Ga naar inhoud
GENEGEERD

Papa Romeo Ronde 14 Oktober 2014 19:00-20:00


Communicator

Aanbevolen berichten

Prepperronde.png

 

 

We zitten vanavond weer netjes vanaf 19:00 uur tot 20:00 uur standby op 27.005MHZ (27mc) en op 144.500MHZ (2meter) om te luisteren of we iemand horen voor de papa romeo ronde.

Daarnaast zitten we ook op de teamspeak server klaar voor een discussie :D

Installeer nu vanavond eens Teamspeak 3! en ontdek hoe makkelijk het kan zijn. Ben aanwezig op de chatbox van preppers.nl om ook deel uit te maken van de Papa Romeo Ronde...

Alle informatie over de PAPA ROMEO RONDE vind je HIER. inclusief alles over Teamspeak!

 

Tot straks?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast ghostwhiper

Ik ben er bij op de 27.005 fm en ssb als ik de lage band nog kan vinden :p

Ook zet ik de 1/4 golf 70cm antenne neer en hang ik de baofeng er aan.

 

Binnenland heb ik tot Almere kunnen werken vanaf nunspeet op de usb.

Condities voor het binnenland worden beter dus ben benieuwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ghostwhiper

@wiskers het ziet er redelijk uit voor binnenland en goed voor het buitenland.

 

Wat voor basisbak en antenne heb je en wat voor spoelhoogte zit je antenne?

 

 

Goede indicatie voor de langere afstand verbindingen op de 27mc is op de 28mc kijken hoe veel verbindingen ee gemaakt worden.

Hops zijn korter aan het worden want ik hoor het zuiden van België knalhard binnenkomen op dit moment.

Later vanmiddag zal Amerika wel weer bereikbaar worden.

 

Hier zie je de amateur verbindingen die geregistreerd worden op de 28mc

http://www.dxmaps.com/spots/map.php?Lan=E&Frec=28&ML=M&Map=EU&DXC=N&HF=S&GL=N

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal het eens als reminder in m'n telefoon zetten. Gebruik al jaren TS3 (gamer) en elke keer lees ik achteraf dit topic pas weer. Heb dan wel geen bakkie maar ben er wel in geïnteresseerd :)

 

Misschien een uurtje later beginnen, voor mij is 19:00 vaak net te vroeg ook, maar zou vandaag moeten lukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet vanavond tot 20u werken helaas. Ik ga proberen de volgende Papa Romeo ronde vrij te houden, ben er namelijk graag bij!

Dat geeft mooi de tijd om de dipoolantenne af te maken, is een beetje blijven liggen:(

 

ik sluit mij trouwens aan bij het verzoek van @houthe, een uurtje later beginnen met de ronde zou voor mij ook veel beter uitkomen.

Misschien dat we met een poll uit kunnen vinden op welk tijdsslot de meeste mensen kunnen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prepperronde.png

 

 

We zitten vanavond weer netjes vanaf 19:00 uur tot 20:00 uur standby op 27.005MHZ (27mc) en op 144.500MHZ (2meter) om te luisteren of we iemand horen voor de papa romeo ronde.

Daarnaast zitten we ook op de teamspeak server klaar voor een discussie :D

Installeer nu vanavond eens Teamspeak 3! en ontdek hoe makkelijk het kan zijn. Ben aanwezig op de chatbox van preppers.nl om ook deel uit te maken van de Papa Romeo Ronde...

Alle informatie over de PAPA ROMEO RONDE vind je HIER. inclusief alles over Teamspeak!

 

Tot straks?

 

Helaas... Doodse stilte hier op de 2 meter 144.500 :-(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Gast ghostwhiper

Volgende week is weer de papa romeo ronde maar deze valt nu samen met de magenta teamspeak ronde.

 

De binnenlandse condities worden langzamerhand wel weer beter maar de huidige zonne activiteit zorgt wel voor meer storing.

Ook word kanaal 4 in grote delen van het land geteisterd door een storing.

Ga je 10 kilohertz hoger zitten dan ben je er vanaf.

Zelf kan ik op kanaal 4 amper werken maar kanaal 5 is geen probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...