Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 21
    SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rataplan Bekijk Berichten
    Zolang als dat je het later bij verkoop ook nog deels onder de toonbank kan afhandelen is het winst anders maakt het toch niet veel verschil of nu betaald of later.
    of heb je hier ook nog wat handige tips voor?

Veel Spaanse verkopers van huizen willen de geregistreerde prijs (de prijs die in de `escritura` is opgenomen) verlagen en een deel van de verkoopprijs zwart ontvangen om zo min mogelijk vermogenswinst te betalen. Onder het argument dat u dan minder overdrachtsbelasting hoeft te betalen worden kopers onder druk gezet hieraan mee te werken. U kunt hier later echter spijt van krijgen wanneer u het huis mettertijd weer wilt verkopen; u zult dan namelijk meer vermogenswinstbelasting moeten betalen.
    Natuurlijk zullen eventueel nieuwe kopers ook een deel onder de tafel willen regelen. Zo niet, dan is het nog geen probleem. In Spanje betaal je 2% belasting over de winst die je op een huis\finca maakt. MAAR daarvan mag je alle gemaakte kosten voor bouwen en verbouwen afhalen. Dus bonnetjes bewaren van alles wat je op de finca doet is een goede tip. Daarnaast is 2% betalen (en pas op het moment van verkoop\misschien over 20 jaar) nog altijd beter dan nu 7% betalen.

Een ander voordeel om bij aankoop de prijs in de boeken laag te houden is de belasting die je kinderen (familie) moet betalen bij erven. Zij betalen dan ook minder en zeker als je in dat geval niet de "bonnetjes" van bouwen en materialen aftrekt.

Zodra mijn kinderen volwassen zijn en een bepaalde leeftijd\levenswijsheid hebben, zal ik de finca al op hun naam zetten (dat s de bedoeling). Bij het op naam zetten betalen zij dan tegen een lage prijs belasting. Waarom wachten tot we dood zijn en hun alle ellende van het op naam krijgen geven. Ik ken gevallen van mensen die hun partner zijn verloren waarbij het 2 jaar heeft geduurd eer alle papieren in orde waren. Binnen die tijd kun je dus niets verkopen of doen met het onroerend goed. Beter alles hoe jij het wilt van te voren regelen.

Jr. prepper
    Ingeschreven
    Nov 2014
    hoikes ,

een boorgat laat je opvullen met een stalen pijp , zodanig storten die niet in , kostprijs 65 € /dieptemeter voor het boren ( no cure no pay) en de stalen pijp

elec in spanje is nu al een heel pak duurder .

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Auto op Spaans kenteken.

Nu je een NIE nummer hebt, kun je dus zo'n beetje alles. Dus loont het ook een auto op Spaans kenteken te kopen, dan wel je NL auto over te laten schrijven. Dat laatste moet je een beetje uitzoeken eerst, want als je auto te jong is willen ze nog een stukje van de BPM zien. Maar stel je hebt een leuk autootje van een jaar of 10 oud en je wilt deze op Spaans kenteken laten zetten. Dan kost het ongeveer 300-400€, afhankelijk of je alle papierwerk zelf wilt doen of dat je iemand die daar ervaring mee heeft dat voor je doet. Ik zou voor de laatste optie kiezen.

Eenmaal gekeurd door de Spaanse RDW, kun je de auto op Spaans kenteken zetten. Ik weet van Ron dat hij 22€ per jaar betaald voor zijn wegenbelasting voor een kleine auto. Mijn buurman heeft een grote zware bus en betaald 120€ per jaar. Dat is dus een stuk voordeliger dan in NL.

Als je een jongere wagen hebt en je wilt deze op kenteken laten zetten, informeer dan eerst hoeveel BPM je moet betalen. Dat is afhankelijk van de waarde van de auto en gek genoeg is dat enigszins onderhandelbaar wanneer je het niet eens bent met de waardebepaling.

Zorg er verder voor dat je originele onderdelen op de auto hebt zitten, want bij de keuring wordt echt alles gecheckt en vooral oudere auto's willen ze nog wel eens afkeuren als er geen originele onderdelen op zitten.

De laatste trip die ik maakte kostte Diesel 1,18€ en Benzine 1,31€, dus ook een stuk gezelliger. Het loont al snel om diesel te rijden in Spanje al de aanschaf van een Diesel auto net als in NL een stuk hoger. Je wordt daar niet gepakt op je wegenbelasting zoals hier in NL.

Bij mij zelf zit ik net in de fase da wij een NL auto willen gaan wegdoen, daarna komt er een Spaanse voor terug.

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FincaInSpanje Bekijk Berichten
    Auto op Spaans kenteken.

Nu je een NIE nummer hebt, kun je dus zo'n beetje alles. Dus loont het ook een auto op Spaans kenteken te kopen, dan wel je NL auto over te laten schrijven. Dat laatste moet je een beetje uitzoeken eerst, want als je auto te jong is willen ze nog een stukje van de BPM zien. Maar stel je hebt een leuk autootje van een jaar of 10 oud en je wilt deze op Spaans kenteken laten zetten. Dan kost het ongeveer 300-400€, afhankelijk of je alle papierwerk zelf wilt doen of dat je iemand die daar ervaring mee heeft dat voor je doet. Ik zou voor de laatste optie kiezen.

Eenmaal gekeurd door de Spaanse RDW, kun je de auto op Spaans kenteken zetten. Ik weet van Ron dat hij 22€ per jaar betaald voor zijn wegenbelasting voor een kleine auto. Mijn buurman heeft een grote zware bus en betaald 120€ per jaar. Dat is dus een stuk voordeliger dan in NL.

Als je een jongere wagen hebt en je wilt deze op kenteken laten zetten, informeer dan eerst hoeveel BPM je moet betalen. Dat is afhankelijk van de waarde van de auto en gek genoeg is dat enigszins onderhandelbaar wanneer je het niet eens bent met de waardebepaling.

Zorg er verder voor dat je originele onderdelen op de auto hebt zitten, want bij de keuring wordt echt alles gecheckt en vooral oudere auto's willen ze nog wel eens afkeuren als er geen originele onderdelen op zitten.

De laatste trip die ik maakte kostte Diesel 1,18€ en Benzine 1,31€, dus ook een stuk gezelliger. Het loont al snel om diesel te rijden in Spanje al de aanschaf van een Diesel auto net als in NL een stuk hoger. Je wordt daar niet gepakt op je wegenbelasting zoals hier in NL.

Bij mij zelf zit ik net in de fase da wij een NL auto willen gaan wegdoen, daarna komt er een Spaanse voor terug.
    Kan je ook gewoon dan het hele jaar in NL rijden en in Spanje betalen? Ook al zit je bijv. maar 3 weken per jaar daar? En hoe zit het met boetes, krijg je die dan braaf daar of blijven die liggen tot je hier een keer van de weg gehaald word? Is er bijv. een verdrag waarbij tussen NL en Spanje bekeuringen uitgewisseld worden (zoals ze willen met BelgiŽ en Duitsland)?

Ik betaal hier al 150 per kwartaal voor mijn benzine auto Benzine hier om de hoek (net over de grens in Duitsland) kost rond de 1,40 nu dus dat valt nog wel mee.
    Prepper informatie nodig? PDF bestanden over elk denkbaar onderwerp beschikbaar, PM voor meer info.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Charlie Bekijk Berichten
    Even of-topic Finca: Je inbox zit vol....
    [MENTION=2684]FincaInSpanje[/MENTION]: Ik zit met hetzelfde probleem, even die bezem erdoorheen halen dus.

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shadow Bekijk Berichten
    @FincaInSpanje: Ik zit met hetzelfde probleem, even die bezem erdoorheen halen dus.
    Volgens mij is bovenstaande de 300.000ste post op dit forum.
    Nieuw forum: preppers-shelter.nl (Bij aanmelden kijk voor de activatie mail in je spamfolder)

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door houthe Bekijk Berichten
    Kan je ook gewoon dan het hele jaar in NL rijden en in Spanje betalen? Ook al zit je bijv. maar 3 weken per jaar daar? En hoe zit het met boetes, krijg je die dan braaf daar of blijven die liggen tot je hier een keer van de weg gehaald word? Is er bijv. een verdrag waarbij tussen NL en Spanje bekeuringen uitgewisseld worden (zoals ze willen met BelgiŽ en Duitsland)?

Ik betaal hier al 150 per kwartaal voor mijn benzine auto Benzine hier om de hoek (net over de grens in Duitsland) kost rond de 1,40 nu dus dat valt nog wel mee.
    Vroeguh moest je elke 6 maanden je auto terug hebben in het land van herkomst, nu met de EU is dat niet meer. Kijk maar naar de Bulgaren, Polen en Roemenen die hier rondrijden vaak nog onverzekerd. Het is nu dus iets soepeler, maar ik ga sowieso een zuinig busje\bestelauto aanschaffen om met handel terug te komen vanuit Spanje. Denk hierbij aan wijn, drank, olijfolie, zelfgemaakte sapjes, elektronica, boilers etc. Terug neem ik dan spullen voor mijn BOL mee, dan wel iets wat in Spanje duurder is. Maar daar kan ik momenteel nog niet veel van vinden. Ik neem dan ook zeker een extra tank mee om niet in Frankrijk te hoeven tanken, dus BE\Luxemburg en Spanje. Zoiets: http://www.infrastore.nl/index.php/b...ry_pathway-341

Bekeuringen uit Frankrijk krijg ik gewoon binnen in NL, net als BE. Uit Spanje nog niet. Ik heb ook nog niet gehoord dat NL de bekeuringen doorstuurt naar Spanje, maar dat zal binnen de EU een kwestie van tijd worden denk ik. Gewoon proberen niet zo hard te rijden.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Qua rijden met auto met buitenlands kenteken:
    Als je buiten Nederland woont is er denk ik geen probleem.
    Als men je betrapt op wonen in NL (weet niet hoe men dat bepaalt, meer dan helft van de tijd ?) ben je de sigaar.
    Dus een pied ŗ tÍrre in NL moet kunnen maar alleen voor tijdelijk.

Jr. prepper
    Ingeschreven
    Oct 2014
    @ FincaInSpanje: nogmaals bedankt voor alle moeite die je neemt om ons voor te lichten! Geweldige info en zeer waardevol.

Survivor
    Ingeschreven
    Aug 2014
    Ik zal gelijk even reageren... ik ben de dag na de meeting op 4 oktober naar mijn BOL gereden en heb daar bijna 3 maanden gezeten. Ik ben pas geleden teruggekomen en ik zal zo eens het stuk van [MENTION=2684]FincaInSpanje[/MENTION] door gaan lezen en dan zien of ik weer met wat waardevolle bijdragen kan komen. ik heb weer even de tijd, mijn volgende bezoek aan mijn BOL staat gepland voor april (als het een beetje weer is natuurlijk).

Vergelijkbare onderwerpen

1. Waar op te letten bij aanschaf antieke Singer naaimachine?
    Door BTF in forum Survival uitrusting algemeen
    Reacties: 20
    Laatste Bericht: 20-05-14, 18:53
  2. Is het volgens jullie slim om nu een huis te kopen?
    Door Prepper2012 in forum Huisvesting
    Reacties: 182
    Laatste Bericht: 07-02-14, 07:39
  3. HELP waar moet ik beginnen
    Door berry in forum Survival Algemeen
    Reacties: 27
    Laatste Bericht: 16-09-13, 12:30
  4. Overstroming, waar moet je heen?
    Door athuahalpa in forum Huisvesting
    Reacties: 58
    Laatste Bericht: 08-02-13, 13:17

Labels voor dit Bericht