Ga naar inhoud
GENEGEERD

Zelfgemaakte cup-a-soup


Stuudje

Aanbevolen berichten

Een cup-a-soup recept van de Gulle Aarde waarvan je in elk geval wéét wat er in zit.

 

Voor een habbekrats heb je een flinke pot instant soeppoeder en iedereen kan net zoveel maken als hij zelf wil. En hou je van een pittiger "bakkie" dan doe je er gewoon een extra schep in. En het is lekker!

 

Nodig:

-250 gram aardappelpuree à la minute

-2 zakjes magere melkpoeder (ELK)

-2 flinke eetlepels bouillonpoeder

-2 flinke theelepels gedroogde uisnippers

- flinke theelepel peterselie

-1/2 theelepel peper

-1/2 theelepel tijm

-1/2 theelepel kerrie

-1 theelepel zout

Van alle ingrediënten kun je iets meer of iets minder nemen, andere kruiden toevoegen kan ook, net zoals je smaak is.

Alles in een grote bak door elkaar roeren is het enige wat je hoeft te doen!

 

Zo'n drie theelepels in een mok zijn voldoende om van een lekker bakje aardappelsoep te kunnen genieten.

  • Leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Aangezien alles droog is, lijkt mij dat de houdbaarheid bepaald wordt door de kortste houdbaarheidsdatum van èèn van de producten.

 

Houdbaarheid is vaak met een korrel zout te nemen maar stel we houden ons er aan....

Je zal toch verpakkingen moeten openen, waarschijnlijk niet, maar misschien beïnvloed dit de houdbaarheid van bijv. de aardappelpoeder. Het zal wel loslopen denk. Om nou een emmer cup-a-soup te maken:o

Ben nieuwsgierig naar de bevindingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Geert, Ik koop dat hier http://www.naturalspices.eu/gedroogde-groenten/tomaat-poeder.html

 

Ik heb hem gemaakt met de aardappelpuree van AH huismerk, die hoef je ook niet te koken. Ik heb nog gekeken naar bio aardappelpuree, maar die moest wat langer in de pan zitten, dus nu nog even niet gedaan.

De smaak is goed, ik vind de substantie wat dun dus ik heb er twee theelepels xantaangom bij gedaan. http://www.hekserij.nl/Xanthaangom.aspx

Dat hielp, nu blijven de groene stukjes peterselie en tijm mooi zweven.

 

Nu de keuken toch een zooi was meteen nog een portie gemaakt met tomatenpoeder.

 

100 gr tomatenpoeder

2 eierlepels xantaangom

2 theelepels ui snippers

2 eetlepels met kop bouillonpoeder ( ik heb kip)

1 theelepel paprika

mespunt nootmuskaat

2 theelepels zout

1 theelepel peterselie

1/2 theelepel peper

1/2 theelepel tijm

 

2 eetlepels op een mok.

 

Droogzakje van @vheeswijk onderin de potten gedaan. Etiketje erop.

 

Top!

 

Dank voor het plaatsen!

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aardappelpuree a la minute zit al zout, melkpoeder, sulfiet & een semi-synthetische mono - diglyceriden in.Tis een leuk recept, maar je kan imo beter aardappelpuree gebruiken van bv Joanusmolen ipv Maggi of Knorr.Misschien is een vervanging voor aardappelpuree quinoameel wel een goeie.Bedankt voor het plaatsen van het recept.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aardappelpuree a la minute zit al zout, melkpoeder, sulfiet & een semi-synthetische mono - diglyceriden in.Tis een leuk recept, maar je kan imo beter aardappelpuree gebruiken van bv Joanusmolen ipv Maggi of Knorr.Misschien is een vervanging voor aardappelpuree quinoameel wel een goeie.Bedankt voor het plaatsen van het recept.

 

Ik heb gekeken naar bio aardappel puree, het merk wat ze bij de lokale winkel hadden moest even mee koken en was niet "á-la-minuut" Maar ik zoek nog even verder.

 

Volgens het zelfde concept heb ik nu ook instant chocolademelk poeder gemaakt :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je daar ook de verhoudingen van?

 

Ongeveer, ik ben er nog mee aan het puzzelen.

1 zakje melkpoeder

de helft van dat volume aan cacao

twee mespuntjes xantaangom

Zoet naar smaak. Suiker, aspartaam, sacharine. stevia oid net wat je voorkeurheeft

twee mespuntjes vanille poeder

 

twee tot 3 eetlepels in een mok.

 

Dit is mijn eerste probeersel er zou iets meer melkpoeder in mogen of vollemelk poeder ipv magere.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ongeveer, ik ben er nog mee aan het puzzelen.

1 zakje melkpoeder

de helft van dat volume aan cacao

twee mespuntjes xantaangom

Zoet naar smaak. Suiker, aspartaam, sacharine. stevia oid net wat je voorkeurheeft

twee mespuntjes vanille poeder

 

twee tot 3 eetlepels in een mok.

 

Dit is mijn eerste probeersel er zou iets meer melkpoeder in mogen of vollemelk poeder ipv magere.

suiker + vanillepoeder kan ook als vanillesuiker lijkt me?

carobe en cacao 50/50 helpen ook met wat zoetere choco. Geheel carobe kan ook, maar dan moet je iets van 1/3e meer gebruiken dan bij cacao.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...