Pagina 4 van de 16 EersteEerste ... 2345614 ... LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 40 van de 160
    Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Mar 2012
    Mijn zoon van 1985 heeft ook de berekening ingevuld en komt op pensioenleeftijd 71 jaar

Elementary prepper
    Ingeschreven
    Sep 2014
    Ik kom ook 71 jaar en 6 maanden uit. Knappe baas die op mijn 71 nog wat aan mij heeft :P
    Tegen die tijd zal toch al wel een hele hoop veranderd zijn dus ik denk dat ik ook maar voor zelfvoorzienend ga.

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jan 2013
    70 jaar en drie maanden mag ik, dan ben ik letterlijk net over de helft (ben 35+3 maanden nu), oftewel mijn gehele leven dat ik hier nu al ben, mag ik nu nog een keer blijven werken...

Niet van plan dus, geen idee wanneer ik stop, hoe sneller hoe beter lijkt me

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fragalot Bekijk Berichten
    daar heb je kinderen voor toch?
    lang leve de kinderarbeid!
    De meeste kinderen van 50 plussers zijn toch al wel oud genoeg om niet meer onder kinderarbeid te vallen, en daarbij mogen ze best wel wat doen om de zelfvoorzienende leefomgeving in stand te houden (anders is de erfenis ook niet meer zoveel waard)
    Prepper informatie nodig? PDF bestanden over elk denkbaar onderwerp beschikbaar, PM voor meer info.

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jun 2012
    In holland stond een huis, een eiland heb ik nu.
    Ik Beschouw pensioen als geld die ik verplicht heb moeten inleveren,net als alle andere belasting die ik heb betaal.een grote verlies post.
    Mijn pension is mijn land, de landbouw productie ervan,mijn vermogen om voor mijnzelf en andere te zorgen.goud en degerlijk die ik bezit,en dat als in niet bij de bank maar echt in eigen beheer.
    Als ik nutteloos word voor mijnzelf en andere, dan is de Tijd gekomen om afscheid te nemen.
    Ik ga nooit met pensioen, ik verwacht niks van niemand te ontvangen.en jullie zijn net als ik voor millijoen opgelicht.
    Proud member of MAG

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Volgens deze test duurt het nog 25 jaar voor ik recht op aow heb. Maar ik ga er van uit dat er de tegen die tijd geen aow en pensioen geld meer is. Om langer te kunnen werken heb ik de afgelopen vier jaar een studie gedaan. Nu alleen nog zien dat ik werk hou.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tanfana Bekijk Berichten
    Volgens deze test duurt het nog 25 jaar voor ik recht op aow heb. Maar ik ga er van uit dat er de tegen die tijd geen aow en pensioen geld meer is. Om langer te kunnen werken heb ik de afgelopen vier jaar een studie gedaan. Nu alleen nog zien dat ik werk hou.
    Ik denk dat je tegen die tijd wellicht niet meer zou willen werken of ben je een uitzondering op de regel?

Mijn moeder werkt vanaf haar 14e en kreeg van de belastingdienst te horen dat ze er nog vrolijk 2 jaar aan mag vastplakken tot 67. Als je al zolang werkt en je lichaam begint op te raken, dan kijk je echt uit naar de tijd dat je mag stoppen. Terwijl ze daarna vervolgens nog flink mag inleveren ook, maar dat is een andere discussie. Ze heeft overigens nooit een hekel gehad aan hard werken hoor, maar op gegeven moment ben je er klaar mee.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FincaInSpanje Bekijk Berichten
    Ik denk dat je tegen die tijd wellicht niet meer zou willen werken of ben je een uitzondering op de regel?

Mijn moeder werkt vanaf haar 14e en kreeg van de belastingdienst te horen dat ze er nog vrolijk 2 jaar aan mag vastplakken tot 67. Als je al zolang werkt en je lichaam begint op te raken, dan kijk je echt uit naar de tijd dat je mag stoppen. Terwijl ze daarna vervolgens nog flink mag inleveren ook, maar dat is een andere discussie. Ze heeft overigens nooit een hekel gehad aan hard werken hoor, maar op gegeven moment ben je er klaar mee.
    Ik heb altijd lichamelijk zwaar werk gedaan. Dat houd ik echt niet tot mijn 60 ste vol. Laat staan tot mijn 70 ste. Daarom ben ik een studie gaan doen in iets wat lichamelijk minder belastend is. Ik heb absoluut geen hekel aan werken. Maar ik heb geen idee of ik tegen die tijd nog wil en kan werken.

Spambot hunter
    Ingeschreven
    Mar 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ceuva_spain Bekijk Berichten
    wij wonen al zelfvoorzienend, de tractor staat op het aankoop lijstje( en er is budget voor ) , wij hebben een jacht vogel en tegen die tijd zijn de schapen, kippen, kwartels , konijnen er ook .
    goed als ruilmiddel en wij wonen in een bosgebied . spaanse jachtvergunning is al gehaald, nu nog de vuurwapen vergunning .
    je noemt nu facetten van het zelfvoorzienend zijn op, geen antwoord op mijn vraag.
    mijn opa en oma zijn nu 75 of zo iets
    die hebben altijd kippen gehad, een moestuin van een halve hectare etc etc
    ik kan je garanderen dat het eieren rapen nog wel gaat, maar hooi sjouwen voor schapen en ganzen gewoon niet meer gaat
    laat staan dat ze nog genoeg eten kunnen kweken, het enigste wat ze nu nog doen zijn een paar bramenstruiken en wat kroppen sla
    lichamelijk lukt het gewoon niet meer, dus ze moeten echt boodschappen doen, en de huisarts betaal je ook niet met een doos eieren
    ookal heb je een trekker om te ploegen, oogstmachines zijn niet te betalen en rendabel voor een particulier (veel machines zijn voor een paar soorten maar ontworpen)
    dus al het andere moet met de hand.
    jagen tja leuk, interessant ook, maar mijn opa kan nu amper nog een kal 12 of .30 vasthouden, schieten word al lastig (terugslag)

ik zie het in mn eigen straat ook, een paar oude baasjes hebben wat kippen konijnen moestuin enzo
    nu helpen ik en wat andere buurmannen hier en daar met materiaal etc etc maar dit is niet genoeg voor hun om het rond te kunnen krijgen (ik werk 100+ uur per week)
    het is genoeg om ze een paar dozen eieren in de week en wat kroppen sla te bezorgen dat houd ze bezig mentaal en fysiek
    dat ze nog hun hobby nog kunnen beoefen zeg maar
    de moeite? totaal niet eigenlijk

het moment van lichamelijke gesteldheid die in de steek laat en de dood daar zit nogal een paar jaar tussen

daar komt bij dat ploegen met een oude trekker ook lichamelijk zwaar is
    Kabouterfokker

Spambot hunter
    Ingeschreven
    Mar 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Molonneke Bekijk Berichten
    Wat leuk, ik lees hier zo maar tussen neus en lipper door dat [MENTION=36]12gauge[/MENTION] nog maar 27 is. Ik had hem een stuk ouder geschat, zo rond eerste helft 40 ofzo. Ah, de verrassingen die je soms tegenkomt op dit forum...

Ontopic: ik reken niet op pensioen. Ook mijn ambitie is wegwezen en zelfvoorzienend leven. Veel werk, I know, maar ik ben van plan het niet alleen te doen. Met een mannetje of 6 a 10 kom je een heel eind.
    ik voel me gevleid, de meeste vinden dat ik eens volwassen moet worden
    Kabouterfokker

Liberty
    Guest
    Nooit, ik en iedereen die momenteel jonger is dan, zeg, 55 moet gewoon werken tot ze er dood bij neervallen. Parels van de multiculturele samenleving, succesvolle ondernemers, ambtenaren en mensen met een exorbitant rijke vader uitgezonderd natuurlijk.

Vergelijkbare onderwerpen

1. Pensioen
    Door OBL-Rien in forum Binnenland
    Reacties: 62
    Laatste Bericht: 01-09-15, 16:28
  2. Goud en Zilver voor je Pensioen
    Door Goudpensioen in forum Geld, goud en zilver
    Reacties: 26
    Laatste Bericht: 06-09-14, 23:55
  3. 'Vul je pensioen aan met een moestuin'
    Door Tom in forum Binnenland
    Reacties: 30