Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Gratis] Krav Maga Workshop voor vrouwen


JohnVonSchutz

Aanbevolen berichten

Helaas zijn er nog steeds te veel vrouwen en meisjes slachtoffer door geweld of intimidatie.

 

Daarom organiseert GREA op de internationale dag 'stop geweld tegen vrouwen en meisjes' een gratis krav maga self defense workshop.

 

 

TDA-23-NOVEMBER-2014-NL-e1414012470622.jpg.02c9e54d0970e307ec75ebc862efdbf3.jpg

 

 

Dus wil je meer weten over krav maga of over hoe je zelf kan verdedigen dan is dit je kans.

 

http://www.grea.nl/nl/

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Het ziet eruit als een hele interessante dag en ga er in ieder geval even over nadenken :)

Zelf ben ik alles behalve agressief weggelegd dus vraag me wel eens af tot in welke mate ik mezelf eventueel goed kan verdedigen wanneer dat nodig mocht zijn.

Bij veel sporten vind ik het lastig dat ze via een bepaald patroon lesgeven waardoor je enigszins voorspelbaar wordt.

Heb in het verleden voor een extreme sport die ik toen nog op hoog niveau uitoefende mezelf wel een paar gemene trucjes geleerd om me te verdedigen en een ander persoon ongemak te bezorgen die niet in een van de vele vechtsporten gebruikt worden.

waardoor ik ze waarschijnlijk geheel onverwacht en random kan uitvoeren met het resultaat dat de mogelijke aanvaller niet weet wat m'n volgende stap zou kunnen zijn.

Hoewel ik een gevecht altijd uit de weg probeer te gaan.

Vaak sta ik regelmatig verbaast dat ik alsnog heel veel kracht in m'n lichaam heb en fysiek veel sterker ben als dat ik zelf voor mogelijk had gehouden.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanavond was ik op een "feestje" en hoorde het verhaal van een 17 jarig meisje (dochter van een gast) die door een 17 jarige jongen maar liefst 8 maal in het gezicht was geslagen om daarna van hem een kopstoot te krijgen waardoor haar neus gebroken is. Omdat zij op kwam (verbaal) voor een vriendin en zichzelf omdat er geroddeld werd. Hoe haal je het in je hoofd? Net als @Loreen vind ik dat als een meisje zelf een geweldsspiraal start er wat regels vervagen tussen man en vrouw maar in het algemeen sla je simpelweg nooit iemand op zijn gezicht alleen om "woorden". Het is gewoon zo zwak en laf. Zo langzamerhand begin ik te vinden dat zelfverdediging een onderdeel dient te zijn van de sportlessen op school. Kortom: mooi initiatief de krav maga voor vrouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanavond was ik op een "feestje" en hoorde het verhaal van een 17 jarig meisje (dochter van een gast) die door een 17 jarige jongen maar liefst 8 maal in het gezicht was geslagen om daarna van hem een kopstoot te krijgen waardoor haar neus gebroken is. Omdat zij op kwam (verbaal) voor een vriendin en zichzelf omdat er geroddeld werd. Hoe haal je het in je hoofd? Net als @Loreen vind ik dat als een meisje zelf een geweldsspiraal start er wat regels vervagen tussen man en vrouw maar in het algemeen sla je simpelweg nooit iemand op zijn gezicht alleen om "woorden". Het is gewoon zo zwak en laf. Zo langzamerhand begin ik te vinden dat zelfverdediging een onderdeel dient te zijn van de sportlessen op school. Kortom: mooi initiatief de krav maga voor vrouwen.

 

Even een knuppeltje in 't hoenderhok gooien:

 

Als iedereen bedreven zou zijn in vechtsporten, zouden dan niet de gevolgen van de gevechten steeds heftiger worden? Zou dan degene die het meest bedreven was hierin alsnog ervoor kiezen geweld toe te passen?

Het principe van een soort wapenwedloop maar dan met skills?

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja misschien wel, of, zoals tijdens de koude oorlog ontstaat het effect van Mutual assured destruction waardoor beide kampen terughoudender worden. Als het meisje in het voorbeeld de tegenwoordigheid van geest had gehad direct een harde trap in zijn ballen te geven hij waarschijnlijk niet meer de motivatie had gehad haar een kopstoot te geven. (voor de volledigheid in dit specifieke incident, de klappen waren gegeven, zij liep weg, hij loop er achteraan en gaat voor haar staan en geeft een kopstoot)

 

 

Even een knuppeltje in 't hoenderhok gooien:

 

Als iedereen bedreven zou zijn in vechtsporten, zouden dan niet de gevolgen van de gevechten steeds heftiger worden? Zou dan degene die het meest bedreven was hierin alsnog ervoor kiezen geweld toe te passen?

Het principe van een soort wapenwedloop maar dan met skills?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een knuppeltje in 't hoenderhok gooien:

 

Als iedereen bedreven zou zijn in vechtsporten, zouden dan niet de gevolgen van de gevechten steeds heftiger worden? Zou dan degene die het meest bedreven was hierin alsnog ervoor kiezen geweld toe te passen?

Het principe van een soort wapenwedloop maar dan met skills?

 

Sorry, een tweede quote:

enig onderwijs krijgen in zelfverdediging ( wat ik voornamelijk zie als het beperken van de schade die jou wordt aangedaan) is niet hetzelfde als bedreven zijn in een vechtsport. Het laatste zie ik meer als offensief, het eerste meer als defensief om een situatie te de-escaleren en om tijd te kopen weg tel open van een situatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

??? 30 jaar???? zo oud ben je nog niet eens :o

 

Maar je hebt helemaal gelijk. Af en toe moet je je gewoon eens laten gaan.

 

Schat,ik ben een vrouw van 50, begonnen met savate ( franse boksen) toen ik ong 8 was, op mijn 18 ,bij de IDF ,daar begonnen met Krav Maga.i have being kicking ass for a really long time, and I am planning on keeping up the kicking.

Link naar reactie
Delen op andere sites

??? 30 jaar???? zo oud ben je nog niet eens :o

 

Maar je hebt helemaal gelijk. Af en toe moet je je gewoon eens laten gaan.

 

Schat,ik ben een vrouw van 50, begonnen met savate ( franse boksen) toen ik ong 8 was, op mijn 18 ,bij de IDF ,daar begonnen met Krav Maga.i have being kicking ass for a really long time, and I am planning on keeping up the kicking.

 

Geloof het maar John ik heb het plezier gehad haar meermaals te ontmoeten. Be afraid, very afraid!

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...