Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Review] Miltec jachtkleding


Gast Peerke

Aanbevolen berichten

Omdat ik geen sub-topic kleding kon vinden, heb ik dit draadje maar hier geplaatst. Jammer dat er over alles al zoveel geschreven is, behalve over kleding. Kleding is net zoals eten en drinken toch wel een primaire behoefte, vind ik. Of gaan we allen naakt lopen ?

 

De eerste herfststorm is een feit. Veel wind en veel regen. Een drama voor de meesten omdat de kleding dan nat wordt.

Jarenlang heb ik in weer en wind in de havens in de open lucht gewerkt en zodoende ervaren met kleding.

 

De kleding die ik kort wilde reviewen zijn:

- Miltec jachtbroek

http://dumpcompany.com/index.php?item=wild-trees-jachtbroek&action=article&group_id=10000075&aid=1794&lang=nl

- Miltec jachtpetje

http://dumpcompany.com/index.php?item=wild-trees-wintermuts&action=article&group_id=10000075&aid=1795&lang=nl

 

De jachtbroek (eigenlijk een regenbroek) heb ik zo aangetrokken, zonder een normale lange broek eronder, om te merken of de stof doorslaat.

 

De broek zit lekker ruim, maar het is bedoeld als regenbroek over een gewone broek heen. De broek heeft 2 steekzakken en 2 zijvakken die voorzien zijn van drukknoopjes. Aan de onderzijde zit een rits tot kniehoogte om de broek aan of uit te trekken en helemaal onderop knoopjes om te verstellen.

En is uitgevoerd in een mooie 'wildtree' camouflage, wat er heel anders uitziet dan het militaire 'woodland' of 'flecktarn'.

 

Petje op mijn koppie en een Fjallraven Hydratic jas aangetrokken en zojuist tijdens een flinke bui even in de stromende regen gestaan.

 

De eerste ervaringen:

De broek en het petje zijn inderdaad winddicht, waterdicht en ademend, al neemt de buitenstof wat vocht op maar het voelt niet klam aan.

(de Fjallraven Hydratic jas is helemaal verzopen en hangt uit te lekken en te drogen ...)

 

Zou ik dit kunnen aanraden voor buitensportmensen ? Ja !

Prijs/prestatie van deze kleding is heel wat gunstiger dan Fjallraven hydratic

 

Is er beter ? Altijd, maar dat heeft ook zijn prijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
valt miltec niet in de categorie van fosco, fostex en weet ik niet wat?

 

Miltec is ook imitatie, maar een stuk beter dan fosco, fostex, gelert etc. etc.

 

Zelf heb ik naast de Fjallraven hydratic jas, ook 2 hydratic broeken in een verleden aangeschaft. Als ik die hydratic vergelijk met Miltec, geef ik de voorkeur aan Miltec.

Want een broek van 200 euro ...:confused: Voor dat geld kun je meer kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Miltec is ook imitatie, maar een stuk beter dan fosco, fostex, gelert etc. etc.

 

Zelf heb ik naast de Fjallraven hydratic jas, ook 2 hydratic broeken in een verleden aangeschaft. Als ik die hydratic vergelijk met Miltec, geef ik de voorkeur aan Miltec.

Want een broek van 200 euro ...:confused: Voor dat geld kun je meer kopen.

 

ja 200 voor een broek is inderdaad een portie koekoek

ik koop zelf het liefst gewoon ex leger stock, is bestand tegen een aardig portie klappen en kost nagenoeg niks

je hebt alleen niet de aller modernste camo soorten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mil-tec heeft middelmatige tot goede kwaliteit, meestal maar niet altijd zie je het aan de prijs. Volgens mij, maar ik kan mis zijn, her verpakken ze ook andere merken onder hun eigen merk en omgekeerd.

 

Ik heb van hen broek en hemd in ripstop katoen / nylon en ben van de kwaliteit zeer tevreden, de prijs was een 40€ voor de broek en 30€ voor het hemdje. Voor de broek zekere veel waar voor je geld

in vergelijking met andere stevigere (werk)broeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mil-tec, Fosco, Fostex, en nog vele andere merken, zijn merken van OS Imports, (https://www.vanosimports.nl/) een Nederlands bedrijf. Het Fostex assortiment bestaat uit reproducties van militaire producten of zelfs kopieën van bekende tassen, kleding etc..

Sommige producten zijn zeker acceptabel, maar er zit ook diverse erg slechte producten tussen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht altijd dat Mil-Tec Duits was. Zal wel Chinees zijn en overal verkocht worden. In ieder geval heb ik niet te klagen over de kwaliteit van mijn mil-tec tarp en bivakzak. Een beetje zwaar maar het doet al een aantal jaren goede dienst en dat voor een acceptabele prijs. Mijn Fjall-Raven jas heeft het een jaar of 6 uitgehouden. Best lang, maar voor 350 euro weer best kort. Een jas van 60 euro moet dan iets meer dan een jaar mee en dan ben je goedkoper. Dan komt Mil-Tec ineens weer om de hoek kijken.

 

http://www.sturm-miltec.de/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht altijd dat Mil-Tec Duits was. Zal wel Chinees zijn en overal verkocht worden. In ieder geval heb ik niet te klagen over de kwaliteit van mijn mil-tec tarp en bivakzak. Een beetje zwaar maar het doet al een aantal jaren goede dienst en dat voor een acceptabele prijs. Mijn Fjall-Raven jas heeft het een jaar of 6 uitgehouden. Best lang, maar voor 350 euro weer best kort. Een jas van 60 euro moet dan iets meer dan een jaar mee en dan ben je goedkoper. Dan komt Mil-Tec ineens weer om de hoek kijken.

 

http://www.sturm-miltec.de/

 

Ik keek net op de eerder gelinkte pagina, maar die jassen zien er uit als jacks (tot op de heupen). Lijkt dat zo door de foto, of zijn het wat langere jassen. zoals een parka?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vandaag met de storm nog wel eens in de wind gestaan, maar over de winddichtheid van die broek kan ik niet klagen. Ook droogt de broek snel (aan de huid). Mijn Fjallraven jas is daarentegen nog steeds klam. Ik weet nu al dat ik de vergelijkbare jas ook wil hebben. Gewoon om een complete outfit te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Vandaag heb ik de miltec wild trees jachtjas mogen ontvangen en zo mijn uitrusting compleet gemaakt.

 

http://dumpcompany.com/index.php?item=wild-trees-jachtjas&action=article&group_id=10000075&aid=1793&lang=nl

 

Ik heb express een grotere maat gekozen om ook met een extra binnenvoering nog mobiel te zijn, in plaats van een worst in vel.

De buitenstof voelt goed aan. De jas is mooi afgewerkt en een extra set knopen en drukkertjes bijgeleverd.

 

De jas bevat geen tweede rits om een extra fleece of voering in te ritsen, dus bij koud weer of een dikke fleece aan, of een dunne fleece aan en een dunne fleece als voering. Er zit er geen trekbandje bij de heupen, wat voor mij niet bezwaarlijk is.

 

De jas is ruim voorzien van zakken. 2 horizontale steekzakken onderaan, waarin tevens een houder voor patronen zit (kunt er ook andere kleine dingetjes in stoppen. 2 schuine steekzakken bovenaan. 1 borstvakje met rits. 1 grote kaartenvak aan de achterkant.

 

De mouwen bij de pols zijn verstelbaar met knopen. Tevens is de binnenkant voorzien van een 'sneeuw, regen en windvanger' die je met drukknoopjes dicht kunt maken.

Als laatste zit er een geintegreerde capuchon op.

 

 

Mijn eerste indruk met een rondje fietsen:

Deze jas is voor casual gebruik ook geschikt. Een rondje fietsen door de stad en wat winkels door maar geen vreemde reacties of nagegaap.

De jas zit prima, en de soepele stof zorgt voor een aangename bewegingsvrijheid.

Tijdens fietsen bleek de jas prima winddicht te zijn. Al had ik beter de sneeuwvanger open kunnen laten, want de mouwen waren aan de binnenzijde toch klam geworden. De mouwen hangen nu binnenste buiten uit te dampen.

Fietsend door het bos en kijkend naar de jas, vond ik de kleuren van de jas prima passen bij het bos. Prima voor wild-observatie of andere natuurlijke activiteiten.

 

De waterdichtheid heb ik nog niet kunnen uitproberen, maar voordat het regent gaat de jas sowieso eerst in de coating. Preventief onderhoud zeg ik maar.

 

Voorlopige conclusie: prima jas voor een prima prijs waar je ook in het gewone leven mee voor de dag kunt komen !

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Miltec is ook imitatie, maar een stuk beter dan fosco, fostex, gelert etc. etc.

 

Ik zou normaal nooit lopen zeuren over mensen hun posts, en de revieuw is prima... Maar Gelert is gewoon een A-merk hoor... Maken prima spullen en zijn zeker niet van de Fosco/Fostex hap...

 

De groet is goed...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...