Ga naar inhoud
GENEGEERD

Hoeveel water nodig? En is mijn voorraad voedsel voldoende?


GroningerPrepper

Aanbevolen berichten

Ik ben een iets gevorderde prepper, heb er veel over gelezen en ben begonnen met o.a. een voorraad voedsel en water aan te leggen. Op overheidssites lees ik dat je moet uitgaan van 2 liter water per persoon per dag, maar dat lijkt me we weinig. Momenteel heb ik ca. 30 liter drinkwater in bar-le-duc-pakken en ca. 30 liter in kleine jerrycans (voor handen wassen etc.). Ik verwacht dat ik het daar twee weken mee uit zal kunnen houden. Is dat ook jullie inschatting of zit ik er ver naast? Verder heb ik voldoende blikvoedsel, toast, broodbeleg en droge kruidienierswaren voor ca. drie weken. Plus een campinggasbrander met een hoop extra tankjes, medicijnen, wc-papier, tandpasta etc., zeep, en twee regentonnen (altijd gevuld) voor het toilet. In wapens etc. geloof ik niet, net zo min als in ruilmiddelen. Ieder voor zich, en liever geen lieden aan de deur die weten dat ik veel in huis heb. Graag suggesties voor wat er ontbreekt aan mijn voorbereidingen!

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Welkom!

 

Alvorens in te gaan op je vraag, lijkt het me goed dat je een kleine intro schrijft over jezelf. De beheerders van deze site hebben daar een speciaal plekje voor gemaakt op dit forum en veel mensen stellen het op prijs. Zo hebben we gelijk een idee van wie je bent (tot op zekere hoogte) en geef je wat summiere achtergrond info. Nu moeten we raden, ook naar aanleiding van je vraag.

 

Veel preppers zitten/zaten met dezelfde vragen. Als je de uitstekend werkende zoekfunctie van deze site gebruikt, heb je een grote kans dat veel vragen beantwoord worden, in ieder geval al je vragen die je hierboven hebt neergezet!

 

Succes!

 

JB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag JB, ik heb een profielboodschap gepost, is dat wat je bedoelt? Alles is hier nieuw voor mij. Ik vergat nog te melden dat ik ook ruim voorzien ben in kruiden, zout, olijfolie, thee, suiker, schoonmaakmiddelen etc. Als ik sommige prepper-voorraden hier zie, voor een half jaar of zelfs een jaar... pfffff, dat is wel een heel mooi streven maar dan moet ik eerst een ander huis kopen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor gewoon gebruik moet je al snel 5 liter per dag per persoon rekenen

je "moet" al ongeveer 3 liter drinken op een dag bij werk in warm weer nog meer

 

Op dit moment gebruiken/verbruiken we gemiddeld 125 liter/persoon/dag!

Dat we drinkwater gebruiken om ons toilet te spoelen is eigenlijk onbegrijpelijk.

 

Je moet ongeveer 2,5 liter vocht per dag binnenkrijgen.

Het is niet zo dat je 2,5 liter moet drinken, want in voedsel zit ook redelijk veel vocht.

 

Gemiddeld zal je ongeveer 1,5 liter moeten drinken om aan deze 2,5 liter te komen.

 

Bij extreme inspanning en hoge temperaturen zal je met die 1,5 liter niet toekomen.

Maar gemiddeld genomen zal je hierop uit komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag suggesties voor wat er ontbreekt aan mijn voorbereidingen!

 

Als eerste welkom hier.

 

Ik mis verlichting en verwarming.

Nu is dat op dit moment nog niet zo aan de orde, maar in de wintermaanden uiteraard wel.

Kaarsen, (opwindbare) led lampen, een goede houtkachel, dikke truien etc. kunnen dan een een behoorlijk verschil uitmaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...