Bekijk Poll Resultaten: Als ik opgeroepen wordt voor dienstplicht...

Stemmers
108. Je mag niet op deze poll stemmen
  • Als ik opgeroepen wordt voor dienstplicht, vecht ik mee

41 37,96%
  • Als ik opgeroepen wordt voor dienstplicht, dan neem ik de benen

38 35,19%
  • Ik weet het nog niet

29 26,85%
Pagina 31 van de 33 EersteEerste ... 212930313233 LaatsteLaatste
Resultaten 301 tot 310 van de 321

Onderwerp: De dienstplicht

Survivor
    Ingeschreven
    Nov 2015
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lekker Bekijk Berichten
    Vechten voor jou land? Of is het vechten voor de politiek?
    Gewone mensen bij jou en mij op straat beginnen geen oorlog, de politiek, de onderwereld, de mannen achter-de-schermen, die begint een oorlog, en daar wil jij voor vechten?
    Ja, lekker vechten voor mijn land!
    als je land in oorlog is. Jouw land, waar je vrienden en familie wonen in oorlog is ga jij dan tegen je vrienden en familie zeggen 'ja sorry hoor, dit is de schuld van de regering dus ik steek geen poot voor jullie uit?? ik ga lekker in m'n bug out zitten en laat iedereen in de steek. ga maar lekker bij de regering klagen?
    en als de vijand aan jouw deur klopt ga je dan tegen hen zeggen dat ze iedereen en alles mogen vernietigen maar dat jij niet aan het spelletje meedoet?
    je vecht in zo'n situatie toch niet voor de regering maar voor de mensen die het zelf niet kunnen? geef mij dan maar een gun en ik probeer alles te doen om mijn dierbaren en de weerlozen te beschermen...
    Dit is voor mij net zoiets als de situatie in SyriŽ. 75% van alle vluchtelingen zijn weerbare gezonde mannen. de kinderen, oude van dagen en vrouwen laten ze gewoon achter!
    ik snap dat gewoon niet. ik weet het, de situatie is complexer dan dat maar dan snap ik het nog niet....wat voor man ben je dan? daar zou ik meteen weer de dienstplicht weer invoeren.

Nee, dienstlicht zoals het vroeger was is niet geschikt voor deze tijden. er zou heel wat aan moeten veranderen voordat zoiets weer ingevoerd zou kunnen worden.
    of dat kan? geen idee, ik ben geen politicus....maar er zitten niet alleen nadelen aan dienstplicht.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door !EVA! Bekijk Berichten
    Ja, lekker vechten voor mijn land!
    als je land in oorlog is. Jouw land, waar je vrienden en familie wonen in oorlog is ga jij dan tegen je vrienden en familie zeggen 'ja sorry hoor, dit is de schuld van de regering dus ik steek geen poot voor jullie uit?? ik ga lekker in m'n bug out zitten en laat iedereen in de steek. ga maar lekker bij de regering klagen?
    en als de vijand aan jouw deur klopt ga je dan tegen hen zeggen dat ze iedereen en alles mogen vernietigen maar dat jij niet aan het spelletje meedoet?
    je vecht in zo'n situatie toch niet voor de regering maar voor de mensen die het zelf niet kunnen? geef mij dan maar een gun en ik probeer alles te doen om mijn dierbaren en de weerlozen te beschermen...
    Dit is voor mij net zoiets als de situatie in SyriŽ. 75% van alle vluchtelingen zijn weerbare gezonde mannen. de kinderen, oude van dagen en vrouwen laten ze gewoon achter!
    ik snap dat gewoon niet. ik weet het, de situatie is complexer dan dat maar dan snap ik het nog niet....wat voor man ben je dan? daar zou ik meteen weer de dienstplicht weer invoeren.

Nee, dienstlicht zoals het vroeger was is niet geschikt voor deze tijden. er zou heel wat aan moeten veranderen voordat zoiets weer ingevoerd zou kunnen worden.
    of dat kan? geen idee, ik ben geen politicus....maar er zitten niet alleen nadelen aan dienstplicht.
    Ik vind het triest om te zeggen maar NL-ERS waaien met elke wind mee helaas. Niemand is er meer trots op zijn land, laat staan om ervoor te vechten.

Nergens lopen er zoveel verraders rond als hier. Hoeveel kliklijnen hebben we wel niet. Toen de Duitsers ons binnenvielen heulden vele NL-ERS vrijwel direct met de vijand. Politiemensen die een Jood aangaven kregen 3 rijksdaalders. Er hebben helaas heel veel munten in hun zakken gerinkeld.

Natuurlijk horen we het liefst moedige verzetsverhalen en er waren gelukkig ook goede mensen, maar in verhouding met andere landen hebben wij maar weinig patriotten.

Met de afschaffing van de dienstplicht is er niet alleen veel kennis bij de burgers verloren gegaan, maar ook de liefde voor je land voor als het echt eens nodig is. Zgn. Mannen worden niet meer gevormd, respect en ouderwetse normen en waarden zie je al helemaal nauwelijks meer in de huidige maatschappij terug.

Neem een land als Turkije waar nog wel een redelijk strenge dienstplicht geldt. Wanneer daar welke vijand dan ook voor de deur staat, dan pakt iedere Turk zijn pukkel en staat klaar om te vechten voor zijn land.

Het is een kwestie van een hele andere mentaliteit en respect voor je voorouders.

My2cents

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Jim90
    Guest
    Voorouders zijn dood. Het leven is voor de levenden. Ik heb maar aan enkelen verantwoording af te leggen en dat is mijn gezin, familie en nog wat mensen waar ik ook om geef.

Ik heb geen enkele interesse om de wapens op te pakken uit naam van geld, bedrijf, geloof, corrupte politici, gemiddeld nederlands schaap of wie dan ook. En dan is het nog maar de vraag wie die vijand nu werkelijk is.. Net zo misleid door propaganda/msm? Of hebben 'we' gewoon weer een oorlog nodig voor de industrie en om de bevolking wat uit te dunnen?

Het plaatje wat net gepost is over het niet komen opdagen bij een oorlog vond ik wel een hele goeie!

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jim90 Bekijk Berichten
    Voorouders zijn dood. Het leven is voor de levenden. Ik heb maar aan enkelen verantwoording af te leggen en dat is mijn gezin, familie en nog wat mensen waar ik ook om geef.

Ik heb geen enkele interesse om de wapens op te pakken uit naam van geld, bedrijf, geloof, corrupte politici, gemiddeld nederlands schaap of wie dan ook. En dan is het nog maar de vraag wie die vijand nu werkelijk is.. Net zo misleid door propaganda/msm? Of hebben 'we' gewoon weer een oorlog nodig voor de industrie en om de bevolking wat uit te dunnen?

Het plaatje wat net gepost is over het niet komen opdagen bij een oorlog vond ik wel een hele goeie!
    Ik denk dat niemand zit te wachten de wapens op te pakken uit naam van wie dan ook. Vroeg of laat zal ieder volk moeten vechten voor hun bestaansrecht op welke manier dan ook, links, rechts, arm of rijk. Anders wordt je land, cultuur en manier van leven door anderen van je afgenomen (survival of the fittest). Ook een mens is maar gewoon een zoogdier. Of je het nu eens bent met de huidige maatschappij of niet, alleen als een volk zich op bepaald moment verenigd heb je kansen.

Even simpel gezegd kunnen we jou met je gezin dus in een woestijnland droppen en dan zorg je wel voor jezelf en je gezin, want je geeft dus alleen om jezelf en je gezin. Wanneer er een buurman voor je neus staat die je schapen wil hebben, dan ga jij hem netjes uitleggen dat het jouw schapen zijn en dat hij er af moet blijven anders heb je geen eten vanavond. Als hij vervolgens met zijn 40 neven terugkomt en zegt dat je vrouw een doek over haar hoofd moet doen, dan zeg jij natuurlijk nee hoor niet nodig. Vervolgens zegt hij dat je 5x per dag een gebedje moet doen en dan zeg jij ook gewoon nee. Als hij vervolgens een bruidegom voor je dochter heeft gevonden, dan zeg je ook gewoon nee tegen hem. En dat ze zelf haar vent mag uitzoeken. Dit even als voorbeeld wat er zou kunnen gebeuren als je niet staat voor de principes waar je voorouders voor hebben gevochten.

Persoonlijk heb ik veel van mijn ouders en grootouders geleerd. We leven in een andere tijd en een maatschappij die voortdurend veranderd, maar de basis principes veranderen nauwelijks. Dan kun je geen ene moer om je volk of anderen geven behalve je gezin, maar dan nog vecht je in principe voor je gezin en dat je kinderen in min of meer dezelfde maatschappij terechtkomen waarin je zelf bent opgegroeid. Mijn gezin en familie staan op nr. 1 dat zeker, maar als het echt nodig is zal ik er wel staan voor mijn volk dus bereid zijn ervoor te sterven. Ook al zitten er leugenaars, corrupte politici en religieuze gekken tussen mijn volk. Alleen begin je niets. En ook ik ben tegen geweld en oorlog.

Vroeg of laat worden rekeningen altijd vereffend, dat zei mijn opa altijd. En tot nu toe heeft hij gelijk gekregen.

Jim90
    Guest
    Als ik moet vechten voor mijn bestaansrecht of voor dat van mijn familie is dat mijn keuze. In hoeverre dat deze door de gemiddelde nederlander nog objectief gemaakt kan worden is een tweede maar alla(h)..

Dit gaat om de dienstPLICHT. Hierin heb ik niks te zeggen maar kan zo waar dan ook ingezet worden tegen een door de bevelhebber/regering/kerk benoemde vijand. Of om een groep van mensen te verdedigen die toevallig binnen dezelfde landsgrenzen als mij wonen..

Daar bedank ik voor als zelfdenkend individu

Moderator
    Ingeschreven
    Feb 2013
    mod het is al meerdere keren vriendelijk verzocht om on topic te blijven over de dienstPLICHTmod
    "Life isn't about waiting for the storm to pass... It's about learning to dance in the rain." Vivian Greene

Teamwork divides the task and multiplies the succes

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Sep 2014
    is te oud om opgeroepen te worden (in iedergeval bij de eerste golf) en heeft ook nooit de dienstplicht vervuld, koopvaardij uitstel.

maar ... na mijn 27ste vrijwillig dienst genomen dus enig kennis is wel aanwezig
    Saxon 7:2 Believe what is right
    Indeed, The Peaceful Majority Is Irrelevant !

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Er is nog nooit iemand slechter geworden van de dienstplicht. Daarnaast hebben velen erna gekozen als beroeps te dienen bij ťťn van onze onderdelen. Nu heeft defensie en politie de grootste moeite fatsoenlijke mensen in hun organisatie te krijgen. Toen lagen ze voor het oppikken.

Overigens veel respect voor degenen die nu nog binnen deze organisaties willen dienen.

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Oct 2013
    Ik heb volgens mij wel eens in dit topic gereageerd.
    Maar toch wil ik weer mijn mening geven .

Ik zou niet in dienst gaan.
    Niet omdat ik een egoÔstische klootz*k ben. Nou... ik ben wel een klootzak. Maar niet egoÔstische.
    Nee, maar omdat als we in "oorlog" zouden zijn met de religie/vijand die hier wel erg duidelijk is genoemd.
    Het een oorlog zou zijn aan de andere kant van de wereld waar ik dus totaal niks te "verdedigen" heb.
    Dan gaat helemaal niet om een "land. Een land is gewoon een paar lijnen op een kaart die zeggen wij zijn anders dan de lijnen rechts van ons.

En familie wat zou ik voor mijn familie vechten?
    Omdat ik toevallig geboren ben en hun toevallig ook afstammen van wie ik afstam?
    Dan zouden we uiteindelijk allemaal voor elkaar moeten vechten?
    Wat is dan het nut als ik uiteindelijk mijn achter achter achter achter achter achter achter neef neer schiet?

En ik wil nog terug komen op het vechten voor "mijn" land.
    Waarom zou ik voor een land vechten die wat andere landen steunen waar ik echt een bloed hekel aan heb?

Nee ik zal niet vechten voor mijn land.
    Ik zal wel willen en berijd zijn om te vechten waar ik in geloof.
    En dat is geen religie oid.
    Maar over het gene dat ik juist vind.

Maar natuurlijk zal ik wel voor de mensen opkomen die ik lief heb.
    Maar als iemand in elkaar slaat omdat hij bijv een islamiet is. Dan zou ik die Islamiet ook helpen.
    Daar heb ik geen twijfel aan.
    Niet omdat hij familie is of mijn plicht als burger van NL.
    Nee, maar omdat ik vind dat hij zijn eigen geloof mag hebben. En dat die andere fout zit omdat hij vind dat hij dat niet mag hebben.
    beter een lege portemonnee dan een lege maag
    -Rataplan

mijn youtube kanaal (engelse versie): https://www.youtube.com/channel/UCf_...qYZ5TkaJpO17KA

mijn youtube kanaal (nederlandse versie): https://www.youtube.com/channel/UCrV...vV2_4AlvDyYlTg

You only use a MRE until you have something to eat.

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2012
    [mod] meerdere berichten verwijderd. Er is ondertussen drie keer verzocht on topic te blijven door een mod. Stoom afblazen kunt u hier: http://preppers.nl/forum/forums/38-Stoom-afblazen en eventueel lekker off-topic wauwelen mag u hier doen: http://preppers.nl/forum/threads/104...OFFTOPIC-topic [mod]
    Iedere persoon op deze aarde heeft evenveel recht op alles wat de aarde te bieden heeft als iedere andere persoon.
    Ongeacht etniciteit, ongeacht locatie, ongeacht grenzen, ongeacht cultuur, ongeacht politiek, ongeacht maatschappelijke positie.
    Forumregels

Vergelijkbare onderwerpen

1. De dienstplicht weer invoeren
    Door Highway in forum Survival Algemeen
    Reacties: 695
    Laatste Bericht: 01-08-15, 09:56
  2. Dienstplicht voor alle Israeliers
    Door Rodin in forum Midden-Oosten
    Reacties: 9
    Laatste Bericht: 09-07-12, 11:41

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten