Ga naar inhoud
GENEGEERD

Marto Brewer

Gast lonely wolf

Aanbevolen berichten

Gast lonely wolf

Ik heb een Marto Brewer Explorer Survival Knife gekregen van een kennis . Het is een zwaar mes met een beugel over het handvat serie nummer, graden boog en draadknipper het mes is zwart van kleur.

Weet iemand van jullie hier wat de kwaliteit van dit mes is? Ik zie het op e-bay staan voor rond de 300 dollar. De revieuw op internet vertouw ik n.l.niet zo!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Ik heb een Marto Brewer Explorer Survival Knife gekregen van een kennis . Het is een zwaar mes met een beugel over het handvat serie nummer, graden boog en draadknipper het mes is zwart van kleur.

Weet iemand van jullie hier wat de kwaliteit van dit mes is? Ik zie het op e-bay staan voor rond de 300 dollar. De revieuw op internet vertouw ik n.l.niet zo!

Ik krijg toch de indruk dat het wel een aardig mes is. Er horen kennelijk allerlei toebehoren bij om er een harpoen en zo van te maken.

http://armasblancas.mforos.com/933156/10838542-mi-marto-explora-brewer-con-arpon-y-lupa/?marcar=marto

Edit: ik begrijp dat het 440 staal is, of het de A, B of C versie is weet ik niet. 440 is niet het beste staal maar een goede heat treatment kan veel verschil maken, ik weet natuurlijk niet hoe dat met dit mes zit.

https://www.youtube.com/watch?v=YIqM1KnxMCg

Op onderstaande pagina beweert iemand:

http://www.bladeforums.com/forums/showthread.php/1097155-Marto-Brewer-Explorer-Survivor-knife-New-guy-with-questions-Need-help-from-experts!

I know I'm late getting to this thread but nostalgia is gripping me and I wanted to respond. I was Charles Brewer's partner in the early 80's when we developed and first started marketing the knife we called the "Explora." This was way before Marto had anything to do with the knife but manufacturing. GIRLYmann seems to know quite a bit about Charles and the knife history so I suspect we may even know each other. He is right about the flint stick turning to powder with the water purification tablets. I would be careful about multiple openings of the plastic tube as the ones in the "Marto" knife were crap. The contents of our originals, including the windproof matches, fishing kit, compass and fire starter were of much higher grade. I still have a couple of our prototypes still in the wooden presentation cases we used when we were promoting the knife at Survival shows back then. We had already placed the knife with several domestic and foreign special forces teams for trial by then. Then we had our problems as GIRLYmann puts it and it all fell apart and apparently Gutmann sold the rights back to Marto and the rest is history and a great knife with potential became what it ended up being. To badman400 I would say keep the knife as a collectable unless you need the money. Otherwise, get the best you can as this knife has way more history than most anyone will ever know.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...