Ga naar inhoud
GENEGEERD

Scotch whisky: De allerlekkerste investering voor preppers


Aanbevolen berichten

Een mooi artikel vandaag op Wealthwire, en vooral onze medeprepper @cardhu zal dit erg aanspreken :)

 

This is the Most Delicious Investment You'll Ever Make

 

I don’t have to explain the ABCs of investing to you right now. But let me give you a litmus test on an item you should consider investing in:

 

- Product X has the potential to increase in value tenfold in as little as 10 years.

- It’s reported to have had a 23% increase in exports over the first three quarters of 2011 and was on target to break its record of approximately $5.4 billion.

- Sales of Product X in the U.S. have increased 66.9% and 17.9 in volume, respectively, from 2010 to 2011.

- Emerging markets like Brazil, Central and South America, and Asia, are scooping up Product X as quickly as possible.

- Over the last 16 years the number of producers of Product X has dramatically increased.

 

So after looking at the numbers, the trends, and the over global appeal for this Product X, it would be easy to say that this product is one worth serious investment consideration, right?

 

Well for the drink enthusiast, this may not surprise you but this booming product is Scotch whisky (and other whiskeys, too).

 

Bron: http://www.wealthwire.com/news/finance/2862

 

En gelukkig ook nog een paar praktische tips:

 

How to do it? Start your collection off first with a sealed, limited-release bottle from a well-known distillery in the $40 range and store out of direct sunlight. Over time the decision is yours to enjoy your investment in cash or in a snifter glass. Either way it’s a profitable investment for sure.

 

Proost!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik ben zelf geen drinker van Scoth whisky maar vind het interessante informatie. Zag laatste een leuke aflevering op tv van een man die veilingen afging en hele oude wijnen en whisky opkocht en deze weer bracht naar zeer luxe restaurants en dan kwamen ze te staan in een hele speciale vitrine waar dan de klant deze op een bijzondere manier geserveerd kon krijgen voor een bedrag van 10.000$. Dit bedrag werd dat weer gedeeld door de restaurant houder en ze man die ze kocht op de veilingen. Er is een behoorlijke handel in oude dranken. Is whiskey in principe onbeperkt houdbaar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad een zeer interessant topic. :D

Hoewel ik liever mijn whisky drink dan dat ik deze als investering opzij zet

 

Deze heerlijke drank is in pricipe onbeperkt houdbaar, vooral als de fles nog niet open is geweest.

Ik heb echter ook flessen staan die ik 5 jaar geleden heb geopend en de inhoud smaakt nog steeds goed!

 

Naast het gewone drinken en medicinal gebruik (bijvoorbeeld om een beginnende keelontsteking de kop in te drukken of om een griepje te boven te komen) kun je whisky ook gebruiken als ontsmettingsmiddel.

 

Ik zal me eens goed gaan verdiepen in de verschillende praktische toepassingen van whisky en dan weer aan jullie berichten;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

goed idee zeg!!!

 

inderdaad handig om daar paar flessen van in huis te hebben, goede wodka schijn je ook vrijwel oneindig te kunnen goedhouden

zowiezo kan als het leven je zwaar valt op zo,n moment even een slokje als hartversterkertje gebruiken.

zowiezo als je pijn hebt kan het enigzins verdovend werken als je bijvoorbeeld kiespijn hebt ofzo.

ik zou het dan weer niet als ontsmettingsmiddel willen aanwenden, flessen met medicinale alcohol zijn overal te krijgen en ook vrijwel onbeperkt houdbaar.

 

ik rook ook niet maar ik ga wel een paar doosjes sigaren paar sloffen sigaretten en/of van die blikken met shag met vloeitjes kopen, een genotsmiddel op zijn tijd in een shtf situatie heeft een mens nodig, ik ga het zelf denk ik vooral voor ruil-items inslaan.

 

ik ga dan ook maar meteen paar rolletjes bubbeltjesplastic aanschaffen om het zaakje in te wikkelen zodat het glas niet breekt.

echt een leuk forum dit allemaal leuke ideeen kom ik tegen hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

ik rook ook niet maar ik ga wel een paar doosjes sigaren paar sloffen sigaretten en/of van die blikken met shag met vloeitjes kopen, een genotsmiddel op zijn tijd in een shtf situatie heeft een mens nodig, ik ga het zelf denk ik vooral voor ruil-items inslaan.

 

 

Wat een super idee! Rook zelf niet maar dit is in mijn ogen een heel goed ruilmiddel (sigaretten en sigaren). Kan je dit lang bewaren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens mij hangt dat af van droog en koel, ik richt me meer op de dunnere sigaartjes met filter die dikkere zou ik alleen kopen in zo,n blikken kokertje de sloffen sigaretten stop ik in mylarzakken en de blikken met shag zitten al luchtdicht verpakt.

wegrotten schijnt het niet zomaar te doen. en al gebeurd dat wel zekerheden heb je nooit in het leven(daarom preppen we ook).;)

het is nog altijd beter dan niks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zelf rook niet maaar af en toe een sigaar op z'n tijd doet mijn stress level aardig laten zakken. En stress is juist wat je niet nodig hebt in een survival situatie. In een survival situatie doe al gauw dingen die je normaal niet zou doen.

qua alcohol betreft het is ook wel handig om te weten hoe je alcohol kan maken voor ontsmetting, verdoving en oplosmiddel. En natuurlijk als je het gaat verhandelen dan zal het 9 op de tien keer gebruikt worden voor consumptie, dat moeten hun weten.

Jij hebt wat jij nodig hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Goedkope 'alcoholieker' whisky is natuurlijk een uitstekend ruilmiddel voor na een SHTF event, mensen zullen behoefte hebben aan alcohol en andere soorten middelen. Voor mijzelf leg ik wel een voorraadje van het betere spul aan. Het liefst van het spul waar je lekker langzaam van kan genieten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...