoe verkrijg je die?

 

@Changing the mindset, hierbij doel ik vooral op zogeheten 'grote' beschavingen. Gebieden die cultureel met elkaar verbonden zijn en/of elkaars manier van werken kunnen luchten/waarderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast lonely wolf
@lonely wolf als ik het goed begrijp heb je het in je eerste post over je vrouw achterlaten om zelf te kunnen overleven en medicatie/voedsel voor je vrouw zien te krijgen. Dit dus als de motor/auto niet meer goed is.

Je zei zelf dat je nog een redelijke conditie hebt, tenminste, dat je nog vrij fit bent. Ooit nagedacht om ergens een goedkope rolstoel te kopen en die in zo'n situatie te gebruiken? Of een fiets met een laadbak achterop ( die of course comfortabel genoeg is gemaakt)? Zijn zomaar wat ideeën hoor. Familielid hier heeft ook zware reuma, ben van plan om haar dan gewoon via een rolstoel te transporteren. Of zo'n strandrolstoel met dikke banden, kan je meteen off road haha.

Daarnaast kan je ook meteen je BoB aan de rolstoel hangen, dan valt dat gewicht van je schouders af ( letterlijk). Denk zelf dat je het langer volhoudt om zoiets voort te duwen dan met een (redelijk zwaar) gewicht op je schouders een lange afstand te lopen.

 

Travel light and fast.........Duw maar eens een rolstoel een weiland door.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er problemen ontstaan is mijn eerste zorg het "binnen halen" van m'n beide zoons, vrouwen en kleindochter, alsmede onze nog levende maar erg bejaarde moeders.

We hebben gelukkig de ruimte op onze boerderij en er is rekening gehouden met al deze extra monden. Als het zwaar wordt valt te verwachten dat zeker mijn eigen moeder het erg moeilijk zal krijgen, te broos om nog veel aan te kunnen.

Dat is iets om rekening mee te houden, maar geen reden om niet te proberen haar naar ons huis te krijgen. Als gewoonlijk zullen het de heel ouden en de heel jongen het het zwaarst krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Travel light and fast.........Duw maar eens een rolstoel een weiland door.

Daarom zeg ik, wie weet kan je wel een strandrolstoel ergens goedkoop krijgen. Die krengen kan je door de bagger en zacht zand duwen en daar gebeurd niks mee. Moet je inderdaad gelijk geven op normale rolstoelen hoor, dat is geen doen. Probeer gewoon mee te denken zodat je misschien wel niemand hoeft achter te laten :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij doe jij een aanname die je helemaal niet kan bewijzen. Ik ken ook mensen uit die regio's en toch blijf ik erbij dat die cultuur sneller voor een 'agressieve' aanpak kiest in vergelijking met andere culturen.

 

ik wil niet veel zeggen hoor maar volgens mij bent u nu hierbij ook aannames aan het maken die u niet kunt bewijzen want gedrag is maar tot op zekere hoogte te voorspellen op basis van stereotypen. inderdaad stereotypen dus dat betekent dat een publieke opinie bijna altijd is gebaseerd op de paar uitschieters in een bepaalde groep. En ook voordat zo'n situatie zich echt voor zou doen kun je NOOIT maar dan ook echt NOOIT met zekerheid zeggen dat IEDEREEN van een bepaalde groep op juist die wijze zou reageren.

 

Misschien zijn zij dan wel degenen die zich verenigen tegen dezelfde vijand en dat wij juist meteen aggresief beginnen te worden en al ons moraal laten schieten, we weten het niet jongens! en ondanks al het werk dat ik in mijn voorbereidingen heb zitten hoop ik dat we er met zijn allen ook nooit achter hoeven te komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij doe jij een aanname die je helemaal niet kan bewijzen. Ik ken ook mensen uit die regio's en toch blijf ik erbij dat die cultuur sneller voor een 'agressieve' aanpak kiest in vergelijking met andere culturen. Dit te meer opdat er ook weinig alternatieven zijn. Hier hebben we bijv. voedselbanken en kledingbanken (te gek voor woorden maar oke), dat zul je in die culturen ook nodig hebben, de vraag is: hoe verkrijg je die?

 

@Changing the mindset, hierbij doel ik vooral op zogeheten 'grote' beschavingen. Gebieden die cultureel met elkaar verbonden zijn en/of elkaars manier van werken kunnen luchten/waarderen.

 

 

Misschien begrijp ik het hier compleet verkeerd.. Ik maak aannames die ik niet kan bewijzen maar jij zegt dat er hele culturen en gebieden zijn die veel agressiever handelen dan wij?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik wil niet veel zeggen hoor maar volgens mij bent u nu hierbij ook aannames aan het maken die u niet kunt bewijzen want gedrag is maar tot op zekere hoogte te voorspellen op basis van stereotypen. inderdaad stereotypen dus dat betekent dat een publieke opinie bijna altijd is gebaseerd op de paar uitschieters in een bepaalde groep. En ook voordat zo'n situatie zich echt voor zou doen kun je NOOIT maar dan ook echt NOOIT met zekerheid zeggen dat IEDEREEN van een bepaalde groep op juist die wijze zou reageren.

 

Misschien zijn zij dan wel degenen die zich verenigen tegen dezelfde vijand en dat wij juist meteen aggresief beginnen te worden en al ons moraal laten schieten, we weten het niet jongens! en ondanks al het werk dat ik in mijn voorbereidingen heb zitten hoop ik dat we er met zijn allen ook nooit achter hoeven te komen.

 

Och och, ik word gepakt op dat ene typfoutje. Moet ik het nou echt zo duidelijk specificeren na twee berichten van de 'ik vind'. Had ik 'en toch bliijf ik erbij' in 'en toch vind ik dat bij mijn standpunt dat blijf dat....'

 

Tuurlijk kun je niemand over ÉÉN kam scheren. Ik vind dat mijn hele intentie van die opmerking compleet uit zijn verband is gerukt en een kant op is gegaan waar iedereen die mij nu al een tijdje kent zou zeggen: 'Maar nee, zo kan Range het toch niet bedoelen?' en inderdaad zo bedoel ik het ook niet!

 

Het detail is er puur opdat ik meer op mijn hoede ben. Waarom? Omdat ik van aardig dichtbij meemaak dat het snel 'allerdaags' is voor deze grote culturen om harde fysieke handelingen toe te passen. Maakt dat iedereen zo? NEE! Ben ik vanwege deze mening in mijn achterhoofd meer op mijn hoede voor zulke culturen? JA!

 

Ik heb een zware dag gehad, cut me a break will you?

 

Misschien begrijp ik het hier compleet verkeerd.. Ik maak aannames die ik niet kan bewijzen maar jij zegt dat er hele culturen en gebieden zijn die veel agressiever handelen dan wij?

 

Daar ben ik behoorlijk van overtuigd. Immers vind ik op elkaar schieten of in elkaar rammen al bij voorbaat 'agressiever' dan boos zijn en naar elkaar schelden. Beiden is niet goed en beiden kunnen pijn doen, maar als ik word uitgescholden sterf ik niet in tegenstelling als er op mij geschoten zou worden. Dát miniscule verschil/detail/nuance/weet ik veel wat je niet ziet/begrijpt is voor mij hetgeen waarom ik meer op mijn hoede ben voor zulke culturen dan hen.

 

Je kan het ook omdraaien, ik ben niet getraind om op deze manier van 'onderhandelen' om te gaan. Stel je eens, ga je tegen elkaar schelden trekt één van hen opeens een wapen, lul je daar dan maar eens uit. Ik zeg niet dat iedereen in die cultuur het doet maar het is toch een aanzienlijk deel.

 

Iets met 'reputatie' en die gaat echt wel een stukje verder dan wat ik 'eventjes' op tv zag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast lonely wolf
Daarom zeg ik, wie weet kan je wel een strandrolstoel ergens goedkoop krijgen. Die krengen kan je door de bagger en zacht zand duwen en daar gebeurd niks mee. Moet je inderdaad gelijk geven op normale rolstoelen hoor, dat is geen doen. Probeer gewoon mee te denken zodat je misschien wel niemand hoeft achter te laten :)

 

Natuurlijk zal ik alles proberen om haar mee te krijgen en een rolstoel is natuurlijk een (goede)mogelijkheid als de situatie (wegen) het toelaat, maar in een oorlog scenario met roadblocks o.i.d. (denk maar aan de spertijd in de 2e w.o.) zal het heel moeilijk gaan.

Ook zou de situatie in die maten moeten zijn dat er geen oplossing (keuze) meer is.

Kiezen is nooit makkelijk en zeker niet als het om een geliefde gaat. Maar twijfelen is falen en kan het einde betekenen.

Er zijn nl nog meer voordelen: Zij zou 2x zo lang met de het voorradig voedsel doen en er zal iemand "buiten" zijn die een manier kan zoeken om haar te helpen.

 

En @konijn Ja een leuk ding ( nog niet in de productie , duur -> 3000 dollar, en degene moet nog over kracht in handen en armen bezitten, mijn vrouw heeft reuma en kan nog net een pan op het vuur zetten Boodschappen tassen dragen gaat niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Och och, ik word gepakt op dat ene typfoutje. Moet ik het nou echt zo duidelijk specificeren na twee berichten van de 'ik vind'. Had ik 'en toch bliijf ik erbij' in 'en toch vind ik dat bij mijn standpunt dat blijf dat....'

 

Tuurlijk kun je niemand over ÉÉN kam scheren. Ik vind dat mijn hele intentie van die opmerking compleet uit zijn verband is gerukt en een kant op is gegaan waar iedereen die mij nu al een tijdje kent zou zeggen: 'Maar nee, zo kan Range het toch niet bedoelen?' en inderdaad zo bedoel ik het ook niet!

 

Het detail is er puur opdat ik meer op mijn hoede ben. Waarom? Omdat ik van aardig dichtbij meemaak dat het snel 'allerdaags' is voor deze grote culturen om harde fysieke handelingen toe te passen. Maakt dat iedereen zo? NEE! Ben ik vanwege deze mening in mijn achterhoofd meer op mijn hoede voor zulke culturen? JA!

 

Ik heb een zware dag gehad, cut me a break will you?

 

 

 

Daar ben ik behoorlijk van overtuigd. Immers vind ik op elkaar schieten of in elkaar rammen al bij voorbaat 'agressiever' dan boos zijn en naar elkaar schelden. Beiden is niet goed en beiden kunnen pijn doen, maar als ik word uitgescholden sterf ik niet in tegenstelling als er op mij geschoten zou worden. Dát miniscule verschil/detail/nuance/weet ik veel wat je niet ziet/begrijpt is voor mij hetgeen waarom ik meer op mijn hoede ben voor zulke culturen dan hen.

 

Je kan het ook omdraaien, ik ben niet getraind om op deze manier van 'onderhandelen' om te gaan. Stel je eens, ga je tegen elkaar schelden trekt één van hen opeens een wapen, lul je daar dan maar eens uit. Ik zeg niet dat iedereen in die cultuur het doet maar het is toch een aanzienlijk deel.

 

Iets met 'reputatie' en die gaat echt wel een stukje verder dan wat ik 'eventjes' op tv zag.

 

Grappig dit, ongefundeerde negatieve generalisaties gebruiken om te ontkennen dat je ongefundeerde negatieve generalisaties gebruikt.

 

Doet me denken aan iemand die ivm bedreigingen per PM sorry moest zeggen van de admins en in die PM schreef dat slechts één van ons SHTF gaat overleven.... oh wacht....

 

Wel goed dat je een positieve forumidentiteit probeert neer te zetten, nu alleen nog een beetje werken aan de geloofwaardigheid. :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grappig dit, ongefundeerde negatieve generalisaties gebruiken om te ontkennen dat je ongefundeerde negatieve generalisaties gebruikt.

 

 

 

 

 

Doet me denken aan iemand die ivm bedreigingen per PM sorry moest zeggen van de admins en in die PM schreef dat slechts één van ons SHTF gaat overleven.... oh wacht....

 

 

 

 

 

Wel goed dat je een positieve forumidentiteit probeert neer te zetten, nu alleen nog een beetje werken aan de geloofwaardigheid. :rolleyes:

 

 

 

Het lijkt me geen ongefundeerde negatieve generalisatie dat bepaalde culturen in hun doen en laten agressiever zijn dan de Nederlandse cultuur. Ook grappig om te zien dat mensen hier vaak over vallen en vervolgens zelf melden dat 'alle ambtenaren lui zijn'.

 

 

 

De rest van je relaas gaat nergens over en is blijkbaar jouw momentje om je hart te luchten. Beetje jammer dat je dat op deze manier doet.

 

 

 

Back on topic:

 

http://www.thegoodsurvivalist.com/who-will-die-first-when-shtf-a-warning-this-has-stirred-up-quite-a-debate/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...