Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 46
    Jr. prepper
    Ingeschreven
    Oct 2014

Lightbulb SSL voor preppers.nl ?

Weet niet of dit de juiste plek is voor een suggestie. Is het mogelijk om SSL voor preppers.nl te gebruiken ? Publiek forum, maar bijv login gegevens en priveberichten zijn dan beschermd. Kost geloof ik iets van 9 euro per jaar dus schade valt te overzien

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door owlhead Bekijk Berichten
    Weet niet of dit de juiste plek is voor een suggestie. Is het mogelijk om SSL voor preppers.nl te gebruiken ? Publiek forum, maar bijv login gegevens en priveberichten zijn dan beschermd. Kost geloof ik iets van 9 euro per jaar dus schade valt te overzien
    [MENTION=3]Dr.Prepper[/MENTION]?

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Aangezien dit nu al een paar keer gevraagd is en zelfs aangegeven waar voor bijna niks een SSL Cert geregeld kan worden en het dan steeds oorverdovend stil is vanuit de forum beheerders, lijkt het me duidelijk:

Om een of andere reden WILLEN de forum beheerders dit niet. Net als TOR doodgezwegen wordt.

Nou kan ik hier meerdere conclusies uit trekken, geen 1 positief...

Dus, [MENTION=3]Dr.Prepper[/MENTION] en de rest, kom nu aub eens met een goede verklaring waarom deze privacy-versterkende maatregelen genegeerd worden?

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Tenzij de server waar het forum op draait buiten de Nederlandse jurisdictie valt, de forum database geŽncrypteerd wordt, de prepshop volledig anoniem kan werken, enz enz enz...
    Lijkt het me versleutelen van de communicatie tussen server en eindgebruiker nu niet en te hoge prioriteit te hebben. Beetje zoals een extra slot op je voordeur plaatsen en je achterdeur
    en raam open laten staan...

Iedere gebruiker hier zit min of meer gratis op dit forum en telkens komt men met publieke posts of dat dit anders moet, dat anders kan enz...

Is een beetje zoals buitenlanders die naar de BeNeLux komen, genieten van het sociaal systeem dat zij niet mee hebben opgebouwd maar wel willen dat de wetten, rechten en plichten ineens gaan veranderen.

Je bent hier te gast, aanvaard dat hier dingen op een bepaalde manier gebeuren (of juist niet). Een PM naar de mods / admins en je weet direct een pak meer / geraakt ergens.
    Zo niet, plaatsen ergens anders genoeg waar het misschien beter is.

Voilŗ, beetje harde duidelijke taal, ik hoop dat men mij vergeeft maar de boodschap toch begrijpt.

(Edit: SSL encryptie ZOU natuurlijk allemaal leuk zijn, net als 5 miljoen € op mijn rekening, maar soms krijg je niet volledig wat je wilt)

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Nov 2012
    TOR? Heb jij dan nog geen software draaien daarvoor?

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Waarom een openbaar forum wegstoppen via TOR? Lijkt mij nogal onzinnig.

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wodan Bekijk Berichten
    Tenzij de server waar het forum op draait buiten de Nederlandse jurisdictie valt, de forum database geŽncrypteerd wordt, de prepshop volledig anoniem kan werken, enz enz enz...
    Lijkt het me versleutelen van de communicatie tussen server en eindgebruiker nu niet en te hoge prioriteit te hebben. Beetje zoals een extra slot op je voordeur plaatsen en je achterdeur
    en raam open laten staan...
    Complete onzin, alsof beveiliging alleen maar nut zou hebben als 't tegen de overheid beschermt.

En een SSL cert van nog geen 23 euro voor 4 jaar vergelijken met 5 miljoen op je rekening slaat ook nergens op.

Een forum over preppen, waarbij opsec belangrijk is, zou simpele maatregelen als SSL en TOR (met .onion adres voor 't forum, kost NIETS) moeten omarmen. Dat dat niet gebeurt is op z'n minst vreemd. De normale redenen op shared hosting servers (geen eigen IP adres beschikbaar; provider wil niet meewerken) gaan niet op sinds de boel op een eigen server draait.

Dat we hier te gast zijn klopt, ten dele. Een forum (of wat voor website dan ook) is niets zonder z'n gebruikers. Tips/suggesties van gebruikers om de boel veiliger te maken zijn normaal gesproken welkom (hier ook, zover ik weet), maar jij doet net alsof we een stel ISIS terroristen zijn die het forum willen veranderen in een haatbaarden club. Stel je je altijd zo aan, of heb je gewoon en slechte dag?

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door phtvs Bekijk Berichten
    Waarom een openbaar forum wegstoppen via TOR? Lijkt mij nogal onzinnig.
    Hoezo is 't nou weer gelijk wegstoppen? Hoe is het *OOK* (dus niet alleen maar!) beschikbaar maken via TOR met een eigen .onion adres onzinnig?

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Enki Bekijk Berichten
    Complete onzin, alsof beveiliging alleen maar nut zou hebben als 't tegen de overheid beschermt.

En een SSL cert van nog geen 23 euro voor 4 jaar vergelijken met 5 miljoen op je rekening slaat ook nergens op.

Een forum over preppen, waarbij opsec belangrijk is, zou simpele maatregelen als SSL en TOR (met .onion adres voor 't forum, kost NIETS) moeten omarmen. Dat dat niet gebeurt is op z'n minst vreemd. De normale redenen op shared hosting servers (geen eigen IP adres beschikbaar; provider wil niet meewerken) gaan niet op sinds de boel op een eigen server draait.

Dat we hier te gast zijn klopt, ten dele. Een forum (of wat voor website dan ook) is niets zonder z'n gebruikers. Tips/suggesties van gebruikers om de boel veiliger te maken zijn normaal gesproken welkom (hier ook, zover ik weet), maar jij doet net alsof we een stel ISIS terroristen zijn die het forum willen veranderen in een haatbaarden club. Stel je je altijd zo aan, of heb je gewoon en slechte dag?
    Herlees een mijn volledige post deel per deel zou ik zeggen... want je verstaat me niet en slaat precies alles door elkaar en legt me nog woorden in de mond ook.
    Koel eerst wat af, drink een glaasje water of iets dat je lekker vind, herlees rustig mijn post en als de post begrepen hebt, probeer nog eens opnieuw

No flame intended.

In overleg met hogere entiteiten
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Welke oen heeft er behoefte aan om privacy en OPSEC gevoelige informatie te delen via een al dan niet besloten forum? Dat soort info moet je gewoon niet digitaal maken. Als ik thuis een werkend middeleeuws kanon heb staan met voldoende ammo om een stad in poeier te schieten ga ik dat toch ook niet rondbazuinen?
    keyserpreppersuze@gmail.com

Vergelijkbare onderwerpen

1. Ninjutsu voor preppers?
    Door Theo Niehof in forum Skills
    Reacties: 40
    Laatste Bericht: 13-04-14, 21:58
  2. Pepper voor preppers?
    Door Limburg-Zuid in forum Koffiecorner
    Reacties: 31
    Laatste Bericht: 24-02-14, 08:30
  3. [Alarmpistool] voor preppers?
    Door Mr. Gold in forum Survival Algemeen