Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 19 van de 19
    Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Apr 2013
    Misschien moet je je geld opnemen en op de keukentafel leggen. Veiliger voor de bank, en veiliger voor jezelf.

Het geldt overigens vooralsnog voor deposito's boven de half miljoen euro. De inflatie staat overigens 'officieel' rond de 0% in Duitsland.

http://www.welt.de/finanzen/article1...en-zahlen.html
    http://www.mdr.de/nachrichten/skatba...-6c4417e7.html
    http://www.handelsblatt.com/finanzen.../10907262.html
    Hora est.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Mar 2012
    Waarom verkopen Ray? Zilver en/of goud zou zomaar eens weer een betaalmiddel kunnen worden dat geaccepteerd wordt door iedereen bij een ineenstorting van de economie....pm lijkt me niet direct iets om te verkopen nu. En waarvoor? Papier geld? think again my dear friend

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raycoupe Bekijk Berichten

Tja, als iedereen straks PM gaat kopen, wordt dat de volgende zeepbel. Leuk voor de mensen die het nu al hebben en het straks willen verkopen maar voor de meesten wordt het dan weer een drama.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door prepass Bekijk Berichten
    Waarom verkopen Ray? Zilver en/of goud zou zomaar eens weer een betaalmiddel kunnen worden dat geaccepteerd wordt door iedereen bij een ineenstorting van de economie....pm lijkt me niet direct iets om te verkopen nu. En waarvoor? Papier geld? think again my dear friend

Toch denk ik dat Ray gelijk gaat krijgen.
    Eerst zal PM extreem stijgen, dat is dus niet waar fiat zal instorten.
    Dan zal er direct een tekort ontstaan en zal PM wel echt stijgen en waarschijnlijk weer absurt veel waard worden, dan kun je waarschijnlijk het beste veel PM omzetten in grond of huizen enz.
    Daarna zal PM weer inzakken naar een soort nieuwe stabieler fase maar nog steeds een factor meer waard zijn dan nu.
    Dat zal zo blijven todat de volgende shit-streek, nieuwe fiat, digitale meuk, of wat dan ook weer slim aan de man gebracht zal worden..

Maar goed voorspellen is moeilijk maar als die voorspelling over de toekomst gaat is het vaak onzin...

K a n s
    Kennis zonder wijsheid is (zelf)vernietiging.

Het is helaas gevaarlijk om gelijk te hebben, als de meerderheid het fout heeft.

Het gaat niet zozeer om te zien wat nog niemand heeft gezien.
    Maar om te bedenken wat nog niemand heeft bedacht over datgene dat iedereen kan zien !

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door prepass Bekijk Berichten
    Uiteindelijk is het een tussen fase, of het nu fiat, pm of wat anders is. Het doel is leven en de daarvoor benodigde goederen aanschaffen. Onderdak, eten, andere benodigdheden, leuke dingen en wellicht wat overdragen aan je nageslacht.

De kunst is om de vorm te kiezen die later op de meest gunstige manier dit doel bereikt.
    [MENTION=261]Kans[/MENTION]: Ik gelijk krijgen?! Laten we hopen dat ik groot ongelijk krijg over de richting van deze wereld.
    Nieuw forum: preppers-shelter.nl (Bij aanmelden kijk voor de activatie mail in je spamfolder)

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Ik gelijk krijgen?! Laten we hopen dat ik groot ongelijk krijg over de richting van deze wereld.
    We denken daar hetzelfde over en hopen allebij dat we het fout hebben.
    Jammer dat hoop en realiteit vaak ver uit elkaar liggen.

Prep ze,
    K a n s
    Kennis zonder wijsheid is (zelf)vernietiging.

Het is helaas gevaarlijk om gelijk te hebben, als de meerderheid het fout heeft.

Het gaat niet zozeer om te zien wat nog niemand heeft gezien.
    Maar om te bedenken wat nog niemand heeft bedacht over datgene dat iedereen kan zien !

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kans Bekijk Berichten
    We denken daar hetzelfde over en hopen allebij dat we het fout hebben.
    Jammer dat hoop en realiteit vaak ver uit elkaar liggen.

Prep ze,
    K a n s
    Dat is ook de reden dat we hier zitten. Compleet verschillend van elkaar, met dezelfde angst (is dat het goede woord?) en hoop.
    Nieuw forum: preppers-shelter.nl (Bij aanmelden kijk voor de activatie mail in je spamfolder)

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Jul 2014
    Bij rekeningen boven de half miljoen euro.

Niet alleen ZH meldt dat: http://www.faz.net/agenturmeldungen/...-13237144.html

Wel te verwachten, aangezien een bank geen liefdadigheidsinstelling is maar een commerciŽle instelling en ze zelf ook negatieve rente moeten betalen om het geld weg te zetten. Dit is het resultaat van het beleid van de EU om geforceerd de rent zo dramatisch laag te houden.

Goede reden voor die mensen wat geld uit te geven of te investeren. Goed voor de economie of heb ik het mis?
    Is Saving Money Bad For The Economy?
    http://www.zerohedge.com/news/2013-1...ey-bad-economy

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Charlie Bekijk Berichten
    Dat de banken negatieve rente betalen, is juist bedoeld om hen hun geld uit te lenen, niet om het weg te zetten.

Maar als banken hun klanten willen wegjagen, dan is dit wel de manier.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kans Bekijk Berichten
    Psychologie....
    Ja net als inflatie zou een lage of zelfs negatieve rente de uitgave kunnen vergroten..
    Als echter het vertrouwen instort, wat betekent het dat de bank zijn eigen rommel niet terug wil hebben, en een soort afval heffing vraagt?, dan zou ik zeggen: KOOP kuchgoudenzilverkuch........

Prep ze,
    K a n s
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nu even niet Bekijk Berichten
    Is Saving Money Bad For The Economy?
    http://www.zerohedge.com/news/2013-1...ey-bad-economy
    Lastig om over dat stukje wat te zeggen.

Ik zie echter een groot verschil met het aanhouden van een reserve en sparen voor je oude dag voor een normaal leven en het oppotten van miljoenen.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Mar 2012
    [MENTION=1609]Raycoupe[/MENTION] en [MENTION=261]Kans[/MENTION] ik denk dat we wel op ťťn lijn zitten. Grond/Huis kopen/inwisselen voor PM lijkt me zinvoller op het juiste moment dan om te ruilen voor fiat........ Gisteren een kleine discussie gehad dat goud een ouderwets iets is (barbaric relic). En dat we zo snel mogelijk van goud af moeten. Digitaal fiat is de toekomst....... een kansloze discussie. Dus vandaar m'n "kort door de bocht" reactie....

Vergelijkbare onderwerpen

1. Reacties: 0
    Laatste Bericht: 08-08-14, 10:46
  2. Negatieve rente?
    Door Kans in forum Geld, goud en zilver
    Reacties: 63
    Laatste Bericht: 07-06-14, 07:53
  3. Reacties: 15
    Laatste Bericht: 11-12-13, 22:16
  4. Negatieve rente
    Door jobs in forum Europa
    Reacties: 10