Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 19
    SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jun 2012

Negatieve rente voor Duitse consumenten

Trots gaan daar waar nog geen mens gegaan is:

In Duitsland is nu de eerste bank die een negatieve rente van 0,25% aan particulieren REKENT...

http://www.zerohedge.com/news/2014-1...-interest-rate

Yep wat nog een paar weken geleden zelfs hier op het forum als belachelijk werd afgedaan "wie zet er nu geld op de bank als je daar voor moet betalen" is nu dus praktijk....

Prep ze,
    K a n s
    Kennis zonder wijsheid is (zelf)vernietiging.

Het is helaas gevaarlijk om gelijk te hebben, als de meerderheid het fout heeft.

Het gaat niet zozeer om te zien wat nog niemand heeft gezien.
    Maar om te bedenken wat nog niemand heeft bedacht over datgene dat iedereen kan zien !

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Jan 2013
    In Duitsland kun je wel een bankkussen huren waar je geld in mag stoppen.
    In Nederland is dat officieel verboden.
    Kost je ongeveer 30 euro per jaar exclusief de verzekering 50 cent per 1000 Euro.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door luna1988 Bekijk Berichten
    In Duitsland kun je wel een bankkussen huren waar je geld in mag stoppen.
    In Nederland is dat officieel verboden.
    Kost je ongeveer 30 euro per jaar exclusief de verzekering 50 cent per 1000 Euro.
    Een bankkussen?
    Is dat wezenlijk anders dan mijn huidige kussen?
    Daar heb ik trouwens al geen plaats meer, wie heeft er nu nog geld op of in de bank
    (Is dus ook nog goedkoper, en moppelt iets over Freud)

En die verzekering, wtf is dat gewoon zodat je ze netjes meld hoeveel je in je kluisje hebt?
    Mag ik een leeg kluisje voor 5.000.000 verzekeren lijkt me best een leuke gok.....

K a n s
    Laatst gewijzigd door Kans; 30-10-14 om 19:06.

Het is helaas gevaarlijk om gelijk te hebben, als de meerderheid het fout heeft.

Maar om te bedenken wat nog niemand heeft bedacht over datgene dat iedereen kan zien !

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Bij rekeningen boven de half miljoen euro.

Niet alleen ZH meldt dat: http://www.faz.net/agenturmeldungen/...-13237144.html

Wel te verwachten, aangezien een bank geen liefdadigheidsinstelling is maar een commerciŽle instelling en ze zelf ook negatieve rente moeten betalen om het geld weg te zetten. Dit is het resultaat van het beleid van de EU om geforceerd de rent zo dramatisch laag te houden.

Goede reden voor die mensen wat geld uit te geven of te investeren. Goed voor de economie of heb ik het mis?
    Nieuw forum: preppers-shelter.nl (Bij aanmelden kijk voor de activatie mail in je spamfolder)

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raycoupe Bekijk Berichten
    Goede reden voor die mensen wat geld uit te geven of te investeren. Goed voor de economie of heb ik het mis?
    Psychologie....
    Ja net als inflatie zou een lage of zelfs negatieve rente de uitgave kunnen vergroten..
    Als echter het vertrouwen instort, wat betekent het dat de bank zijn eigen rommel niet terug wil hebben, en een soort afval heffing vraagt?, dan zou ik zeggen: KOOP kuchgoudenzilverkuch........

Prep ze,
    K a n s

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Bij rekeningen boven de half miljoen euro.

Niet alleen ZH meldt dat: http://www.faz.net/agenturmeldungen/...-13237144.html

Wel te verwachten, aangezien een bank geen liefdadigheidsinstelling is maar een commerciŽle instelling en ze zelf ook negatieve rente moeten betalen om het geld weg te zetten. Dit is het resultaat van het beleid van de EU om geforceerd de rent zo dramatisch laag te houden.

Dat de banken negatieve rente betalen, is juist bedoeld om hen hun geld uit te lenen, niet om het weg te zetten.

Maar als banken hun klanten willen wegjagen, dan is dit wel de manier.
    We could have saved ourselves.
    But we didn't.
    Amazin'.... what state of mind were we in?

Pete Postlethwaite, The age of stupid.

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Charlie Bekijk Berichten
    Dat de banken negatieve rente betalen, is juist bedoeld om hen hun geld uit te lenen, niet om het weg te zetten.

Maar als banken hun klanten willen wegjagen, dan is dit wel de manier.
    Als straks iedere bank volgt voor het groot kapitaal, zullen die toch wat anders moeten verzinnen dan geld oppotten.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kans Bekijk Berichten
    Psychologie....
    Ja net als inflatie zou een lage of zelfs negatieve rente de uitgave kunnen vergroten..
    Als echter het vertrouwen instort, wat betekent het dat de bank zijn eigen rommel niet terug wil hebben, en een soort afval heffing vraagt?, dan zou ik zeggen: KOOP kuchgoudenzilverkuch........

Prep ze,
    K a n s
    Tja, als iedereen straks PM gaat kopen, wordt dat de volgende zeepbel. Leuk voor de mensen die het nu al hebben en het straks willen verkopen maar voor de meesten wordt het dan weer een drama.
    Nieuw forum: preppers-shelter.nl (Bij aanmelden kijk voor de activatie mail in je spamfolder)

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Tja, als iedereen straks PM gaat kopen, wordt dat de volgende zeepbel. Leuk voor de mensen die het nu al hebben en het straks willen verkopen maar voor de meesten wordt het dan weer een drama.
    Yep zal wel iets met PREPPEN te maken hebben?

K a n s

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Oct 2012
    In feite betaal ik nu ook al negatieve rente, want ik krijg bijna geen rente, en de kosten van de rekening en het pasje en dergelijke zijn hoger.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dreutel Bekijk Berichten
    In feite betaal ik nu ook al negatieve rente, want ik krijg bijna geen rente, en de kosten van de rekening en het pasje en dergelijke zijn hoger.
    Moet je de inflatie nog eens meerekenen.....
    Alhoewel die weer even laag is officieel....

K a n s

Vergelijkbare onderwerpen

1. Reacties: 0
    Laatste Bericht: 08-08-14, 11:46
  2. Negatieve rente?
    Door Kans in forum Geld, goud en zilver
    Reacties: 63
    Laatste Bericht: 07-06-14, 08:53
  3. Reacties: 15
    Laatste Bericht: 11-12-13, 23:16
  4. Negatieve rente
    Door jobs in forum Europa
    Reacties: 10