Ga naar inhoud
GENEGEERD

Ideale BOL


Nienke91

Aanbevolen berichten

Hi allemaal,

 

Via de zoekfunctie kon ik het antwoord op mijn vraag niet zo 1,2,3 vinden.

Maar op dit moment ben ik nog een leek als het gaat om de voorbereidingen.

 

Wat zijn volgens jullie eisen waar de perfecte BOL aan moet voldoen?

Ondergronds/ver van de bewoonde wereld/dichtbij huis (of is jouw huis er op aangepast)...

.. er zijn zoveel mogelijk heden, maar wat maakt een BOL perfect voor jou?

 

Ben benieuwd :)

Groetjes,

Nienke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Lees alle draadjes die je hier vindt eens door: https://encrypted.google.com/search?q=site%3Apreppers.nl+BOL

 

Thanks! Had ik inderdaad ook al gevonden, maar is toch nog niet helemaal antwoord op mijn vraag.

 

Ik ben eigenlijk gewoon benieuwd naar wat de preppers op dit forum bij hun meest ideale BOL voorstellen (wellicht is dit nog werk in uitvoering of ben je al voorbereid).

(samen met je hele familie/of alleen je gezin/een grote BOL op het platteland of een ondergrondse locatie en waarom... wat is voor jou het allerbelangrijkste)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is zo persoonlijk,dat er geen doorsnee BOL is.

Veilige plek, dat lijkt me de rode draad. Voor de een is dat zelfvoorzienend in Hongarije/Zweden/Spanje, voor een ander in het bos, voor de armere prepper is een BOL onhaalbaar en richt men zich op een Bug-In-Locatie...gewoon zes hoog op de flat, met voorraad en water.Voor de een met familie, voor de ander alleen.

Er bestaat geen "de prepper", er zijn diverse soorten mensen met diverse voorbereidingen. Je zal toch echt die topics door moeten lezen om het te begrijpen, denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is zo persoonlijk,dat er geen doorsnee BOL is.

Veilige plek, dat lijkt me de rode draad. Voor de een is dat zelfvoorzienend in Hongarije/Zweden/Spanje, voor een ander in het bos, voor de armere prepper is een BOL onhaalbaar en richt men zich op een Bug-In-Locatie...gewoon zes hoog op de flat, met voorraad en water.Voor de een met familie, voor de ander alleen.

Er bestaat geen "de prepper", er zijn diverse soorten mensen met diverse voorbereidingen. Je zal toch echt die topics door moeten lezen om het te begrijpen, denk ik.

 

Nee precies, dat bedoelde ik ook :)

Ik doelde ook op persoonlijke reacties en niet op een gemeenschappelijk idee van BOL.

 

Maar ik zal nog wel even verder zoeken dan :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is zo persoonlijk,dat er geen doorsnee BOL is.

Veilige plek, dat lijkt me de rode draad. Voor de een is dat zelfvoorzienend in Hongarije/Zweden/Spanje, voor een ander in het bos, voor de armere prepper is een BOL onhaalbaar en richt men zich op een Bug-In-Locatie...gewoon zes hoog op de flat, met voorraad en water.Voor de een met familie, voor de ander alleen.

Er bestaat geen "de prepper", er zijn diverse soorten mensen met diverse voorbereidingen. Je zal toch echt die topics door moeten lezen om het te begrijpen, denk ik.

 

Dat dus. Het hangt ook af van waar je voor prept. Een economische ineenstorting stelt andere eisen aan je BOL dan een uitbraak van Ebola om maar even een actueel onderwerp aan te snijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sluit mij hierbij aan bij @FincaInSpanje; zo zelfvoorzienend leven als mogelijk is. YouTube gebruiker SouthernPrepper1 heeft naar mijn idee de ideale opzet; de mogelijkheid om wind en zonne-energie te gebruiken voor elektriciteit, een goed stuk grond waar ruimte voor een grote kruidentuin, moestuin en fruit en noten bomen is, een eigen waterbron (riviertje, beekje, waterput o.i.d.), de mogelijkheid (al het materiaal moet dan aanwezig zijn) om alles off grid te doen, en als het dan nog even kan er nog een visvijver erbij. Er moet dan nog een kippenren bij (elke dag verse eieren) en wellicht ook nog een stel geiten om melk te verkrijgen. Koeien zou ook een idee zijn, gezien ik laatst bij een video van Geoff Lawton (genius wat permacultuur betreft) zag hoe een man het met alle mest wat van de koeien en zijn gezin kwam zijn fornuis op gas kon laten lopen.

 

Op dit moment nog een droom, maar hoop het over een aantal jaar te kunnen verwezenlijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi allemaal,

 

Via de zoekfunctie kon ik het antwoord op mijn vraag niet zo 1,2,3 vinden.

Maar op dit moment ben ik nog een leek als het gaat om de voorbereidingen.

 

Wat zijn volgens jullie eisen waar de perfecte BOL aan moet voldoen?

Ondergronds/ver van de bewoonde wereld/dichtbij huis (of is jouw huis er op aangepast)...

.. er zijn zoveel mogelijk heden, maar wat maakt een BOL perfect voor jou?

 

Ben benieuwd :)

Groetjes,

Nienke

 

B.O.L.= Bug Out Location, zoals de naam het al zegt het gaat om de locatie. Je kan een compleet uitgeruste ondergrondse bunker hebben in Zwitserland, maar als je er niet kan komen heeft die bunker geen enkele nut.

 

Ik heb mijn Bug Out Locatie gekozen om diverse redenen:

- Afstand, je moet er kunnen komen zelfs als je vervoersmiddel het laat afweten. Mijn B.O.L. is daarom binnen een straal van 20 KM.

- Water, geen mens kan zonder water. Een waterbron moet voorhanden zijn op loop afstand.

- Beschutting, je moet jezelf kunnen verbergen. Afhankelijk van de situatie zal je niet door iedereen gevonden willen worden, Beschutting voorkomt ontdekking.

- Kennis van de omgeving, Je moet de omgeving van je B.O.L. kennen, weten waar je bepaalde grondstoffen kan vinden en weten hoe het er uitziet zodat je veranderingen in je omgeving snel ontdekt.

- Overzichtelijk, weet waar je toegangspunten zijn en via welke wegen je er kan komen of in geval van nood welke wegen je kan gebruiken om te gaan.

 

Ik heb geen stuk grond of een bunker tot mijn beschikking, Maar ik heb enkele locaties uitgezocht die aan mijn eisen voldoen. Mocht ik een Bug Out moeten doen dan zal ik met mijn Bug Out spullen daar heen gaan en daar zelf een langdurige shelter bouwen of in mijn tent daar tijdelijk verblijven, maar dat is afhankelijk van de situatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is zo persoonlijk,dat er geen doorsnee BOL is.

Veilige plek, dat lijkt me de rode draad. Voor de een is dat zelfvoorzienend in Hongarije/Zweden/Spanje, voor een ander in het bos, voor de armere prepper is een BOL onhaalbaar en richt men zich op een Bug-In-Locatie...gewoon zes hoog op de flat, met voorraad en water.Voor de een met familie, voor de ander alleen.

Er bestaat geen "de prepper", er zijn diverse soorten mensen met diverse voorbereidingen. Je zal toch echt die topics door moeten lezen om het te begrijpen, denk ik.

 

Stuudje, je weet toch dat ik verhuist ben. Ik woon niet meer 6 hoog in een flatje, maar de voorkeur voor een Bug In blijft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

B.O.L.= Bug Out Location, zoals de naam het al zegt het gaat om de locatie. Je kan een compleet uitgeruste ondergrondse bunker hebben in Zwitserland, maar als je er niet kan komen heeft die bunker geen enkele nut.

 

Ik heb mijn Bug Out Locatie gekozen om diverse redenen:

- Afstand, je moet er kunnen komen zelfs als je vervoersmiddel het laat afweten. Mijn B.O.L. is daarom binnen een straal van 20 KM.

- Water, geen mens kan zonder water. Een waterbron moet voorhanden zijn op loop afstand.

- Beschutting, je moet jezelf kunnen verbergen. Afhankelijk van de situatie zal je niet door iedereen gevonden willen worden, Beschutting voorkomt ontdekking.

- Kennis van de omgeving, Je moet de omgeving van je B.O.L. kennen, weten waar je bepaalde grondstoffen kan vinden en weten hoe het er uitziet zodat je veranderingen in je omgeving snel ontdekt.

- Overzichtelijk, weet waar je toegangspunten zijn en via welke wegen je er kan komen of in geval van nood welke wegen je kan gebruiken om te gaan.

 

Ik heb geen stuk grond of een bunker tot mijn beschikking, Maar ik heb enkele locaties uitgezocht die aan mijn eisen voldoen. Mocht ik een Bug Out moeten doen dan zal ik met mijn Bug Out spullen daar heen gaan en daar zelf een langdurige shelter bouwen of in mijn tent daar tijdelijk verblijven, maar dat is afhankelijk van de situatie.

 

20km van je huidig verblijf, wat ga je doen met een (kern)ramp?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Men heeft het idee dat men met de auto wel op tijd en ver genoeg weg komt.

 

Al eens geprobeerd om rond 17:00 uur de randstad uit te komen ?

Belangrijkste : het moet bij jou passen.

 

Het voorbeeld van Zefanja is mooi maar klinkt als een boerderij. Dan is onopvallend al lastig. Prep je voor een kernoorlog dan is iets ondergronds wel handiger dan een tent.

Maar als je 2m onder NAP zit is bij een dijkdoorbraak dit alles weer relatief.

 

Stuudje vat het goed samen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou het liefst tijdens een shtf.

in een mooi groot stuk bos.

in zweden zitten en dan een lange termijn SC zouden houden met de zelfde sfeer. (i have a dream)

 

maar nu voor het echie

 

ik zou het liefst (realistisch gezien)

een mooie blokhut willen hebben in zweden met ook een stromend beekje en een groot meer(vis!!!!)

en veel bergen. en ook graag als het kan met een stelletje gelijkgestemde preppers. en natuurlijk (onrealistische)

bear grylls als buurman

en dan wel helemaal off the grid

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar nu voor het echie

 

ik zou het liefst (realistisch gezien)

een mooie blokhut willen hebben in zweden met ook een stromend beekje en een groot meer(vis!!!!)

en veel bergen. en ook graag als het kan met een stelletje gelijkgestemde preppers. en natuurlijk (onrealistische)

bear grylls als buurman

en dan wel helemaal off the grid

 

Dus in een groot stuk bos in Zweden een langdurige SC houden in zelf gebouwde blokhutten?

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...