Pagina 16 van de 16 EersteEerste ... 6141516
Resultaten 151 tot 160 van de 160
    Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yarrnick Bekijk Berichten
    http://www.vandale.nl/opzoeken?patte...n#.VhqNMyvSlEg

VanDale is van mening dat de term waarde gebruikt mag worden voor de omschrijving van valuta.
    Vandale wordt niet samengesteld door deskundigen op mentair vlak. Op het web vind ik bij Vandale betaalmiddel als betekenis.
    De valuta (lees: betaalmiddel) vertegenwoordigt een zekere waarde, maar heeft zelf geen intrinsieke waarde.
    Zolang het verschil tussen prijs en warde maar helder is.

Adventurer
    Ingeschreven
    Apr 2015
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jobs Bekijk Berichten
    Vandale wordt niet samengesteld door deskundigen op mentair vlak. Op het web vind ik bij Vandale betaalmiddel als betekenis.
    De valuta (lees: betaalmiddel) vertegenwoordigt een zekere waarde, maar heeft zelf geen intrinsieke waarde.
    Zolang het verschil tussen prijs en warde maar helder is.
    Ik ga er van uit dat de Euro in de komende jaren niet verdwijnt, daarom gebruik ik de euro als waarde bepaling. Net als het schilderij dat als voorbeeld gebruikt werd in de link werd de "waarde" bepaald in euro's.
    Dit is van toepassing op hoeveel PM je eventueel nodig zou hebben om vroegtijdig met pensioen te gaan, om on-topic te blijven.
    Zwijgen is goud, duct tape is Silver.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    ABP het grootste pensioenfonds gaat hervormen naar 100% groen. De verwachting is dat een derde van de bedrijven zullen afvallen.
    http://www.duurzaamnieuws.nl/abp-gaa...oord-beleggen/

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Deze week gaven verschillende pensioenfondsen al te kennen dat ze de komende jaren niet kunnen indexeren 5 tot mogelijk wel 12 jaar. Iedereen weet dat er een nieuwe crisis op de loer ligt en wat gaat er dan gebeuren? Hou er maar rekening mee dat pensioenen zelfs gekort gaan worden.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2...hterbij__.html

`Nederlanders gaan waarschijnlijk sneller dan verwacht de gevolgen merken van de problemen bij pensioenfondsen. Werkenden en bedrijven moeten meer betalen voor minder pensioen. En gepensioneerden moeten volgend jaar al vrezen voor kortingen.`

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FincaInSpanje Bekijk Berichten
    Deze week gaven verschillende pensioenfondsen al te kennen dat ze de komende jaren niet kunnen indexeren 5 tot mogelijk wel 12 jaar. Iedereen weet dat er een nieuwe crisis op de loer ligt en wat gaat er dan gebeuren? Hou er maar rekening mee dat pensioenen zelfs gekort gaan worden.
    En dan volhouden dat we het beste systeem (ter wereld) hebben enzovoorts.
    Dus van Pensioen op basis va eindloon, naar middenloon, naar nog minder, naar langer werken, naar dekkingsgraden onder 100%, lager werken, niet indexere, korten, etc.
    En waar zijn de maatregelen zodat ik zelf fiscaal eerlijk voor mjn oude dag mag sparen?

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jobs Bekijk Berichten
    En waar zijn de maatregelen zodat ik zelf fiscaal eerlijk voor mjn oude dag mag sparen?
    Hiermee sla je de spijker op de kop. Helaas kunnen alleen ondernemers zelf hun pensioen verzorgen. De pensioenfondsen zijn onder deel van het failliete geldsysteem waarin we leven. Zij kopen vooral de staatspapieren op met jouw geld, zodat het systeem in stand kan worden gehouden, samen met de banken.

Er is al 15 jaar sprake dat pensioenfondsen ook hypotheken kunnen gaan verstrekken, waar ik altijd een voorstander van ben geweest. Het rendement voor een pensioenfonds zou dan gemiddeld 4% zijn geweest en het risico minimaal, want als onderpand heb je onroerend goed. Die 4% gemiddeld is al lang niet meer genoeg dus moeten ze op de beurs meer risicoīs gaan nemen met jouw geld. Als de beurs echt klapt, dan verdampen er miljarden uit de pot. Dat gaan ze nooit meer goedmaken met een systeem wat op zijn einde loopt.

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Apr 2013
    Martin Piket, auteur van het (eerder door mij geposte boekje) boekje 'Pensioenmythe' komt volgende week met zijn nieuwe boek over 'Wanbeleid, Algemeen Burgerlijk' waarin hij oproept tot ontslag van het bestuur van pensioenfonds ABP.
    Ik sluit niet uit dat ABP bezig is met damage control is dat een van de drivers is geweest te gaan beleggen in groen.

http://amweb.nl/branche-724322/marti...sioenfonds-abp
    http://www.bol.com/nl/p/wanbeleid-al...0000045945122/
    Hora est.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Martin Pikaart volg ik al een aantal jaren. Op TV werd hij vaak uitgenodigd door consumentenprogrammaīs en als deskundige. Hij kan heel simpel uitleggen hoe iets werkt of niet werkt en veel rechtszaken heeft hij voor cliŽnten al gewonnen als belangen behartiger. Hij is de laatste tijd niet veel meer op TV geweest (of ik heb wat gemist), dat zal niet voor niets zijn.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    'Een derde van Nederlanders stevent af op tekort bij pensioen'
    http://www.nu.nl/pensioen/4157773/ee...-pensioen.html

"Onder andere gescheiden mensen, zzp’ers, woningbezitters waarvan het huis onder water staat en mensen tussen de 35 en 40 jaar hebben extra risico op een pensioentekort."

Vergelijkbare onderwerpen

1. Pensioen
    Door OBL-Rien in forum Binnenland
    Reacties: 62
    Laatste Bericht: 01-09-15, 16:28
  2. Goud en Zilver voor je Pensioen
    Door Goudpensioen in forum Geld, goud en zilver
    Reacties: 26
    Laatste Bericht: 06-09-14, 23:55
  3. 'Vul je pensioen aan met een moestuin'
    Door Tom in forum Binnenland
    Reacties: 30