Pagina 1 van de 6 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 55
    SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jun 2012

Waarom zakt de olie prijs ?

Saudi Arabia produceert momenteel erg veel olie.
    En dit gebeurt in een periode waarin ze normaal de productie terug draaien.
    Het is namelijk de periode tussen de zomer, veel vervoer, en de winter, veel verwarming, in.

Maar waarom?

Natuurlijk heeft dit met China te maken.
    China neemt niet alleen veel olie af maar exporteert zelf weer heel veel naar Saudi Arabia.
    En dan met name alternatieve energiebronnen en apperatuur om zoetwater te maken, en daar heeft SA zijn zinnen op gezet.

We kunnen dus stellen dat China en SA naar elkaar zijn gegroeid (in tegenstelling tot Amerika en SA...)

Maar naast deze directe voordelen voor China en SA is er meer..

In Amerika is de fracking industrie aan een opmars bezig, helaas is deze olie en gas winning duur, en volgens vele experts eigenlijk alleen houdbaar door de hoge olie prijs en de absurt lage rente die het kaptiaal intensieve boren mogenlijk blijft maken.
    En laat nou dus die olieprijs dalen..
    Als de fracking industrie inzakt zal dit een klap voor het Amrikaanse GDP zijn.
    Zal Amerika weer afhankelijk worden van olie importen, zal de dollar weer verder onder druk komen, enz..

Een ander voordeel voor China is dat de lage olie prijs een probleem is voor Rusland.
    En laat nou met China en Rusland bezig zijn om langdurige energieafspraken te maken.
    Dit is voor China natuurlijk het moment om nog eens goed over de prijzen met Rusland te onderhandelen.
    En Rusland staat tegen de muur door de economische sancties, Oekraine en dus hun afhankelijkheid van China...

Alles hangt aan elkaar, en China is duidelijk bezig om eea naar hun hand te zetten.
    Een instortende dollar kan voor China betekenen dat ze gaan deelnemen aan de komende nieuwe wereld munt, ik denk nog steeds dat ze niet enkel hun eigen munt als nieuwe wereldmunt willen..
    En reken maar dat ze ook willen dat goud een rol gaat spelen (invloedverhouding) en dat de prijs van goud veel hoger zal worden.

Prep ze,
    K a n s
    Kennis zonder wijsheid is (zelf)vernietiging.

Het is helaas gevaarlijk om gelijk te hebben, als de meerderheid het fout heeft.

Het gaat niet zozeer om te zien wat nog niemand heeft gezien.
    Maar om te bedenken wat nog niemand heeft bedacht over datgene dat iedereen kan zien !

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Een prachtige diagnose [MENTION=261]Kans[/MENTION]. Het viel me vandaag al op aan de pomp waar ik altijd tank: € 1,32 voor een liter diesel!

Het kan dus zijn, of misschien bedoel je dat ook, dat er machten bezig zijn Amerika op haar knieŽn te dwingen? Ai-ai-jai.

Ik ga straks nog maar even mijn tank vol gooien.

Charlie
    We could have saved ourselves.
    But we didn't.
    Amazin'.... what state of mind were we in?

Pete Postlethwaite, The age of stupid.

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Mijn dagelijkse momentje genieten. Dankjewel [MENTION=261]Kans[/MENTION]!
    'Beroemd om zijn eindresultaat, berucht om de manier hoe'

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2012
    De Chinezen, het gele gevaar ! Jaja.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kans Bekijk Berichten
    Saudi Arabia produceert momenteel erg veel olie.
    En dit gebeurt in een periode waarin ze normaal de productie terug draaien.
    Het is namelijk de periode tussen de zomer, veel vervoer, en de winter, veel verwarming, in.

Maar waarom?
    In tijden van oorlogsituatie is de prijs van olie altijd laag en de productie hoog. Kijk maar naar het verleden, dit is altijd zo geweest. Je hoort er niet veel over, maar veel landen slaan momenteel strategische voorraden in voor de oorlog(en) die kunnen gaan komen.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Sep 2014
    nostradamus zei al: het gevaar komt uit het oosten. er is alleen zoveel in het 'oosten'.... las net een stukje op nu.nl http://www.nu.nl/geldzaken/3903944/d...baar-pomp.html lijkt me logisch...
    Saxon 7:2 Believe what is right
    Indeed, The Peaceful Majority Is Irrelevant !

Survivor
    Ingeschreven
    Jun 2014
    De roebel staat zwaar onder druk door de grote onzekerheid over de Russische economie en de stevige daling van de olieprijs

tom666
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Charlie Bekijk Berichten
    Een prachtige diagnose [MENTION=261]Kans[/MENTION]. Het viel me vandaag al op aan de pomp waar ik altijd tank: € 1,32 voor een liter diesel!

Het kan dus zijn, of misschien bedoel je dat ook, dat er machten bezig zijn Amerika op haar knieŽn te dwingen? Ai-ai-jai.

Ik ga straks nog maar even mijn tank vol gooien.

Charlie
    Hier in BelgiŽ 1,23 aan de pomp voor diesel.
    Het is eigenlijk de moment voor 200 liter of zo in te slaan.
    Ik denk dat ik een groot vat in mn kelder ga zetten en vullen tot de rand.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door charistyc Bekijk Berichten
    De roebel staat zwaar onder druk door de grote onzekerheid over de Russische economie en de stevige daling van de olieprijs
    Ja, ik hoorde net dat de Russische economie in gevaar is gekomen omdat de roebel extreen laag staat. De laatste keer dat deze zo laag stond was 16 jaar geleden. En de reden is: de lage olieprijs.

Waarschijnlijk is dit de hele opzet, Rusland op zijn knieŽn krijgen.
    "Be prepared, not scared"

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Nou van mij mogen ze, de gevolgen zien we dan wel weer. Het systeem is toch onhoudbaar zo en hoe het omvalt maakt ook niet zo veel uit. Voor nu beginnen de benzineprijzen weer een beetje te normaliseren, betaalde van de week in Duitsland €1,28 en van mij mag dat nog wel lager.

Overigens die link naar dat NU artikel, ik zie hier in de omgeving anders de benzineprijzen wel sterk dalen. Het laatste tankstation voor de grens aan de A12 was het van de week €1,58 wat toch wel erg laag is voor hier.
    Prepper informatie nodig? PDF bestanden over elk denkbaar onderwerp beschikbaar, PM voor meer info.

Vergelijkbare onderwerpen

1. Grond onder centrale Fukushima zakt langzaam weg
    Door Luna1 in forum Internationaal
    Reacties: 35
    Laatste Bericht: 08-11-14, 06:12
  2. ReŽle prijs Gouden Tientje
    Door Jacob in forum Geld, goud en zilver
    Reacties: 28
    Laatste Bericht: 21-10-13, 20:42
  3. Goud en prijs, verplichte kost !
    Door Kans in forum Geld, goud en zilver
    Reacties: 0