Ga naar inhoud
GENEGEERD

Bizarre ingrediënten in voedsel


FincaInSpanje

Aanbevolen berichten

Ik werd door een programma over gevulde koeken wakker geschud. Mijn zoons en ik zijn echt liefhebber van deze lekker zoete koeken maar er zitten kennelijk fijngestampte insecten in.:rolleyes:

 

Bij het zoeken vond ik deze website met nog meer info over iets wat vreemde ingrediënten in ons voedsel.

 

http://www.womanistical.nl/culinair/8-bizarre-ingredienten-in-ons-eten/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Ik denk dat het gebruik van fijngestampte schildluizen of zo het minste van de nadelige zaken zijn in het huidige moderne voedsel :)

 

Precies mijn idee. Het klinkt misschien nogal bizar, maar ik eet liever fijngestampte luizen dan GMO-troep of synthetische meuk.

Eigenlijk maf, dat we meer moeite hebben met het (onbewust) eten van insecten, dan met het eten van bewezen schadelijke stoffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies mijn idee. Het klinkt misschien nogal bizar, maar ik eet liever fijngestampte luizen dan GMO-troep of synthetische meuk.

Eigenlijk maf, dat we meer moeite hebben met het (onbewust) eten van insecten, dan met het eten van bewezen schadelijke stoffen.

 

Wij hebben er geen moeite mee. Ik zal de eerste zijn die naar de Jumbo gaat om insecten te kopen.;) Ik kom uit een slachters familie en wij zijn wel wat gewend. De meeste mensen weten niet eens wat er in worst kan zitten of honden of kattenvoer.:eek:

 

Het verbaast me alleen dat er eigenlijk weinig aandacht voor ingrediënten in het algemeen is.

 

http://www.jumbosupermarkten.nl/Bedrijf/Pers/Persberichten-2014/Jumbo-Supermarkten-introduceert-insectenproducten/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben er geen moeite mee. Ik zal de eerste zijn die naar de Jumbo gaat om insecten te kopen.;) Ik kom uit een slachters familie en wij zijn wel wat gewend. De meeste mensen weten niet eens wat er in worst kan zitten of honden of kattenvoer.:eek:

 

Het verbaast me alleen dat er eigenlijk weinig aandacht voor ingrediënten in het algemeen is.

 

http://www.jumbosupermarkten.nl/Bedrijf/Pers/Persberichten-2014/Jumbo-Supermarkten-introduceert-insectenproducten/

 

Mijn bericht was ook niet specifiek op jou gericht hoor!

Maar indd, mensen zijn er totaal niet mee bezig wat ze nou eigenlijk naar binnen werken, proppen zonder enige moeite vergif naar binnen ("Ja, maar ik wil wel gewoon kunnen blijven genieten hoor"), maar als ze dan er achter komen dat er iets in het eten zit dat ze niet verwacht hadden is het in 1x een schande en bizar.

 

Maf.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ghostwhiper

Poos geleden was er een artikel over insecten in een potje appelmoes.

1 op de 5 potjes zit gegarandeerd een vlieg, worm of iets dergelijks in verwerkt.

Zelf maak ik me daar niet zo druk om, zijn gewoon extra proteïne :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn moeder werkte vroeger bij een sigaretten fabriek. De machines die daar gebruikt werden om de tabaksbladeren te vermalen werd ook gebruikt als prullenbak, met name restanten van de lunch kwamen daar in terecht :) Ik denk dat er overal in de keten wel plekken zijn waar verontreiniging kan optreden, en als dit risico door de fabrikant als acceptabel geacht word dan doen ze er niks aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Poos geleden was er een artikel over insecten in een potje appelmoes.

1 op de 5 potjes zit gegarandeerd een vlieg, worm of iets dergelijks in verwerkt.

Zelf maak ik me daar niet zo druk om, zijn gewoon extra proteïne :p

 

Dat lijkt me zeker ook het geval indien je zelf groente of fruit zelf klaar maakt. Er zal altijd wel iets van een dier of dierlijks inzitten onbedoeld. Hoe klein of fijn dan ook.:rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat lijkt me zeker ook het geval indien je zelf groente of fruit zelf klaar maakt. Er zal altijd wel iets van een dier of dierlijks inzitten onbedoeld. Hoe klein of fijn dan ook.:rolleyes:

 

@FincalnSpanje

moet je een stukje eten (groente) eens onder een microscoop leggen!

Je weet niet wat je ziet :) heel leuk, soms is het gewoon een dieren tuintje op zich zonder dat je het met het blote oog ziet.

Iedereen eet zo wel iets van eiwitten ook al eet je geen vlees of vis.

O ja, eet smakelijk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ghostwhiper

@fincalnspanje het ging om commerciële appelmoes.

 

De kans is kleiner als je het zelf maakt omdat je kwaliteits controle beter is dan de vrachtwagens vol bij de producent

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry FincalnSpanje en Pathfinder zeker, de waarheid is veel erger......

http://www.warriorsforhealth.com/insecten-in-voeding.html

 

Hoezo erger?

Aan de ene kant willen we zo min mogelijk insecticiden / pesticide, maar aan de andere kant is er paniek als er een luis in het verwerkingsproces terecht komt?

 

Beetje hetzelfde dat we niet instaat zijn om een kip die vrolijk rondloop in de tuin de nek om te draaien, maar wel bij de AH een kipfilet uit het schap pakken.

 

Ok, voor de "radicale" vegetariër snap ik het dillema.

Maar pak eens een microscoop en kijk eens wat er bij een vergroting allemaal voor een gezellige beestjes rondkruipen

 

(niet klikken als je er niet tegen kan)

 

http://www.huidziekten.nl/afbeeldingen/gangetje3.jpg

 

Liever de natuurlijke kleurstof E-120 gewonnen uit schildluis, dan een of andere vage chemische verbinding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanille extract of vanille aroma komt meestal niet van de vanilla planifolia (orchidee, de zaaddoos gedroogd=vanille stokje) maar uit de anaalklieren van bevers. Had de keuringsdienst ook n mooie aflevering over! ?

 

Prima hoor, want niemand proeft t verschil, maar ik vind wel dat je mag weten of t om n vanille stokje gaat, of om n bever anus! ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@FincalnSpanje

moet je een stukje eten (groente) eens onder een microscoop leggen!

Je weet niet wat je ziet :) heel leuk, soms is het gewoon een dieren tuintje op zich zonder dat je het met het blote oog ziet.

Iedereen eet zo wel iets van eiwitten ook al eet je geen vlees of vis.

O ja, eet smakelijk!

 

Als je denkt dat planten geen eiwit bevatten, ben je goed mis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo eentje die vindt dat vis geen vlees is en zo?

Of dat ie vegetariër is op dat ene biefstukje in de zoveel tijd na.

 

Nee, ik vind het prima dat iemand vanuit zijn/haar principes vegetariër is (daarnaast, wie ben ik om wat over wie dan ook te vinden?), wat mij meer verwonderde is dat de persoon in kwestie "insecten" ook onder een vegetarisch dieet schaart. Slaat hij dan uit principe ook geen mug dood? Dat vroeg ik me even af...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...