Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Review] Secrid Miniwallet


Nomad_404

Aanbevolen berichten

Secrid Miniwallet

Wat schuift het?

 

Mijn eerste review op Preppers.nl. Ik ben benieuwd ^_^

 

NFC (Near Field Communication) en RFID (Radio Frequency Identification) worden steeds meer toegepast.

Iedereen is denk ik wel bekend dta het in paspoorten en ID kaarten zit, maar ook in de bankpassen (ING) zit inmiddels een chip.

Dit lijkt een gigantisch voordeel te zijn. In een wip lezen ze aan de grens je ID uit, betalen kan met een swipe van je pinpas. Reizen met het OV doe je door in en uit te checken. Kom je je kantoor nog binnen zonder je ID badge tegen een tegeltje aan te tikken?

 

Ik ga niet helemaal in detail treden met betrekking tot de technologie. Maar in het kort komt het hier op neer. Een magnetisch veld in de lezer wekt een kleine spanning op in de chip in je pas. Op deze manier kan deze communiceren met de lezer en zijn data prijs geven.

Deze technologie werkt (afhankelijk van type) tot ongeveer 4 centimeter... met een normale ontvanger.

Er zijn ontvangers kunnen tot vanaf een meter uitlezen, zowel professioneel als klandestien.

Dit betekend dat de overheid (theoretisch) kan zien welke overheidsinstellingen je bezoekt aan de hand van ID of Paspoort. Maar ook dat ID gegevens, bankgegevens en toegangscodes uitgelzen kunnen worden in het voorbij

 

Genoeg achtergrond. Technisch is het mogelijk dat data legaal of illegaal tegen je wil wordt uitgelezen. Of je dit als een bedreiging ziet laat ik even in het midden. Dan nu de review... de Secrid Miniwallet.

 

Sinds een maand of twee ben ik in het bezit van een Secrid Miniwallet. De doelstelling is tweeledig: het minimaliseren van de protemonnee en het beschermen van kaarten met een RFID chip.

Omdat ik altijd veel zooi in mijn protemonnee heb zitten zat uitdunnen toch al in de planning.

Het centrum van de Miniwallet is een aluminium kaarthouder uit één stuk. Daaromheen zit een omslag van leer met twee vakken voor nog meer passen, papiergeld of munten. Opengevouwen is er een kunststof 'flap' waar je papiergeld achter kan doen.

De Miniwallet sluit met een knoopje.

 

Als je met minder troep op stap wil is dit een perfecte protemonnee. Er is gewoon geen ruimte voor die dingen. Het leren deel gebruik ik voor groot papier geld en kleingeld. Dat wil zeggen enkele €0,50 en €1,- stukken. De rest van het kleingeld gaat thuis in een pot.

De 'flap' om papiergeld achter te steken werkt, maa is echter niet zo snel als een gewone portemonnee. Door het formaat moeten de biljetten gevouwen worden (2x) om goed te passen.

Het aluminium deel maakt de Miniwallet speciaal. Het biedt ruimte aan 6 passen en beschermt deze tegen uitlezen. Ik heb dit met verschillende passen en technologien getest. En inderdaad, niks is nog uit te lezen. Althans, niet door een RFID lezer in (diverse) telefoons, OV chip lezer, toegangspaneel of RFID lezer aan de PC.

De kaarten schuiven als een stapeltje in de houder. Door aan een hendeltje onderaan te trekken schuiven ze naar buiten. De onderste verder dan de bovenste. Zo kun je gemakkelijk de kaart pakken die je nodig hebt.

 

In de praktijk werkt het perfect. Ik zelf kan geen nadelen aan deze Miniwallet vinden. Praktisch én mooi gemaakt. In Nederland ook nog!

Bij het in en uitchecken in de trein haal je gamekkelijk de OV Kaart tevoorschijn, en je stop hem ook zo weer weg. Want je hoeft het leren deel er niet voor open te doen.

 

Óf de Secrid Miniwallet zijn €50,- waard is? Tja, ik vindt het wel. Het draagt vrijwel onvoelbaar in de broekzak. En om eerlijk te zijn, het is gewoon een heel mooi dingetje. Op het forum had ik al reacties gelezen als 'is zelf te maken' en 'metaalhoudende tape werkt ook'.

Tuurlijk kán dat. Ik ben zelf ook met blik en leer aan het knutselen geweest. Maar de Secrid is het verschil tussen een Prepper en een Pauper. ^_^

 

Om persoonlijke redenen geen foto's. De meeste passen zijn op persoon te herleiden. Kijk daarom voor meer info op de website van Secrid. Of tik het eens in op Youtube.

Secrid website

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Interessante review @Nomad_404.

 

Ik heb even op de website gekeken en vind zelf de slimwallet (miniwallet zonder drukknoop sluiting) wel interessant. Ik draag tegenwoordig eigenlijk alleen maar een aantal pasjes en wat geld los in mijn broekzakken mee, maar dit is wel een veel elegantere oplossing en nog veilig ook. Ga eens kijken of ik hem in een winkel kan vinden zodat ik kan bepalen of het echt wat is en niet alsnog te groot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@elloco999 Ik zou inderdaad eens gaan kijken in de winkel. Voor dit geld moet je wel zeker weten dat je hem wilt.

Voor deze prijs blijft er weinig over om er nog in te doen ^_~

Zelf heb ik er meerdere malen mee in handen gestaan, maar ik heb er nog geen moment spijt van gehad.

@phaelin, zijn die echt handig? Met de frequentie waarme ik mijn OV kaart nodig heb krijgen ze wel wat slijtage te verduren.

Bij de Bever heb ik een vergelijkbaar product zien liggen, 3 stuks voor €12,-. Voor €25,- heb je de aluminium houder van Secrid, voor 6 pasjes.

Maar, ik zou wel een setje willen hebben voor pasjes die ik niet dagelijks bij me hoef te hebben.

 

Dat hele RFID gebeuren komt mij eerlijk een beetje mijn strot uit. Deze (corrupte) techniek wordt de consument opgedrongen, Paspoorten, ID Kaarten, OV kaarten en bankpasjes. Stuk voor stuk passen waar je eigenlijk niet zonder kunt. Qua RFID bescherming Zjn er legio oplossingen. De een beter dan de andere, de ander duurder dan de een. Zo, die moest ik even kwijt ^_^

Link naar reactie
Delen op andere sites

@elloco999 Ik zou inderdaad eens gaan kijken in de winkel. Voor dit geld moet je wel zeker weten dat je hem wilt.

Voor deze prijs blijft er weinig over om er nog in te doen ^_~

Zelf heb ik er meerdere malen mee in handen gestaan, maar ik heb er nog geen moment spijt van gehad.

@phaelin, zijn die echt handig? Met de frequentie waarme ik mijn OV kaart nodig heb krijgen ze wel wat slijtage te verduren.

Bij de Bever heb ik een vergelijkbaar product zien liggen, 3 stuks voor €12,-. Voor €25,- heb je de aluminium houder van Secrid, voor 6 pasjes.

Maar, ik zou wel een setje willen hebben voor pasjes die ik niet dagelijks bij me hoef te hebben.

 

Dat hele RFID gebeuren komt mij eerlijk een beetje mijn strot uit. Deze (corrupte) techniek wordt de consument opgedrongen, Paspoorten, ID Kaarten, OV kaarten en bankpasjes. Stuk voor stuk passen waar je eigenlijk niet zonder kunt. Qua RFID bescherming Zjn er legio oplossingen. De een beter dan de andere, de ander duurder dan de een. Zo, die moest ik even kwijt ^_^

 

Dingen als de ov kaart en m'n id bewijs gebruik ik zelden. Maar m'n pinpas komt toch wel rond de 5, 6 keer per week tevoorschijn. Ik zie wel wat slijtage aan de buitenkant maar niet veel na 3 jaar. En ik heb nog een paar reserve liggen, mocht er eentje slijten of er een pas bijkomen.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 3 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...