Pagina 2 van de 16 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 160
    Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Mar 2013
    Als prepper ga je toch eigenlijk uit dat je geen hulp van de staat krijgt. Het is kut maar waarom zou dat met pensioen we zo zijn.
    Even a tiny acorn becomes a mighty oak..............

If you dont take care of your gear, How can your gear take care of u

Moderator
    Ingeschreven
    Feb 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GuywithAplan Bekijk Berichten
    wel lullig werk je zolang kan je geen bodem en deksel betalen voor je kist
    Ach, het rekensommetje is heel simpel. Kijk gewoon even terug naar de economische ontwikkelingen van de afgelopen 10 tot 15 jaar. Daarna kijk je hoe we er nu voorstaan en dan weet je dat de roverheid niks van ons overlaat in de toekomst. Vroeger had ik nog rekeningen van 35 gulden(ziekenfonds). Nu zijn bijna alle rekeningen vanaf 100 euro(220 gulden). En dit wordt in de toekomst nog veel erger.
    Laatst gewijzigd door Cyberbeer; 01-11-14 om 22:56.
    - Prepare yourself - The End is Coming -

tom666
    Guest
    Ja hier in B niet beter..ben er nu 40 en zal nog lang moeten doorgaan..MAAR...het systeem is onbetaalbaar geworden...
    Jaren is de pot leeggezogen en nu is die op...IEDEREEN die kon profiteren van de staat heeft dat gedaan en daar dragen we nu de zeer zware last van..
    Mn werk zal ik niet volhouden tot mn pensioen...het is soms echt loodzwaar om aan graafmachines en wielladers te werken en je kruipt soms in heel rare bochten in de machine...

Ik denk ( en zeker als prepper ) dat je je eigen toekomst moet zeker stellen...heel moeilijk maar mits wat vernuftigheid zullen we het zeker moeten doen.

Het is en blijft een heel hekel punt..

Survivor
    Ingeschreven
    Oct 2014
    Lekker tot mn 71e. Denk dat ik echter als ik al mn zaken geregel heb niet mn oude dag in NL ga uitzitten. Als er nog geen stront in de ventilator zit vertrek ik voor mijn oude dag permanent naar warmere oorden.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Sep 2014
    Ik verwacht sowieso mijn pensioen niet te halen; naar verwachting wordt ik niet eens (in goede gezondheid) ouder dan 67 jaar.
    En dat terwijl ik al (of pas?) 25 jaar AOW afdraag iedere maand en 20 jaar pensioen (heb een tijdje als zelfstandige gewerkt = geen pensioenopbouw).

Tja... er komen minder jonge mensen (we n**ken te weinig) en de babyboomers worden steeds ouder, dus vind je het gek?

Het heeft, zoals sommigen denken en beweren, niet zoveel met de huidige politiek te maken, maar met geld waarmee in het verleden gestrooid werd en de eerder genoemde vergrijzing.
    Daar hadden ze bij de uitvinding van dit systeem (AOW en pensioenen) geen rekening mee gehouden.

Groeten,

QF
    Unfortunately even with duct tape, this forum can't be fixed anymore.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Ik zou nog een jaar op 23 te gaan hebben, maar daar gaan we niet op wachten. Werken tot je bijna kapot gaat, meer te leven of te oud bent grote veranderingen in je leven te doen is niet mijn doel. Dan maar arm sterven maar wel op de manier geleefd zoals wij dat hebben gewild.

Ik zie hier steeds meer "buitenlandse" initiatieven van mensen die het in NL\BE zat zijn. Spanje, Frankrijk, Hongarije, Zweden, Cariben noem maar op. Mensen die gekozen hebben voor een andere manier van leven. Misschien iets meer effort erin en met minder middelen, maar wel gelukkiger leven. Veel mensen zien een BOL in het buitenland niet als een stukje pensioen, maar dat is het wel. En dan niet op 67+, maar nu al werken en genieten van je pensioen in opbouw.

We vergrijzen de komende jaren steeds meer en meer kinderen zou ons ook niet helpen, want door robotisering (en steeds sneller opvolgende uitvindingen) is er straks gewoon voor de meesten geen werk meer.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Haha...
    Bij tijd van leven wil ik eerder stoppen dan Den Haag wil.
    Daarvoor prep ik.

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Oct 2013
    Wanneer ga ik met pensioen?
    Ik zal eens eerder denken wat ik nou voor werk ga doen
    Maar mijn streven is ergens rondt mijn eind 20 begin 30 een mooi stuk bos grond te kopen. En daar zelfvoor zienend te leven
    beter een lege portemonnee dan een lege maag
    -Rataplan

mijn youtube kanaal (engelse versie): https://www.youtube.com/channel/UCf_...qYZ5TkaJpO17KA

mijn youtube kanaal (nederlandse versie): https://www.youtube.com/channel/UCrV...vV2_4AlvDyYlTg

You only use a MRE until you have something to eat.

Jr. prepper
    Ingeschreven
    Nov 2014
    hoikes ,

ik ben op pensioen , 48 jaar en gelukkig wonend in spanje . Waar wij van plan zijn binnen 3 jaar volledig zelfvoorzienend te zijn

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Oct 2012
    60/62 jaar vind ik( arbeidsconflict/psychische klachten) zat..heb de meeste en mooiste jaren van mijn leven moeten werken voor een werkgever voor een redelijk pensioentje..maar dat zie ik allemaal verdwijnen in die Bermuda driehoek genaamd Brussel..
    Tegen die tijd moet onze BOL er zijn en ga ik daar van me ouwe dag genieten..en dan kunnen werkgevers/regering van mij allemaal het weet ik veel krijgen
    Nu gaan de zaden van de boom ontkiemen, en worden ook grote bomen, die de cyclus gaan herhalen

Vergelijkbare onderwerpen

1. Pensioen
    Door OBL-Rien in forum Binnenland
    Reacties: 62
    Laatste Bericht: 01-09-15, 16:28
  2. Goud en Zilver voor je Pensioen
    Door Goudpensioen in forum Geld, goud en zilver
    Reacties: 26
    Laatste Bericht: 06-09-14, 23:55
  3. 'Vul je pensioen aan met een moestuin'
    Door Tom in forum Binnenland
    Reacties: 30