Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wateropslag, kennen jullie deze al?


Marcov

Aanbevolen berichten

Het is niet voor permanente opslag.

Maar voor een op het laatste moment nog even extra water opslaan actie, lijkt het mij perfect.

Ik heb helaas geen bad :(

 

http://www.amazon.com/waterBOB-Emergency-Drinking-Storage-Gallons/dp/B001AXLUX2/ref=sr_1_2?ie=UTF8&qid=1415982024&sr=8-2&keywords=The+Reservoir%2C+Emergency+Water+Storage+System+100+Gallons#productDetailshttp://

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Riekt inderdaad naar geldklopperij. Maar ik zie een heel groot voordeel: het kan niet weglopen.

Mijn badstop werkt niet perfect, na zo'n twee dagen is het bad leeggelopen. Met deze zak kan dat niet. Tevens kan het niet verdampen.

 

Of je er veel aan hebt, ik weet het niet. Ik heb nu twee keer zonder water gezeten. Toen kwam er nog maar een paar liter water uit de leiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk ook aan je boiler. Veel mensen hebben een 100 liter warm water in de boiler zitten. Is wel nog warm maar koelt vanzelf af en geen bacterie probleem.

 

Alleen wat legionella.

Maar zo lang je die niet inademt is er niets aan de hand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vind het nog niet zo'n slecht bedacht ding , voordeel is dat ie echt in een bad past ( in tegenstelling tot een ibc liner), en een pomp erbij om er een beetje uit te tappen ( die je bij een ibc liner weer niet passend en vooral dicht krijgt)

 

duur ?? vind het wel meevallen is net aan 30 euro .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kost dat ? Weet je een adres ?

 

http://www.auer-packaging.be/nl/opgevouwen-binnenliner_28.html

@hurbie - als die op 65°C staat overleeft legionella het niet, en is die dus nog steeds veilig na afkoelen zolang je maar geen nieuwe introduceert via het leidingwater, (wat uit ligt, dus je tapt uiteindelijk gewoon uit een gepasteuriseerd "vat")

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor die 30 euro vind ik het wel de moeite, je voorkomt ook een hoop viezigheid in je water, zoals stof en haren bijv, het is toch de badkamer, maak die maar eens 12 weken niet schoon, als het om overleven gaat, spendeer ik daar geen tot hooguit bijna niks aan water aan.

bovendien heb ik mn 2de toilet in de badkamer naast het bad zitten en zou dus met het water uit bad ook emmers vullen om door te spoelen, dus dubbel functie.:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die kenden we al op het forum maar altijd nuttig nog eens naar boven te halen.

 

Handig als je een water tekort ziet aankomen, kun je nog even inslaan en ongebruikt neemt hij weinig plaats in, in tegenstelling tot een IBC of 10 jerrycans. Daar hebben de meeste klein behuisde mensen simpelweg de plaats niet voor. Lijkt mij een prima ding voor dergelijke situaties en het kunststof is foodgrade en BPA vrij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.auer-packaging.be/nl/opgevouwen-binnenliner_28.html

@hurbie - als die op 65°C staat overleeft legionella het niet, en is die dus nog steeds veilig na afkoelen zolang je maar geen nieuwe introduceert via het leidingwater, (wat uit ligt, dus je tapt uiteindelijk gewoon uit een gepasteuriseerd "vat")

 

Merci voor het adres.

 

Ik heb maar een paar jaar ervaring met legionella controles op het werk.

Maar die 65 graden is alleen van toepassing op het "afremmen" van kolonie vorming. Dood gaat ze niet (allemaal).

 

Mochten er micro biologen aanwezig zijn die anders weten : dan ben ik valselijk ingelicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Merci voor het adres.

 

Ik heb maar een paar jaar ervaring met legionella controles op het werk.

Maar die 65 graden is alleen van toepassing op het "afremmen" van kolonie vorming. Dood gaat ze niet (allemaal).

 

Mochten er micro biologen aanwezig zijn die anders weten : dan ben ik valselijk ingelicht.

 

In de sauna waar ik kom wordt doorgespoeld met 85 graden tegen legionella, niet alleen de maximale stand van de ketel maar het schijnt in e.o.a. richtlijn te staan die ze moeten hanteren.

 

Ik lees net op wiki dat totale doding van de bacterie gebeurt bij 70 tot 80 graden, daarbij opgemerkt dat door dode hoeken in het waterleidingsysteem een homogene verhitting lastig is. Vandaar gewoon met de maximale temperatuur van de boiler/CV doorspoelen. http://nl.wikipedia.org/wiki/Legionella_pneumophila

 

Bij het vullen van zo'n zak is meer dan 60 graden dus wel handig, maar door ontbreken van dode hoeken is 75 graden ruim genoeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de sauna waar ik kom wordt doorgespoeld met 85 graden tegen legionella, niet alleen de maximale stand van de ketel maar het schijnt in e.o.a. richtlijn te staan die ze moeten hanteren.

 

Ik lees net op wiki dat totale doding van de bacterie gebeurt bij 70 tot 80 graden, daarbij opgemerkt dat door dode hoeken in het waterleidingsysteem een homogene verhitting lastig is. Vandaar gewoon met de maximale temperatuur van de boiler/CV doorspoelen. http://nl.wikipedia.org/wiki/Legionella_pneumophila

 

Bij het vullen van zo'n zak is meer dan 60 graden dus wel handig, maar door ontbreken van dode hoeken is 75 graden ruim genoeg.

 

heb diploma van de FiMM cursus levensmiddelenmicrobiologie en -hygiëne, telt dat? :)

is wel maar een cursus van een paar maand, maar toch beter dan niets.

 

65°C is meer dan voldoende mits de boiler al lang genoeg op die temperatuur staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb diploma van de FiMM cursus levensmiddelenmicrobiologie en -hygiëne, telt dat? :)

is wel maar een cursus van een paar maand, maar toch beter dan niets.

 

65°C is meer dan voldoende mits de boiler al lang genoeg op die temperatuur staat.

 

Diploma's, altijd goed, van wanneer?

 

Better safe than sorry toch? Hier in m'n huis vind ik het ook niet nodig specifiek te gaan doorspoelen met die twee simpele leidingen maar voor een sauna is het wel heel belangrijk. Vooral vanwege die dode hoeken in het leidingensysteem, de boiler kan wel op 65 zijn, maar de leidingen koelen steeds af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Diploma's, altijd goed, van wanneer?

 

Better safe than sorry toch? Hier in m'n huis vind ik het ook niet nodig specifiek te gaan doorspoelen met die twee simpele leidingen maar voor een sauna is het wel heel belangrijk. Vooral vanwege die dode hoeken in het leidingensysteem, de boiler kan wel op 65 zijn, maar de leidingen koelen steeds af.

 

klopt volledig, dat ga ik zeker niet ontkennen, maar dit ging meer over enkel de boiler thuis te gaan gebruiken als noodbron van water als er niets anders is.

op 65°C is het merendeel wel dood in de leidingen als je bvb een kwartiertje een douche neemt, zelf zie ik er geen probleem in om de inhoud van de boiler te gebruiken als er niets anders is.

 

bij twijfel kan je het altijd nadien nog disinfecteren op je favoriete manier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vind het nog niet zo'n slecht bedacht ding , voordeel is dat ie echt in een bad past ( in tegenstelling tot een ibc liner), en een pomp erbij om er een beetje uit te tappen ( die je bij een ibc liner weer niet passend en vooral dicht krijgt)

 

duur ?? vind het wel meevallen is net aan 30 euro .

 

In mijn bad niet . Ik heb een 2 persoons hoekbad .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...